تعمیر فرستنده En-Route فرودگاه با دانش بومی و مهندسی معکوس
کارشناسان اداره مهندسی تجهیزات راداری و اتوماسیون هوانوردی با انجام آزمایش های علمی و روش های مهندسی معکوس توانستند معایب یکی از رادارهای En-Route را برطرف کنند.
![تعمیر فرستنده En-Route فرودگاه با دانش بومی و مهندسی معکوس](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/ny2Re530RtQC/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLM6Hr9buv7Cx/%D8%AA%D8%B5%D9%88%D9%8A%D8%B1_Thumbnail_%DA%A9%D8%A7%D9%88%D8%B1_1396-10-18.jpg)
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در چند ماه گذشته خرابی همزمان سه فرستنده در رادارهای ثانویه ایجاد می شد که به علت وجود تحریم های ناعادلانه و نبود قطعات یدکی، امکان جایگزینی و یا تعمیر بر اساس روش های آموزش داده شده توسط سازنده اصلی مقدور نبود.
با این وجود، کارشناسان اداره مهندسی تجهیزات راداری و اتوماسیون هوانوردی بر اساس باورهای مبتنی بر مدیریت جهادی، طی تحقیق و بررسی های فنی چندین ماهه و متکی بر دانش بومی و همچنین انجام آزمایش های علمی و روش های مهندسی معکوس توانستند یکی از رادارهای En-Route را تعمیر کنند.
همچنین درآینده نزدیک دو رادار دیگر نیز تعمیر می شوند تا پوشش راداری کشور در وضعیت مطلوب باقی بماند.