بازدید سایت : ۵۳۱۴۷
ادعای مدیرعامل یک شرکت ریلی؛

راه آهن بخش خصوصی را گروگان گرفته/ جزئیات جریمه ۳۲۷ میلیارد تومانی راه آهن

مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی گفت: بر اساس قانون حق دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی، راه آهن نمی تواند جز در موارد فنی و ایمنی، جلوی سیر قطار های باری را بگیرد، اما بخاطر این اقدام، محکوم به جریمه میلیاردی در حق بخش خصوصی شده است.

راه آهن بخش خصوصی را گروگان گرفته/ جزئیات جریمه ۳۲۷ میلیارد تومانی راه آهن
تین نیوز |

مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی گفت: بر اساس قانون حق دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی، راه آهن نمی تواند جز در موارد فنی و ایمنی، جلوی سیر قطار های باری را بگیرد، اما بخاطر این اقدام، محکوم به جریمه میلیاردی در حق بخش خصوصی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، وی گفت: بر اساس ماده ۳ قانون حق دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی که صراحتا اعلام کرده "ایجاد محدودیت عبور واگن هر یک از شرکت ها توسط راه آهن بجز موارد تعیین شده در مقررات ایمنی حرکت و ظرفیت خطوط، تخلف محسوب می شود و در صورت بروز هرگونه خسارت ناشی از این محدودیت برای شرکت های حمل و نقل ریلی و تأیید آن توسط مراجع ذی صلاح، راه آهن مکلف به جبران آن است"، راه آهن جز در موارد فنی و ایمنی نمی تواند جلوی سیر قطار ها را بگیرد، اما در سال های اخیر بار ها این اقدام را مرتکب شده است.

گفتنی است بر اساس اجرائیه صادر شده دادگستری، شرکت راه آهن به خاطر شکایت انجام شده این شرکت بخش خصوصی محکوم به پرداخت خسارت بیش از ۳۲۷ میلیارد تومانی در حق این شرکت شده است.

مدیرعامل این شرکت حمل و نقل ریلی افزود: ارکان حمل و نقل به سه قسمت راه آهن، صاحب واگن و صاحب بار تقسیم می شود و نظام دریافتی در تضاد سود صاحب کالاست به طوری که صاحب کالا می گوید ابتدا باید بار را تحویل دهید و بعد هزینه سیر را پرداخت کند، اما راه آهن قبل از سیر، درخواست هزینه دارد و با توجه به اینکه یک محموله و بار ممکن است بین یک ماه تا چهل روز طول بکشد تا به مقصد برسد، این شرکت ۸۰ درصد سهم حمل و نقل بار را از صاحب بار اخذ می کند و حدود ۲۰ درصد به شرکت صاحب واگن پرداخت می کند.

مدیرعامل این شرکت حمل و نقل ریلی ادامه داد: راه آهن معتقد است از سال ۸۴ تا ۹۷ شرکت حمل و نقل ریلی، هزار میلیارد تومان به راه آهن بدهکار بوده است که پس از شکایت، راه آهن محکوم شد، اما راه آهن بر اساس این طلب ادعایی، سال ۱۴۰۱ جلوی صدور بارنامه این شرکت را گرفت و به همین دلیل مجبور شدیم برای جلوگیری از تعدیل نیرو، حمل بار های محوله را به سایر شرکت ها بسپاریم.

وی افزود: متاسفانه مجددا شرکت راه آهن اعلام کرد بار هیچ شرکتی را نمی تواند یک شرکت حمل و نقل دیگر جابجا کند.

وی با بیان اینکه مدیرعامل راه آهن به ما "ابر بدهکار" گفته، اما چرا پس از ۱۱ بار درخواست، ملاقات با ما را رد کرده و اجازه گفتگو و حل مساله را نمی دهد، تصریح کرد: شرکت بهتاش سپاهان به دلیل جلوگیری از حق دسترسی به شبکه، از راه آهن شکایت کرده و بر اساس حکم صادره از سوی دادستان، راه آهن حق ندارد جلوی سیر این شرکت را بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل خود را با وزیر راه و شهرسازی مطرح کرده اید؟ گفت: پس از نامه ای که به وزیر راه و شهرسازی زدیم، مدیر عامل راه آهن مجوز و پروانه بهره برداری ما را لغو کرده و گفته چرا نامه پراکنی می کنید؟ 

وی افزود: راه آهن حق ندارد گروگان گیری کند و آیا ما الان برای تهیه سوخت یا ورق مورد نیاز، باید قاچاق کنیم؟

مدیرعامل این شرکت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا پس از صدور حکم علیه راه آهن و تمرد در قبال قانون، باز هم شکایتی صورت گرفته گفت: دادستان اصفهان به دادستان تهران نامه زده و به دنبال محکومیت مدیرعامل راه آهن به دلیل ترک فعل هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعلی پاسخ

    آقا خیرالله و دوستان خسته نمیشن از اینهمه حرفهای تکراری بی پشتوانه؟؟
    ترک فعلها، کوتاهیها، ایرادات، اشکالات کارهای خودتون رو نمی بینید؟

  • بازرس پاسخ

    در تیتر نوشته اید: جزئیات جریمه ۳۲۷ میلیارد تومانی راه آهن

    پس جزییاتش کو؟

  • کارشناس ریلی بخش مسافری پاسخ

    بررسی کنید مدیر عامل این شرکت خصوصی قبل از خصوصی بازی نهایتا با پژو405 رفت وآمد می کرده وحالا BMW X4پول خورد تو جیب پسرش است .ضمنا این قانون که شرکت های حمل بار باید حداقل 800واگن باری داشته باشند بر چه اساسی است آیا این به معنی گروگان گرفتن راه آهن در جهت منافع شخصی صاحبان فعلی واگن های باری نیست؟؟؟؟