بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

مدیرعامل راه آهن: نخجوان را از مسیر ریلی به باکو می رسانیم/ کریدور شمال جنوب تقویت می شود

یکی از توافقات صورت گرفته با جمهوری آذربایجان، احداث راه آهن در خاک جمهوری اسلامی ایران و در بخش جنوبی ارس است و این توافق با دولت آذربایجان صورت گرفته که این پروژه با هزینه های آذری ها احداث شود.

مدیرعامل راه آهن: نخجوان را از مسیر ریلی به باکو می رسانیم/ کریدور شمال جنوب تقویت می شود
تین نیوز |

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از توافقات صورت گرفته با جمهوری آذربایجان، احداث راه آهن در خاک جمهوری اسلامی ایران و در بخش جنوبی ارس است و این توافق با دولت آذربایجان صورت گرفته که این پروژه با هزینه های آذری ها احداث شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، در سفر هیات راه آهن آذربایجان به ایران مذاکراتی بین رییس شرکت راه آهن این کشور با مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به سرانجام رسید که نتیجه این مذاکرات توافقاتی برای تقویت کریدور شمال-جنوب بود.

جبارعلی ذاکری، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی  ایلنا  درباره جزییات این توافقات اظهار داشت: سال گذشته با وزیر راه و شهرسازی وقت در خصوص پروژه اتصال راه آهن باکو به نخجوان توافقاتی صورت گرفته بود و در راستای اجرایی شدن همان توافق سال گذشته مذاکراتی با مقامات راه آهن کشور آذربایجان انجام شد. 

ذاکری ادامه داد: برای اجرای آنی توافقات، احداث پل مشترک در منطقه «آغبند» توسط آذری ها در حال ساخت است که این پل مشترک هم ریلی و هم جاده ای است و خوشبختانه علمیات اجرایی آن در حال انجام است. مورد دیگر از توافقات احداث جاده توسط جمهوری اسلامی ایران است که این موضوع در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل حال پیگیری می شود.

وی گفت: موضوع دوم از توافقات با جمهوری آذربایجان احداث راه آهن در خاک جمهوری اسلامی ایران و در بخش جنوبی ارس است و این توافق با دولت آذربایجان صورت گرفته که این پروژه با هزینه های آذری ها احداث شود.

ذاکری تاکید کرد: در جلسه اخیر از مذاکرات درخواست تسریع در آغاز عملیات اجرایی این پروژه را داشتیم، آذری ها در حال تکمیل مطالعات هستند که البته بخشی از مطالعات این پروژه  توسط مهندسان مشاور ایرانی در حال انجام است و قرار شد که اطلاعات حاصل از مطالعات را هم در اختیار آنها قرار دهیم.

وی با اشاره به تقویت کریدور شمال -جنوب با این پروژه گفت: باری که نخجوان به سمت آب های آزاد منتقل می کند نیاز به اتصال ریلی به باکو و البته قبل از باکو، این بار از شهر آستارا این کشور به آستارای ایران منتقل خواهد شد و این مسیر انتقال بار به تقویت کریدور شمال-جنوب کمک می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.