◄ برکناری مدیر پیشکسوت راه آهن به دلیل بیان واقعیت ها ؟
شنیده ها حاکیست مدیرکل راه آهن جنوب در حالی از کار برکنار شده است که به نظر می رسد برکناری وی بی ارتباط با بیان واقعیت هایی درباره کمبود لکوموتیو نیست.
شنیده ها حاکیست مدیرکل راه آهن جنوب در حالی از کار برکنار شده است که به نظر می رسد برکناری وی بی ارتباط با بیان واقعیت هایی درباره کمبود لکوموتیو نیست.
به گزارش تین نیوز، بنا به آنچه در کانال ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده اظهارات عبدالکریم درویش زاده مدیر کل راه آهن جنوب در پاسخ به پیگیری های رسانه ای درباره علت کاهش قطارهای اهواز مشهد به جای آن که به شفاف سازی این موضوع و رفع این معضل کمکی کند به برکناری این مدیر با سابقه راه آهن منتهی شده است.
برای دریافت سریعتر اخبار مهم حمل و نقل و سایر حوزه ها اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.
حکم سرپرستی محمدعلی مرادی به عنوان سرپرست راه آهن جنوب نیز به فوریت – روز دوشنبه 5 تیرماه 1402- صادر شد تا مدیریت ارشد شرکت راه آهن نشان دهد برای تغییر و جایگزینی مدیرانی که اظهاراتی غیر از آنچه مدنظر آنهاست بیان کنند، تعلل نمی کنند.
معضل کمبود قطار برای مسافران ریلی اهواز مشهد از آنجا به چالش تبدیل شد که تا قبل از اردیبهشت ماه سالجاری روزانه یک رام قطار از اهواز به سمت مشهد حرکت می کرد و به صورت یک روز در میان نیز یک قطار دیگر به مسافران خط راه آهن اهواز- مشهد خدمات رسانی انجام می داد اما قطار دوم – بر اساس گفته های مدیرکل برکنار شده راه آهن جنوب به دلیل کمبود لوکوموتیو- حذف شد.
فیلم جنجالی روز را بببینید؛
◄ فیلم| غوغای یک دختر کامیون باز در صنف رانندگان کامیون
وی این را هم گفته بود که برای راه اندازی مجدد قطار دوم در خط راه آهن اهواز-مشهد مکاتبات زیادی با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون ناوگان و معاون امور مسافری راه آهن انجام شده است و قرار است این مشکل حل شود.
درویش زاده که از مدیران پیشکسوت راه آهن به شمار می رفت و 12 سال در سمت مدیرکلی راه آهن جنوب خدمت کرده بود نمی دانست این اظهارات مدیران ارشد شرکت راه آهن را آشفته می کند که به سرعت حکم به برکناری وی می دهند.
انتهای پیام
اینطور نیست سو مدیریت آقای درویش زاده برای همه به اثبات رسیده است منتها بخاطر هر دم بیل بودن سیستم مدیریتی راه آهن از زمان پورسید اقایی ایشان دوام آورد الان که موضوع یو مدیریت وی توسط تیم دکتر صالحی بررسی شد حکم به عزل داده شد از این جور مدیران که باند پورسیداقایی هستند و سنگ اندازی می کنند فراوانند
پورسید آقایی بازم اونقدر جسارت داشت که وقتی اون حادثه قطار تبریز به مشهد پیش اومد استعفا کرد
تو ایران اینطور کسی که حرف راست رو میزنه برکنار میکنن به جای اینکه مشکل رو حل کنن
باسلام
آقای درویش زاده از مدیران زحمت کش راه آهن هستند که عمر خود را در راه آهن و برای خدمت به راه آهن گذراندند قطعا عمر مدیریتی همه یک محدودیتی دارد لیکن اینکه با احترام با ایشان برخورد شود بسیار مهم است
مدیری که حقیقت را با مردم ورسانه در میان می گذارد بایستی مورد تقدیر واحترام قرار گیرد ومدیران ارشد ما بایستی در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند وتاب آوری بیشتری را داشته باشند چنانچه مطلب اعلامی درست باشد که به نظر هم درست است متاسفانه، بایستی به شرایط مدیریتی کشور واقعا گریست که نظام پاچه خواری را پرورش می دهد و عملا مدل هرچه رئیس گفت را انتشار می دهد
به نظ می رسد آقای دکتر صالحی بایستی در نحوه مدیریت خود تجدید نظری داشته باشند
دستگاه با قدمت راه آهن با این نوع مدیریت اداره نخواهد شد
امثال آقای درویش زاده به راحتی ساخته نمی شوند که به راحتی از دست بدهیم ایشان را.
چرا امکان منفی یا مثبت دادن به کامنتها را غیرفعال کرده اید؟؟؟؟؟؟
متاسفانه درنحوه مدیریت کشور مشکلاتی هست که باعث عدم پیشرفت کشور میگردددرحالیگه اوبایدتشویق هم میشدچون کمبودها جهت رفاه مردم درخواست کرده است
از مدير عامل محترم بابت أين تغيير كمال تشكر را داريم
حمل و نقل ریلی وحمل ونقل عمومی کشور درشان ملت ایران نیست آلودگی هوا مربوط میشه به اتوبوسهای دودزا شرکت واحد .راه آهن کشور هم دست کمی از قطارهای جنگ دوم جهانی نداره
بله .تو مسیر تهران مشهد هم چند قطار روز درمیان شده .چون دیزل نیست
کشوری که باید سکوت کرد و دم نزد و هر چه ساکت تر و ارام تر و رام ترو حتی میتوانی حق سکوت هم بگیری اما اگر سکوت نکردی باید تاوان بدهی هم مالی و حیثیتی و جانی .این است داستان مدیریت در کشور .
حرف حق درکشورایران تاوان دارد
اگر آقای صالحی یک کار مثبت در دوران مدیریتش انجام داده، برکناری مدیر نالایق و ناکارمدی مثل امثال درویش زاده است.
کی قراره خودش برکنار بشه
سلام اقا اینا کین تا شما ی خبر میدی شورع میکنن به نوشتن بهشون بگین این مدت اگر این اقا مدیر راه اهن بد بود غلط کردی تا حالا ساکت بودی به تو خود فروخته هم بگن کمه من ایشون را نمیشناسم شما تا حالا کجا بودی که راه افتادی اظهار فضل نداشته
قبلا هم این قضیه رخ داده که مدیرعامل جوان کسانی را که خلاف نظر یا به زیان برند شخصی وی صحبتی یا کاری یا ترک فعلی کند، فورا برکنار می کند.
مثال:
- مدیرعامل شرکت ایرید (زیرمجموعه صندوق کارکنان راه آهن) به دلیل سرپیچی از دستور مستقیم آقای صالحی برای انتصاب جوان بی تجربه ای به نام م باقری در سمت معاونت بازرگانی شرکت (نامبرده قبلا همکار همسر صالحی بوده است).
- مدیرعامل شرکت راه پرواز (زیرمجموعه صندوق کارکنان راه آهن) به دلیل سرپیچی از دستورهای غیرعقلانی مبنی بر اخراج همکارانی که برای مسافرت به شهرک پارمیس در ساری رفته اند به دلیل شل حجابی و ...
خب دیگه کدخدا(رییس کل ره آهن و یا وزیر راه و مسکن)میخواستید استعفاء بده ؟ اگه اینجوری نبود که مملکت طی چهل سال پیشرفت میکرد
بدون اطلاع از حقیقت موضوع قضاوت نکنید و تحت تاثیر متن قرار نگیرید :
این آقا اتفاقاً عضو باندی بوده که ۱۲ سال هیچ اقدامی برای بهبود راه آهن جنوب نکرده و مدیر ضعیفی بوده ، کارکنان راه آهن جنوب این مطلب رو تائيد می کنند و مدیر ضعیف باید عوض بشه و این تغییر به خاطر ضعف آقا بوده نه گفتن حقیقت لطفاً توجه کنید.تمام
واسه مسیر اهواز تمام ریس قطار و کارمندا کاسب شدن تو این مسیر اکثر مسافرا بلیطاشون غیر همنام هست و یه پولی میگیرن تو قطار و شتر دیدی ندیدی
مگه میشه تو پیش فروش تمام بلیط این مسیر رو چند نفر میخرن و به قیمت دو برابر میفروشند به همین راحتی کسی هم نیست که پیگیر بشه اگه مسافر واقعی خودش بلیط بگیره واسه همه هست ولی الان همه دارن تو این خط کاسبی میکنن
متاسفانه سالیان سال است راه اهن جنوب بخصوص خوزستان دچار مشکل کمبود و فرسودگی قطارهای این مسیر هستیم و مسولان راه اهن هیچ توجه ای به مردم خوزستان ندارندو حال معلو م شد این بی توجه ای بر نامه ریزی شده و سیستماتیک است
بسیارمایه تاسف ازعملکردمدیرعامل ریراتخصصی درراه آهن نداردونداشته تاقدرزحمات مهندس درویس زاده رابدانداقای درویش زاده اندازه سن ایشان تجربه کاری دارندوسزاوارچنین حکمی نیستند کاش مدیرعامل درتصمیم خودتجدیدنظرکنند
مدیرعاملاقای دروش زاده رابخاطرصداقت کلام عزل کرداما چرا کسی خود ابشان رابخاطرضعف مدیریت دررابطه باسانحه قطارمسافری درطبس که منجربه مرگ دههامسافر گردیدموردمواخذه قرارنداد
تقریبا 15 ساله در راه اهن باچشم وگوش باز مشغولم. مهمترین وبزرگترین مشکل راه اهن بحث تعمیر نگهداریست. علم یا وارد نشده یاناقص وارد شده یا به فراموشی سپرده شده. که بنده باسومی بیشتر موافقم.متاسفانه تابحث علمی میشود مدیران سمت دستوالعمل یا دراصطلاح ما (ام ای) میروند وشروع میکنند به بیان محفوظاتشان. دستورالعمل تا مثلا 5سال جواب میدهد وبعد ان باید به روز شود وسال ششم جواب نمیدهد. این موضوع باعث شده هزینه های سرسام اوری به راه اهن عزیز بله عزیز تراز جانمان واردشود. اگر کسی بخواهد حاضرم به عینه نشان دهم چگونه به خاطر خوب بسته نشدن یک پیچ سالانه بیش از دهها میلیارد به راه اهن صدمه وارد میشود./b>
کارکنان اگر خوببگیرند میگویند فلانی خوبه اگرهم نگیرند میگویند فلانی بده. دلیل دلیل دلیل. ندارند
واقعا جای تاسف داره مدیر عامل شرکت تراورس معینی هست برکنار نمیکنه با این حجم بدهکاری بعد میاد آقای مهندس درویش زاده برکنار میکنه صالحی خودش جز بدترین مدیر هست چرا شرکت تراورس که بدهکاری زیاد با مدیر عامل معینی ۸ هزار نیرو بدبخت کرده میاد مدیر زحمت کش که تمام عمر زندگی خود راهن سپری کرده برکنار میکنه
با سلام.رو دست آقای درویش زاده نخواهد اومد،اونایی که از بدی ایشون فقط حرف میزنن همونا هستن که میدونن اهل پارتی بازی و رانت نبود.یه ناوارد مثه صالحی وقتی بشه مدیر همینم میشه.
باسلام ازمدیرعامل محترم راه آهن بابت برکناری درویش زاده کمال تشکروقدردانی راداریم
اقای صالحی مدیر کل راه اهن هستند وتغییرات راایشان تشخیص میدهند وکاملا درست.اما باید ازاقای صالحی پرسید ایا شما خود به قانون پایبند هستید اگر هستید چرا درتبدیل وضعیت ایثارگران بی توجهی میکنید چرا این قانون اجرا نمیکنید پس کار واجرای عمل تنها تعویض مدیران وبرکناری نیست وهرچیزی جای خود دارد قابل قبول اما چرا قانون را اجرا نمیکنند این هم بی توجهی به قانون است
در کیفر فلک غلط واشتباه نیست
ای کاش آقای درویش زاده بجای تبانی وباند بازی به فکر پیشرفت راه آهن بود .ایشان فکر میکرد تا آخر توی این منصب باقی میماند
دولت محترم آقای ريسی با کسی تعارف نداره مخصوصا با کسانی که بجای خدمت متاسفانه فقط بفکر جیب خود وفامیل خود هستند.
جناب درویش زاده یادتونه با چه غروری در زمان استخدام نیروهای جدید فقط فامیل های خود را استخدام میکردید آه جوانان جویای کار شمارا گرفت
ایشون مدیر کل نبود که . آهن فروش قهاری بود توی این ۱۰ سال فقط دنبال آهن قراضه بود.
آقای درویش زاده در مدت مدیریت ۱۲ ساله همش با پیمانکاران نشست وبرخاست میکرد واز اونا درصد میگرفت
آقای رویش زاده راه جنوب رودتبدیل کرده بود به زاگرس ۲ وبه این گوضوع افتخار می کرد.
امیدواریم امسال ۲۲ بهمن شاهد جمع آوری همه بساط فساد مدیریت سابق (مدیریت ۱۰ ساله) باشیم.
از آقای دکتر صالحی ایراد میگرفتند که جوان هستند وسرشته ندارد در حالیکه توی این چند سال نشون داده که شایسته این پست بوده اند.ایشان با تصمیمات درست وشجاعانه مخصوصا تغییر مدیران ناکار آمد مثل درویش زاده که فقط دنبال پر گردن جیب خود بود.وانتخاب مدیران جدید روح تازه ای در کالبد راه آهن دمیده اند.
دست نشانده ها یکی پس از دیگری عوض خواهید شد چون استحقاق این پستها را نداشتید.
مدیر کل سابق اکثر وقت خود را صرف آهن فروشی میکرد هر روزش ایستگاه حمید ( قبرستون واگنها) بود
جناب مهندس مرادی امیدواریم در پست های که آقای درویش زاده در این مدت ۱۰ ساله به افراد نالایق داده تجدید نظر گردد.
سکوت مرگبار وترس در راه آهن جنوب از برملا شدن تبانی واختلاس های ۱۰ ساله
هیچ فکرش روکردید که چرا آقای درویش زاده علارغم وجود نیروهای بومی کاربلند اقدام به پست دادن وترفیع وابستگان می نمود.حتما مخواست غريبه وارد حلقه اختلاس ١٢ ساله نشود
دولت در حال حساب کتاب ودستگیری اختلاس گرانه
حالا تمام این حرفا به کنار آقای درویش زاده با انتخاب روسای ادارات ضعیف وبی ارده ونالایق امنیت مسافران قطار را در معرض خطر قرداده
از آقای صالحی میخواهیم به ۱۰ سال اختلاس رسیدگی کنه واحقاق حق بیت المال کنه
آقای مدیر کل جدید دنبال برگرداندن قطار راه آهن به مسیر درست وصحیح خود که همان خدمت درست وایمن به مردم است .از آقای صالحی بابت ایت تغییر سپاسگذاریم
۱۲ سال همه کاره بود وبه قولی فعال مايشاء بود حالا منتظر تحقيقات در مورد اختلاس كشف شده اخير مربوط به دوران مديريت خودشه
بابا ولش کنید این درویش زاده رو خودش به اشتباهاتش پی برده وتوبه کرده
خیلی به ایستگاه محل کار ما می آمد (ایستگاه حمید )حتی گاهی اوقات شبها .برای فروش آهن آلات .ما نفهمیدیم چرا اینقدر علاقه به فروش آهن داشت.یه معان داشت بنام دره شویی هرچی چرخ ومحور توی راه آهن بود باهم جمع کردند وفروختند.
.یک زیر گذر رو توی ۱۲ سال نتونست درست کنه چرا عوضش کردند میگذاشتند یه ۱۲ سال دیگا بمونه شاید این زیر گذره تموم بشه
آقای مرادی مدیر کل جدید مدیر فعالی است ایشان تمام وقت خود را در جلسات وپی گیری مسايل ومشكلات راه آهن ميگذراند.
غیر از ایجاد تفرقه بین کارمندان چه کار کردی آقای درویش زاده ولی خوبت شد
استخدامها توی این ۱۲ سال همش دست ایشان بودواغلب اقوام وآشنایان خود رو استخدام میکرد.خونه های سازمانی هم سلیقه ای واگذار میکرد
چه پیشکستوتی چه کشکی
هر مدیر نا کار آمد باید بداند دوره تساهل تموم شده این دوره دوره کاره با مدیر بی لیاقت تعارف ندارند با تشکر از مسؤلین راه آهن
آقای مرادی مدیر کل جدید واقعا دنبال کار وتغییراست ایشان یا بندرامام یا خرمشهره ویا طول خطه نه مثل درویش زاده همش دنبا آهن فروشی بود.
دکتر صالحی مدیر هامل محترم تصمیم به جا ودرستی گرفته آقای درویش زاده واقعا مدیر ضعیفی بود .یک زیر گذر توی ایستگاه اهواز بعد ۱۲ سال به اتمام نرسید
خدا پدر مادر دکتر صالحی رو بیامرزه .نجات دادی والا راه آهن جنوب رو از دست درویش زاده
زیر گذر ناتمام.آهن فروشی
مگه میشه یکک مدیر نا کارآمد ۱۲ سال بدون حمایت کسی دوام بیاره
درویش زاده تعلق خاطری به ناحیه جنوب نداشت اکثر معاونین خود را از اندیمشک آورد.اصلا بفکر کاستیها وکیفیت ارائه خدمات نداشت .خوب شد رفت.
ایشان در طول این ۱۲ سال مدیریت عامل هدر رفتن سرمایه های مالی وانسانی راه آهن جنوب بود
آقای درویش زاده یه نسبت فامیلی دور با ما داره ومن اونو کانلا میشناسم ان شاء الله در كسوت نمايندگی مجلس انتظام خود را خواهد گرفت
آقای درویش زاده از کار خود پشیمان شده .آقای صالحی میشه اونو برگردونی
تو راه آهن جنوب درویش زاده همیشه پشت همشهریهای خودش رو میگرفت یادمه چند سال پیش یکی از اقوام درویش زاده به رییس ایستگاه اهواز حمله کرد وایشان رو مصدوم کرد.دردیش زاده مثل کوه پشت اون کارمند خاطی رو گرفت وهمون سال تشویقش کرد در حالی که دادگاه اونو محکوم کرده بود
آقای درویش زاده ماموریت واضافه کاری کیلویی به اقوام خود میداد .
با اقدام درست وبه جای آقای دکتر صالحی دست مدیر نا کارمدی مثل درویش زاده از ناحیه جنوب کوتاه شد ولی مسولینی که آقای درویش زاده در مست های حساس گمارده بود واغلب انتصاب آنها بدون رعایت استاندار لازم برای احراز پست مزبور بوده است.
متاسفانه راه آهن جنوب در مدت ۱۲ سال مدیریت آقای درویش زاده خیلی عقب افتاد نمونه اش ساخت یک زیر گذر سال ۱۲ سال طول کشید
تصمیم آقای دکتر صالحی بسیار بجا بود ایشان با تغییر مدیری که ۱۲ ساله داره درجا میزنه وانتخاب مدیر تازه نفس وبا سواد راه آهن جنوب رو به حرکت وتکاپو وا داشته است.
آقای درویش زاده بیچاره چه کرده که این همه بش گیر میدن.عرضه نداشته پیشرفت کنه تقصیر خودش چیه
با تشکر ار مدیرعامل محترم دکتر صالحی.مدیر کل جدید ناحیه جنوب مرد کار وتلاشه ایشان در این مدت یک روز رو هدر نداده وبه فکر ایجاد تغییر وتحول در ناحیه جنوب بوده هرچند حجم خرابیها وکارهای روی زمین مانده زیاد می باشد از مدی عامل انتظار مساعدت وتوجه بیشتری به جنوب داریم
متاسفانه مدیریت طولانی درویش زاده باعث بی انگیزگی ودلسردی پرسنل گردیده با انتخاب مدیریت جدید روح تازه ای در کالبد ناحیه جنوب دمیده شد
بیاییم منصف باشیم فرق آقای مرادی با آقی درویش زاده در پیگیری کارها وتوجه به امور یومیه راه آهن واقا مشهود است آقای مرادی با برگزاری جلسات مختلف در بهینه سازی خدمات کوشا می باشد
با رفتن درویش زاده وانتصاب مدیر جدید نظم وترتیب بر راه آهن جنوب حاکم شده از آقای دکتر صالحی بابت این عزل وانتصاب سپاسگزاریم
دکتر صالحی مدیر عامل راه آهن با درایت کامل وبررسی عملکرد مدیریت ضعیف درویش زاده ایشان را عزل کرد
مدیر جوانی مثل مرادی وجایگزین نمودن ایشان بجای درویش زاده پیر وبی انگیزه باعث ایجاد پویایی در راه آهن جنوب خواهد بود.
آقای مرادی به امور خط توجه ویژه دارد مخصوصا حل مشکلات چندین ساله کارگران خط ناحیه جنوب .از حسن توجه ایشان کمال تشکر وقدر دانی را داریم.
مدیر جدید مدیری دلسوز پرانرژی وتحصیلکرده ومتعهد میباشد.امید است در کار خود موفق باشد.
دولت دکتر رییسی برخلاف دولت سابق با مدیران نالایق وبی کفایت عهد برادری نبسته .ممنون از آقای دکتر صالحی
اتفاقا آقای درویش زاده مدیر کل برکنار شده خیلی بیشتر از استحقاقش مدیر بوده ایشان در واندازه این منصب نبود
از آقای صالحی بابت عزل مدیر بی کفایت کمال تشکر را داریم
با برکناری این مدیر نالایق البته در دولت آقای رییسی اولین برکناری نیست آینده روشنی در انتظار راه آهن جنوب خواهد بود
آقای درویش زاده می دانست که مدیریت از سرش هم زیادیه و ارتقا پیدا نمیکنه بخاطر همین توی این مدت ۱۲ سال قدمی برای راه آهن برنداشت .
از وقتی آقای درویش زاده برکنار شده ناحیه جنوب نظم وانضباط پیدا کرده ومدیر جوان وپرانرژی جدید به کارها سر وسامان داده
آقای مهندس مرادی با افرادی که درویش زاده سر کار آورده نمی شود درست کار کرد.این افراد بدون در نظر گرفتن شایسته سالاری به این متاصب رسیده اند.
اخبار درویش زاده را دورا دور دنبال می کنم ایشان ادعا کرده که مدیر جدید توانایی اداره ناحیه جنوب را بعلت تجربه کم ندارد.
درویش زاده استعدادهای زیادی را در راه آهن جنوب سوزاند .در حالیکه آقای مرادی مدیر جوان با به کارگیری نیروهای بومی کار آمد باعث شکوفایی راه آهن جنوب خواهد شد.
آقای مهندس مرادی مدیریت محترم راه آهن در راستای مقابله با فساد دولت محترم با توجه به نشتی وخرابی وتعطیلی زیر گذر که ۱۲ سال برای ساختن آن در زمان مدیر کل سابق هزینه مصرف شده خواهشمند است برای صیانت از حقوق راه آهن نسبت به تحقیق وتفحص هزینه ها در پروژه مذکور دستور رسیدگی فرمایید.
پیشکسوت؟وقتي هيچ هیچ گونه نفعی برای راه آهن نداشته و۳۰ واندی سال فقط ضرر به راه آهن رسونده همون بهتر که رفت اصلا دولت محترم آقای رییسی با مدیران نا کار آمد هیچ تعارفی ندارد.
متاسفانه خوزستان با این جمعیت یک قطار برای مشهد یزد دو قطار با جمعیت یک میلیون نفر چطور لکومتیو برای یزد هست ولی برای شش میلیون جمعیت نیست