◄ افزایش حمل بار و مسافر در راهآهن جنوب شرق
کاهش ۴۵ دقیقهای زمان مانور قطارهای مسافری در محور راهآهن جنوب شرق محقق شد. ایجاد خطوط ریلی باری در این محور نیز منجربه حمل دوبرابری بار نسبت به سال گذشته شد.
کاهش ۴۵ دقیقهای زمان مانور قطارهای مسافری در محور راهآهن جنوب شرق محقق شد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، مدیرکل راهآهن جنوب شرق ضمن اعلام این خبر گفت: تکمیل زیرساختهای راهآهن جنوب شرق در ایستگاه مسافری زاهدان در جهت ایجاد آمادگی برای اتصال راهآهن چابهار به زاهدان صورت میگیرد.
مجید ارجونی تاکید کرد: در این راستا، در هفته گذشته رونمایی از پروژه سینی دوار انجام شد که تغییر جبهه لکوموتیوها در ایستگاه مسافری در جهت کاهش زمان مانور قطارها از مزایای راهاندازی آن است.
ارجونی تاکید کرد: این پروژه با اعتبار ۲۰میلیارد ریالی تا شش ماه آینده تکمیل خواهد شد و سبب بهرهوری بیشتر نیروی انسانی و کاهش مصرف سوخت برای چهار لکوموتیو بهصورت روزانه و بهمیزان ۲۵۰ لیتر گازوئیل خواهد شد.
این مقام مسئول، کاهش مخاطرات ایمنی با توجه به اعزام موتور به جلوی دوبله لکوموتیو، گذر از مجموع ششگذرگاه همسطح بهصورت رفتوبرگشت و مانور تغییر جبهه در ایستگاه باری زاهدان را از دیگر مزیتهای این پروژه عنوان کرد.
مدیرکل راهآهن جنوب شرق همچنین از حمل و تخلیه 400 هزار تن گندم در سال در حوزه این ادارهکل خبر داد و درباره افزایش دو برابری این میزان نسبت به سال گذشته گفت: امسال یک خط ریلی فرعی تا سیلوی وحدت احداث شد و گشایش این خط منجربه حمل بیشتر گندم شد.
ارجونی همچنین افزایش بهرهوری با توجه به حذف تخلیه ترکیبی را از مزایای احداث خط فرعی سیلوی وحدت عنوان کرد.