◄ بهسازی و نوسازی ناوگان ریلی؛ با واگذاری به بخش خصوصی/ هفته ای یک حادثه ریلی داریم
بسیاری از حوادث در حوزه ریلی اعلام نمی شود اما به صورت میانگین یک حادثه در هفته داریم.
بسیاری از حوادث در حوزه ریلی اعلام نمی شود اما به صورت میانگین یک حادثه در هفته داریم.
به گزارش تین نیوز، مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب در جلسه علنی امروز مجلس گفت: سانحه قطار مشهد-یزد باید فرصتی برای بهبود شرایط باشد چرا که این سانحه محصول ساختار و سیستمی بوده که خوب کار نکرده و اشتباهات را افزایش داده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم ضعیف راه آهن کشورمان، سانحه های بزرگی را در سال های اخیر منجر شده است لذا ما در مجلس در برابر جان تک تک مردم مسئول هستیم و باید سیستم ها را بررسی و پیگیری کنیم.
وی عنوان کرد: وضعیت بهره برداری از سرمایه عظیم راه آهن کشورمان بسیار ضعیف است به طوری که در سانحه اخیر، 30 کیلومتر مسیر بالاست نداشت و حتی اگر بیل مکانیکی در مسیر قرار نداشت، یک ترمز قطار نیز این سانحه را به بار می آورد.
طغیانی افزود: بخش خصوصی و سیاست های کلی اصل 44، چراغ راهنمای ما است و آیین نامه های لازم نیز از 12 سال قبل ابلاغ شده و باید از بخش خصوصی استفاده شود اما ایرادات کار موجب خروج این بخش از راه آهن شده است بهسازی و نوسازی ناوگان ریلی کشور با واگذاری به بخش خصوصی واقعی و نه فاسد، اتفاق می افتد.
بالانس نه حسن جان بالاس
کجا درست است که دعوای این ور را داشته باشیم در حمل و نقل جاده ای هر سال بیش از 20 هزار نفر کشته میشوند و صدها هزار نفر هم معمول و.... . تا فکر عوض نشود ساختار بصورت منطقی شکل نمی گیرد .