بازدید سایت : ۸۹۰۷۵

افتتاح خط ریلی دوخطه بامدژ به اهواز نمایشی نیست + سند

در دولت سیزدهم ، بساط افتتاح های نمایشی برچیده شد و هیچ پروژهای بصورت نمایشی افتتاح نشد. تمامی پروژه ها از جمله دو خطه اهواز اندیمشک پس از طی کامل مراحل ساخت، تجهیز، تست، تعیین سرعت و تشکیل کمیسیون های تعیین سرعت و تحویل موقت و نیز سیر آزمایشی قطارهای باری و مسافری، مورد افتتاح رسمی قرار گرفتند.

افتتاح خط ریلی دوخطه بامدژ به اهواز نمایشی نیست + سند
تین نیوز

در دولت سیزدهم ، بساط افتتاح های نمایشی برچیده شد و هیچ پروژهای بصورت نمایشی افتتاح نشد. تمامی پروژه ها از جمله دو خطه اهواز اندیمشک پس از طی کامل مراحل ساخت، تجهیز، تست، تعیین سرعت و تشکیل کمیسیون های تعیین سرعت و تحویل موقت و نیز سیر آزمایشی قطارهای باری و مسافری، مورد افتتاح رسمی قرار گرفتند.

به گزارش تین نیوز، سید مصطفی داوودی معاون فنی و زیربنایی راه آهن گفت: با تاکیدات مستمر دکتر صالحی مدیرعامل راه آهن ما در دولت سیزدهم هیچ پروژه ای را قبل از تکمیل و رسیدن به شرایط کافی و استاندارد افتتاح نکردیم.

داوودی افزود: افتتاح پروژه های ریلی بصورت نمایشی و ناقص سنتی بدی بود که تا قبل از دولت سیزدهم وجود داشت مانند افتتاح نمایشی راه آهن یزد_اقلید یا راه آهن شیراز_اصفهان یا راه آهن کرمان_زاهدان اما در طول دولت سیزدهم با سختگیری و تاکیدات مستمر مدیرعامل راه آهن هیچ پروژه ای را بدون داشتن شرایط استاندارد افتتاح نکردیم بلکه برای اطمینان بیشتر معمولا پروژه ها را چند ماه بعد از بهره برداری و اطمینان از تکمیل بودن تمامی جزییات افتتاح رسمی کردیم.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن درباره پروژه احداث خط دوم راه آهن اهواز_اندیمشک نیز توضیح داد: بخش اول این پروژه ۱۴۰ کیلومتری در سال ۱۳۹۶ در حدفاصل اندیمشک تا شوش افتتاح شد و پس از آن تا سال ۱۴۰۰ پروژه تقریبا متوقف شد تا جایی که حتی پیمانکار درخواست فسخ قرار داد را ارائه نمود. اما خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ توانستیم تعامل خوب و رو به جلویی با پیمانکار داشته باشیم و بدون فسخ قرار داد و بازگشت به نقطه اول، کار ادامه پیدا کرد. در نتیجه ۷۰ کیلومتر شوش تا بامدژ در اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور رییس جمور وقت یعنی شهید ریسی افتتاح شد.

داوودی درباره برخی شایعات و شبهات درباره افتتاح تکمیل و افتتاح پروژه خط دوم اهواز_اندیمشک نیز گفت: به لطف خدا هیچ پروژه ای را بصورت ناقص و نمایشی افتتاح نکردیم و خوب است اصحاب محترم صنعت ریلی و همچنین مردم عزیز در جریان باشند که خط دوم اهواز اندیمشک هم در بخش ۷۰ کیلومتری شوش_بامدژ که سال گذشته با حضور شهید رییسی افتتاح شد و هم بخش ۴۰ کیلومتری بامدژ_اهواز که ابتدای این هفته افتتاح شد به لحاظ استاندارد کاملا آماده بهره برداری بودند و سپس افتتاح شدند.

وی افزود: بخشش بامدژ_اهواز که روز شنبه افتتاح رسمی شد در بهمن ماه سال گذشته با حضور کمیسیون تعیین سرعت که متشکل از نمایندگان ادارات کل ایمنی، خط، سیر و حرکت و منطقه است سرعت استاندارد این خط را ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام نمود و این یعنی که خط آماده بهره برداری رسمی بود. سپس کمیسیون تحویل موقت که متشکل از نمایندگان دفتر مهندسی نظارت، خط، ارتباط و علائم، مشاور طرح و مدیرکل منطقه است از محور بازدید نمود و با تایید اتمام کار، صورتجلسه تحویل موقت که به منزله تاییدیه پایانی پروژه است امضا گردید.

بعبارت دیگر این پروژه از اردیبهشت آماده بهره برداری بوده و حتی قبل از برگزاری مراسم افتتاح رسمی بصورت آزمایشی توسط قطارهای باری و مسافری مورد بهره برداری قرار گرفته بود و اینکه بعضی بدون اطلاع و احتمالا از روی اغراض شخصی یا سیاسی این پروژه را ناقص اعلام کرده اند، شیطنت و دروغگویی است.

افتتاح خط آهن بامدژ به اهواز

سند 12

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بازنشسته راه آهن

    بر ادر گرامی جناب آقای داوودی
    بر فرض که حرف شما درست مستند به همین صورت جلسه ای که اعلام کردید آیا صورت جلسه رفع نقص های اعلام شده در این صورت جلسه را دارید؟
    خطی که با استاندارد 160 کیلومتر بر ساعت ساخته شده است چرا مجوز سیر فقط 120 کیلومتر بر ساعت را از کمسیون تعیین سرعت می گیرد؟آنهم در آستانه افتتاح آییا از نظر شما این نقص کار نیست؟
    آیا این به معنای نقص خط نیست؟
    دوست من شما به عنوان یک نفر با تجربه در حوزه خط می بایست واقعیت ها را بیان کنید محافظت از صندلی به قیمت مجیز گوئی برای میعاد صالحی شایسته شخصیت شما نمی باشد.
    اگر دوست دارید به مستندات گذشته هم سری بزنید و گزارشات همین پیمانکار را در سالهای 96و 97 و98 نگاه کنید خواهید دید که کلاه گشادی را بر سر راه آهن گذاشته اند و شما هم چشم ها برویشان بستید.(البته چاره ای نداشتید چون زورتان بهش نمی رسید)
    برادر عزیز توصیه آخر من اینست "آزاده باشید"
    البته باید از زحمات شخص جنابعالی که در این سالها ها با مشکلات فراوان پرسنلی و بودجه ای و از همه بالاتر مدیر بالا سر ،بی تجربه و دیکتاتور توانستید دوام بیاورید و سعی خود را برای زنده نگه داشتن راه آهن انجام دهید تشکر کرد.

  • ناشناس

    دقیقا در همین دوره مدیریتی میعاد صالحی بسیاری از کارهای نمایشی رواج پیدا کرد و اخلاق فاسد و زشت دروغ و جعل خبر برای تولید خبرهای بسیاری به کار گرفته شد. نمونه آنها که همه دروغ بودند:
    راه اندازی اولین قطار ترانزیتی چین
    راه اندازی اولین قطار ترکیبی مسافری تهران به کربلا
    افتتاح خطوط مختلف
    شکستن رکورد حمل مسافر
    و ...

  • کارشناس ریلی

    "به روباهه میگن شاهدت کیه میگه دمبم "
    جالبه آقای داوودی برای اثبات حرف هاش به صورتجلسه داخلی خودشان با پیمانکارشان استناد می کنند
    برادر عزیز کارشناسان را چی فرض کردی؟؟؟