بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

◄ درخواست آخوندی برای تامین اعتبار محورهای منتهی به چابهار

در نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برای توسعه و تکمیل محورهای منتهی به بندر چابهار اعلام درخواست اعتبار و نگاه ویژه داشت.

درخواست آخوندی برای تامین اعتبار محورهای منتهی به چابهار
تین نیوز |

در نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برای توسعه و تکمیل محورهای منتهی به بندر چابهار درخواست اعتبار ویژه شد.

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اعلام این مطلب گفت: این مسیرها بندر چابهار را به کریدورهای شرق-غرب و شمال-جنوب با هدف اتصال به مرزهای شمالی متصل می‌کند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خادمی با اشاره به تصویب دو کریدور از ۱۰ کریدور پیشنهادی به دولت گفت: یکی از آن‌ها کریدور‌ شرق-غرب به‌موازات سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان در جنوب کشور و دیگری کریدور زاگرس حدفاصل بندر امام‌ تا مرز بازرگان است.

او بابیان اینکه «در کریدور شرقی-غربی شماره ۱ به‌غیراز ۶۵ کیلومتر واقع در استان هرمزگان، الباقی به مناقصه رفته یا در دست احداث است و ۶۵ کیلومتر مذکور نیز در دست مناقصه قرار دارد» گفت: کارکرد این کریدور توزیع بارهای ترانزیتی از مرز کنارک و پس‌کرانه‌ها تا بندر گوادر پاکستان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در قبال کریدور شماره ۴ حدفاصل بندر چابهار تا مرز سرخس افزود: با توجه به تأکید دولت بر توسعه بندر چابهار و پیرامون آن طی دو سال اخیر، وزیر راه و شهرسازی علاوه‌بر حوزه بنادر و راه‌آهن در بخش جاده‌ای نیز به جد پیگیر است.

خادمی توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای با توجه به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بندر چابهار را مهم دانست و گفت: تصور می‌شود در سال‌ آینده شاهد توسعه راه‌های منتهی به بندر چابهار باشیم.

نیاز به اعتبار ۴۵۰۰ میلیاردتومانی برای تکمیل کمربندی‌های بزرگراه ساحلی خزر

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در ادامه به پروژه‌های بزرگراهی شمال کشور اشاره کرد و گفت: محور بزرگراهی ساحلی دریای خزر تکمیل‌شده است و هم‌اکنون عملیات احداث کمربندی‌های شهر‌ها در دست اجرا است که برای تکمیل پروژه‌های آن ۴۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار لازم است.

خادمی با اشاره به طرح‌ تعریض محورهای شریانی، به دوبانده و چهارخطه محور فیروزکوه بیان داشت: سال گذشته تمامی بخش‌های برون‌شهری این محور حدفاصل تهران تا قائم‌شهر به‌طور کامل چهارخطه شد و با توجه به اینکه بخشی‌هایی از محور فیروزکوه از داخل شهرها عبور می‌کند، تمرکز شرکت هم‌اکنون در بخش برون‌شهری، منظر آرایی و ارتقا ایمنی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه خاطرنشان کرد: طبق طراحی و برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌زودی عملیات اجرایی ساخت یک دستگاه پل در شهر پل سفید آغاز و حداکثر تا دو سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

معرفی بزرگراه‌های باقابلیت ارتقا به معاونت توسعه آزادراه‌ها

خادمی به برنامه شرکت برای ارتقا بزرگراه‌ها به آزادراه‌ها اظهار داشت: تعدادی از بزرگراه‌های کشور که قابلیت ارتقا به آزادراه را داشته‌اند شناسایی و به معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌ها معرفی‌شده‌اند.

او با تعیین‌کننده بودن نظر سرمایه‌گذار برای اجرای این قبیل پروژه‌ها افزود: بیشتر محورهای بزرگراهی کشور در زمره پروژه‌های قابل ارتقا قرار می‌گیرند و ازجمله این بزرگراه‌ها می‌توان به قطعات مختلف در محور تهران-بندرعباس، کمربندی اراک و محور بیستون-کرمانشاه-حمیل اشاره کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این پروژه‌ها در سه بخش درحال پیگیری هستند که دسته اول شامل آن‌هایی که قرارداد آن‌ها منعقدشده؛ دسته دوم محور‌های در دست مذاکره با سرمایه‌گذار و دسته سوم پروژه‌های در دست بررسی می‌شوند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.