بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ امکان تولید قطعات حساس صنعت ریلی با تلاش متخصصان داخلی

در سال گذشته به منظور توسعه ناوگان لکوموتیو، قراردادی برای تولید ۱۰ دستگاه لکوموتیو به نام پارس-۳۳ با شرکت واگن پارس بسته‌ شد.

امکان تولید قطعات حساس صنعت ریلی با تلاش متخصصان داخلی
تین نیوز

در سال گذشته به منظور توسعه ناوگان لکوموتیو، قراردادی برای تولید ۱۰ دستگاه لکوموتیو به نام پارس-۳۳ با شرکت واگن پارس بسته شد. ضمن اینکه مپنا لکوموتیو نیز مجهز به سالن های بوژی، بدنه، رنگ، مونتاژ و تست به منظور تولید انواع لکوموتیو و واگن است و برای تولید لکوموتیو صد درصد به دانش و توان لازم مجهز است.

به گزارش تین نیوز، در آذرماه سال گذشته مدیرعامل شرکت راه آهن نیز وعده داد که در سال رونق تولید ۹۷۴ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو در شرکت های داخلی تولید و به شبکه ریلی کشور اضافه شود. سعید رسولی گفته بود: ​این تعداد شامل تولید ۴۰ دستگاه لکوموتیو، ۶۵۰ دستگاه واگن باری، ۲۴ دستگاه ریل باس، ۳۰ دستگاه واگن مسافری و بازسازی کامل ۲۳۰ واگن مسافری می شود.

رسولی با بیان اینکه ساخت این تعداد واگن و لوکوموتیو به ۱۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: طبق تفاهم نامه ای که اواخر سال ۹۷ با تولیدکنندگان داخلی منعقد شد، اعتبار مورد نیاز این طرح از محل ۲۰ درصد آورده متقاضیان، ۱۰۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۴۷۳ میلیارد تومان کمک دولتی تامین خواهد شد.

این در حالی است که حمل ونقل ریلی دارای ظرفیت های بزرگی برای کاهش وابستگی به بودجه و جذب سرمایه های داخلی و خارجی است و فعال سازی این ظرفیت ها مستلزم تسهیل و روان سازی قوانین و مقررات و تعریف دقیق بسته های حمایتی در جهت ایجاد جذابیت سرمایه گذاری در حمل ونقل ریلی است.

در همین زمینه رئیس کارگروه لکوموتیو انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی نیز در گفت وگو با خبرنگار ما، توان شرکت های سازنده لکومتیو در ایران را بالا ارزیابی کرد و تصریح کرد که با بکارگیری نیروهای متخصص و ارتقای دانش فنی این ظرفیت قابل توسعه است.

مجتبی لطفی اضافه کرد: در سال گذشته به منظور توسعه ناوگان لکوموتیو، قراردادی برای تولید ۱۰ دستگاه لکوموتیو به نام پارس-۳۳ با شرکت واگن پارس بسته شد. ضمن اینکه مپنا لکوموتیو نیز مجهز به سالن های بوژی، بدنه، رنگ، مونتاژ و تست به منظور تولید انواع لکوموتیو و واگن است و برای تولید لکوموتیو صد درصد به دانش و توان لازم مجهز است.

گفتنی است که به طور کلی با تلاش ها و همکاری وزارت راه وشهرسازی و شرکت های خصوصی تا یک دهه پیش داخلی سازی تولید واگن های مسافری و باری در کشور ۳۰ درصد بود، اما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با ارتقای توانمندی های شرکت های داخلی، اکنون به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.