بازدید سایت : ۴۲۰۷۰
با امضای مدیران عامل راه آهن و گل گهر

◄ قرارداد 7.2 همتی راه آهن کرمان سیرجان قطعی شد

نشست ابلاغ قطعیت قرارداد و شروع احداث پروژه ریلی کرمان سیرجان صبح روز یکشنبه 22 مهرماه 1403 در شرکت راه آهن برگزار شد.

قرارداد 7.2 همتی راه آهن کرمان سیرجان قطعی شد
تین نیوز |

نشست ابلاغ قطعیت قرارداد و شروع احداث پروژه ریلی کرمان سیرجان صبح روز یکشنبه 22 مهرماه 1403 در شرکت راه آهن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، داوودی معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن در ابتدای این نشست با بیان این که ارزش این قرارداد برای احداث مسیر یک خطه حدود 8 هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: پیشرفت پروژه اکنون 42 درصد و طول مسیر 169 کیلومتر و مدت قرارداد 5 سال پیش بینی شده اما امیدواریم در مدت بسیار کمتری و شاید در 2 سال به سرانجام برسد.

در ادامه عتیقی مدیرعامل گل گهر به عنوان سرمایه گذار این پروژه طی سخنانی با اشاره به این که احداث راه آهن کرمان سیرجان به دلیل برخی ناهماهنگی های بین بخشی و تعلل ها دچار مشکلاتی شده بود، اظهار کرد: خوشبختانه با تدابیر آقای دکتر ذاکری مدیرعامل محترم راه آهن موانع این پروژه برطرف شده است.

وی در ادامه افزود: 30 درصد محصولات فولادی کشور از گل گهر تغذیه می شود و این امر ضرورت سرمایه گذاری گل گهر در حمل و نقل ریلی را دو چندان می کند.

مدیرعامل گل گهر بیان کرد: سرمایه گذاران برای حضور بیشتر در زیرساخت های بخش ریلی نیازمند حمایت دولت و مشوق هستند چرا که نرخ بازگشت سرمایه در بخش ریلی، جذابیت لازم را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم بخشی از حقوق دولتی از معادن، پیش از واریز به خزانه دولت، به سرمایه گذاری در زیرساخت های ریلی تخصیص داده شود.

مدیرعامل راه آهن: اتصال چشمه های بار به شبکه ریلی با جدیت دنبال می شود

دکتر جبار علی ذاکری مدیرعامل راه آهن نیز در این نشست با اشاره به اثرگذاری پروژه مذکور بر 9 و نیم میلیون تن حمل بار، بیان کرد: پروژه راه آهن کرمان سیرجان از وجوه مختلف دارای اهمیت است و یکی از این وجوه این که گل گهر به عنوان اولین سرمایه گذار زیرساخت ریلی در کشور شناخته می شود.

ذاکری با تاکید بر این که سیاست ما اطمینان خاطر دادن به صاحبان بار برای حمل بارها روی ریل است، افزود: در برنامه های توسعه پیش رو، اتصال چشمه های بار به شبکه ریلی را با جدیت دنبال می کنیم و از نظر ما خطوط ریلی فرعی باید به نام خطوط صنعتی شناخته شوند.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به استقبال این سازمان از سرمایه گذاری در زیرساخت های ریلی بیان کرد: سرمایه گذارانی که برای توسعه زیرساخت های ریلی پیش قدم شوند و تقاضا و اسناد لازم را ارائه دهند، این تکلیف را برای خود گذاشته ایم که ظرف 3 ماه به تقاضای آنها پاسخ دهیم و وارد مراحل اجرایی شویم

ذاکری خاطرنشان کرد: علاوه بر زیرساخت به دنبال فراهم کردن حضور سرمایه گذاران در ناوگان نیز هستیم که به زودی تسهیلات راه آهن را در این زمینه اعلام می کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی

    در عکس آقای بیرانوند چه کاره هستند که حضور دارند ؟؟؟
    چرا باید شاهد ظهور دوباره این گونه افراد در راه آهن باشیم وقت آن نرسیده که راه آهن با این نفرات خدا حافظی کند؟