بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

تمام قطارهای باری دارای ترمز هستند

امروز تمام قطارهای باری شبکه راه آهن با ۱۰۰ درصد قابلیت ترمز سیر می کنند و حتی یک واگن بدون ترمز نیز وجود ندارد.

تمام قطارهای باری دارای ترمز هستند
تین نیوز

عضو هیات مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز تمام قطارهای باری شبکه راه آهن با ۱۰۰ درصد قابلیت ترمز سیر می کنند و حتی یک واگن بدون ترمز نیز وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد هادی ضیایی مهر در مراسم افتتاح  ۵۵۸ دستگاه ناوگان تولید داخل نو و بازسازی شده به شبکه ریلی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دولت سیزدهم در امر توسعه ناوگان شکل گرفته است، اظهار کرد: در طی چند مرحله در دولت سیزدهم ۴۲۶۰ دستگاه ناوگان ریلی به شبکه کشور افزوده شد و در اختیار حوزه های باری و مسافری قرار گرفت.

وی افزود: تمام این ناوگان با سرمایه گذاری بخش خصوصی شکل گرفته و تماماً نیز توسط تولیدکنندگان داخلی تولید و نوسازی شده است.

عضو هیات مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برخی از اقدامات شرکت راه آهن در دولت سیزدهم گفت: یکی از این اقدامات ممنوعیت تردد واگن های فاقد ترمز در قطارهای باری بود. از حدود ۲۰ سال پیش تا نیمه دوم سال گذشته حدود ۹۰۰۰ دستگاه ناوگان یعنی ۳۰ درصد واگن های باری شبکه ریلی بدون ترمز در شبکه سیر می کرد که باعث کاهش ایمنی سیر قطارها، مطمئن نبودن راهبر قطار برای ترمز مناسب، ایجاد شوک به واگن قطار، آسیب به خط ناوگان و خروج ناوگان از خط می شد.

وی تصریح کرد: امروز اما تمام قطارهای باری شبکه راه آهن با ۱۰۰ قابلیت ترمز سیر می کنند و حتی یک واگن بدون ترمز نیز وجود ندارد. در قطارهای مسافری نیز با توجه به اهمیت ایمنی پیش تر این اقدام انجام شده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.