◄ درخواست آخوندی برای تامین اعتبار محورهای منتهی به چابهار
در نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس سازمان برنامهوبودجه برای توسعه و تکمیل محورهای منتهی به بندر چابهار اعلام درخواست اعتبار و نگاه ویژه داشت.

در نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس سازمان برنامه وبودجه برای توسعه و تکمیل محورهای منتهی به بندر چابهار درخواست اعتبار ویژه شد.
خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با اعلام این مطلب گفت: این مسیرها بندر چابهار را به کریدورهای شرق-غرب و شمال-جنوب با هدف اتصال به مرزهای شمالی متصل می کند.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خادمی با اشاره به تصویب دو کریدور از ۱۰ کریدور پیشنهادی به دولت گفت: یکی از آن ها کریدور شرق-غرب به موازات سواحل خلیج فارس و دریای عمان در جنوب کشور و دیگری کریدور زاگرس حدفاصل بندر امام تا مرز بازرگان است.
او بابیان اینکه «در کریدور شرقی-غربی شماره ۱ به غیراز ۶۵ کیلومتر واقع در استان هرمزگان، الباقی به مناقصه رفته یا در دست احداث است و ۶۵ کیلومتر مذکور نیز در دست مناقصه قرار دارد» گفت: کارکرد این کریدور توزیع بارهای ترانزیتی از مرز کنارک و پس کرانه ها تا بندر گوادر پاکستان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری های انجام شده در قبال کریدور شماره ۴ حدفاصل بندر چابهار تا مرز سرخس افزود: با توجه به تأکید دولت بر توسعه بندر چابهار و پیرامون آن طی دو سال اخیر، وزیر راه و شهرسازی علاوه بر حوزه بنادر و راه آهن در بخش جاده ای نیز به جد پیگیر است.
خادمی توسعه زیرساخت های جاده ای با توجه به سرمایه گذاری های خارجی در بندر چابهار را مهم دانست و گفت: تصور می شود در سال آینده شاهد توسعه راه های منتهی به بندر چابهار باشیم.
نیاز به اعتبار ۴۵۰۰ میلیاردتومانی برای تکمیل کمربندی های بزرگراه ساحلی خزر
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل در ادامه به پروژه های بزرگراهی شمال کشور اشاره کرد و گفت: محور بزرگراهی ساحلی دریای خزر تکمیل شده است و هم اکنون عملیات احداث کمربندی های شهر ها در دست اجرا است که برای تکمیل پروژه های آن ۴۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار لازم است.
خادمی با اشاره به طرح تعریض محورهای شریانی، به دوبانده و چهارخطه محور فیروزکوه بیان داشت: سال گذشته تمامی بخش های برون شهری این محور حدفاصل تهران تا قائم شهر به طور کامل چهارخطه شد و با توجه به اینکه بخشی هایی از محور فیروزکوه از داخل شهرها عبور می کند، تمرکز شرکت هم اکنون در بخش برون شهری، منظر آرایی و ارتقا ایمنی است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه خاطرنشان کرد: طبق طراحی و برنامه ریزی صورت گرفته به زودی عملیات اجرایی ساخت یک دستگاه پل در شهر پل سفید آغاز و حداکثر تا دو سال آینده آماده بهره برداری می شود.
معرفی بزرگراه های باقابلیت ارتقا به معاونت توسعه آزادراه ها
خادمی به برنامه شرکت برای ارتقا بزرگراه ها به آزادراه ها اظهار داشت: تعدادی از بزرگراه های کشور که قابلیت ارتقا به آزادراه را داشته اند شناسایی و به معاونت ساخت و توسعه آزادراه ها معرفی شده اند.
او با تعیین کننده بودن نظر سرمایه گذار برای اجرای این قبیل پروژه ها افزود: بیشتر محورهای بزرگراهی کشور در زمره پروژه های قابل ارتقا قرار می گیرند و ازجمله این بزرگراه ها می توان به قطعات مختلف در محور تهران-بندرعباس، کمربندی اراک و محور بیستون-کرمانشاه-حمیل اشاره کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این پروژه ها در سه بخش درحال پیگیری هستند که دسته اول شامل آن هایی که قرارداد آن ها منعقدشده؛ دسته دوم محور های در دست مذاکره با سرمایه گذار و دسته سوم پروژه های در دست بررسی می شوند.