بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

افزایش 3 برابری تعداد قطارهای اربعین

مدیرعامل شرکت راه آهن از افزایش ۳ برابری قطارها در هفته اربعین خبر داد و گفت: از مبدا زاهدان، یزد و کرمان به مقصد خرمشهر و بالعکس قطار مستقیم اختصاص داده شده است.

افزایش 3 برابری تعداد قطارهای اربعین
تین نیوز

سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشستی خبری ضمن تشریح برنامه قطارهای فوق العاده راه آهن برای انتقال زائران و ثابت نگه داشتن قیمت بلیت، از راه اندازی دائمی قطار ترکیبی ایران – کربلا خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر از افزایش ظرفیت صندلی ها به بیش از ۶۰۰ هزار نفر به طور رفت و برگشت، خبر داد و گفت: بهای بلیت قطار ۴ تخته ی ۴ ستاره از تهران به خرمشهر ۳۹۰ هزار تومان است که این مبلغ کمتر از نصف قیمت بلیت اتوبوس تهران-خرمشهر است، بهای بلیت قطار اتوبوسی نیز، کمتر از این عدد، خواهد بود.

وی افزود: همچنین همه مسافرین، چه به صورت ریلی آمده باشند و چه به طرق مختلف خودشان را به ایستگاه راه آهن خرمشهر برسانند، در مسیر ۲۰ کیلومتری تا نقطه صفر مرزی شلمچه به طور رایگان و ۲۴ ساعته با ریل باس های مجهز جابجا خواهند شد که این خدمت در مسیر برگشت هم به صورت ۲۴ ساعته و رایگان فراهم است.

مدیرعامل راه آهن همچنین از افزایش قطارهای فوق العاده خبر داد و گفت: در هفته های منتهی به اربعین حسینی، افزایش ۲ برابری قطار ها را خواهیم داشت و در هفته اربعین با افزایش ۳ برابری قطارها، سعی در انجام خدمات به مردم داریم. همچنین برای رفاه حال زائران، از مبدا زاهدان، یزد و کرمان به مقصد خرمشهر و بالعکس بطور مستقیم قطار اختصاص داده شده است. برای شمال کشور هم از مبدا ساری به کرمانشاه و بالعکس قطار مستقیم برقرار خواهد بود.

صالحی در ارتباط با قطار ترکیبی تهران-کربلا نیز با اشاره به مذاکرات و گفت و گو های مفصل با طرف عراقی برای برطرف کردن مشکلات گذشته نظیر ایستگاه های بین راهی و سرویس های بهداشتی گفت: خوشبختانه هماهنگی کامل با طرف عراقی صورت گرفته و قطارهای تهران -کربلا، از روز سه شنبه به صورت رسمی راه اندازی می شود که پیش فروش آن روز یکشنبه ۲۹ مرداد و از ساعت ۱۰ صبح، صرفا از طریق سایت راه آهن خواهد بود. 

وی در رابطه با جزییات حرکت قطار ترکیبی تهران-کربلا، افزود: این قطار از تهران به مقصد نهایی شلمچه طی مسیر می کند و سپس به وسیله اتوبوس تا بصره، پیمایش مسیر دارد و از بصره نیز با قطار تا ایستگاه راه آهن کربلا، می رود. این مسیر ۲۸ ساعته است به طوریکه ۱۸ ساعت آن در خاک ایران و ۲ ساعت نیز برای تشریفات مربوط به گذرنامه و انتقال زائرین به بصره و در نهایت ۸ ساعت مسیر بصره به کربلا، به طول می انجامد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با ذکر جزییات حرکت این قطارها گفت: شنبه ها و سه شنبه ها حرکت از تهران و زمان برگشت نیز، سه شنبه ها و شنبه ها، از کربلا پیش بینی شده که زائران ۶ شب در عراق و دوشب در قطار هستند. 

صالحی در خصوص بهای بلیت این قطار نیز، با اشاره به تنوع واگن های مسافری در قطار عراقی قیمت ها را به شرح ذیل اعلام کرد:

حالت اول: تهران به شلمچه ، قطار ۴ تخته ۴ ستاره، قطار بصره به کربلا صندلی اتوبوسی، در مجموع به قیمت ۹۶۰ هزار تومان.

حالت دوم: تهران به شلمچه  قطار ۴ تخته ۴ ستاره، قطار بصره به کربلا اتوبوسی vip، در مجموع به قیمت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

حالت سوم: تهران به شلمچه، قطار ۴ تخته ۴ ستاره و سپس اعزام با قطار چهار تخته در خاک عراق، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، قیمت گذاری شده است.

وی تاکید کرد: برای شروع، هفته ای یک قطار ترکیبی اعزام داریم و بعد از ایام اربعین، هفته ای دو قطار پیش بینی شده است و با استقبال مردم، ان شاءالله بتوانیم در هر هفته، شاهد افزایش تعداد قطارها باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.