امکانسنجی بهرهبرداری نهایی باند 29 مهرآباد
ارزیابی امکان بهره برداری نهایی از باند 29 راست فرودگاه مهرآباد با حضور معاون هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی و نماینده سازمان هواپیمایی انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد، علی رستمی، مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد، با اعلام این خبر توضیح داد: بیش از یکسال است که عملیات عمرانی باند 29 راست این فرودگاه با تلاش کارکنان فرودگاه مهرآباد در قسمت های عملیاتی، فنی و مهندسی همچنین تسهیلات فرودگاهی درحال اجراست.
وی درباره اقدامات پایانی برای بهره برداری نهایی از این باند افزود: آماده سازی زیرساختهای این پروژه بعد از اتمام باند بتنی، عملیاتی بزرگ است که فعالیت مضاعفی را میطلبد. در این بخش از پروژه، نصب و راه اندازی روشنایی باند بتنی از قبیل کاترزنی، کرگیری، زدن کانکشن باند و کابلهای ثانویه و اولیه، بتن ریزی چراغها، سیلندرگذاری و نصب چراغ ها رو به اتمام است و زیرساختهای پست برق 29 نیز فراهم شده است.
وی گفت: همچنین به منظور انجام روشنایی دو طرف باند به طول 8400 متر و نیز تاکسیویهای مربوط عملیات سیویل و رک کابلکشی بالغ بر 100 کیلومتر در حال انجام و رو به پایان است که با ارزیابی مسئولان ستادی وسازمان هواپیمایی به منظور ایمن سازی سطوح پروازی و رفع عدم تطابقها به زودی به بهره برداری نهایی میرسد.
رستمی افزود: ارزیابان باند 29 راست فرودگاه بین المللی مهرآباد درباره موانعی که میتواند بهرهبرداری نهایی از این پروژه را با به تاخیر بیاندازد، گفت وگو کرده اند و در بازدید مشکلات ومسائل عملیاتی باند 29 راست امکان سنجی شده است.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که به زودی موانع پروازی اطراف باندها برطرف شوند و از بررسی مجدد باند 29 تا ششم دی ماه خبر داد.
رستمی اظهار کرد: به طور متوسط روزانه 400 نشست و برخاست در فردگاه مهرآباد انجام می شود و همزمانی عملیات اجرایی نوسازی این باند با این حجم از نشست و برخاست با حساسیت زیادی همراه است. سالیانه بیش از ۱۸ میلیون مسافر از طریق فرودگاه مهرآباد تهران جابه جا می شوند و بهرهبرداری از باند ۲۹ راست نشست و برخاست هواپیما ها را بیش از پیش تسهیل خواهد کرد.