بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
آقائی صائم در جمع مسئولان روابط عمومی ستادی و فرودگاهی

آموزش علمی و کاربردی لازمه پرورش نیروهای توانمند در روابط‎عمومی است

مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در دهمین دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی حوزه ستادی و فرودگاهی توجه به آموزش‎های علمی و کاربردی را لازمه پرورش نیروهای توانمند در روابط‎عمومی عنوان کرد.

تین نیوز

مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در دهمین دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی حوزه ستادی و فرودگاهی توجه به آموزش‎های علمی و کاربردی را لازمه پرورش نیروهای توانمند در روابط‎عمومی عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز  روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، یداله آقائی صائم در مراسم افتتاح این همایش دو روزه که از صبح امروز، سه شنبه 3 بهمن، در فرودگاه مشهد آغاز و تا فردا ادامه می یابد، گفت: پژوهش ها نشان می دهد که نزدیک به 90 درصد از فعالیت های مدیران معطوف به برقراری ارتباط با همکاران مخاطبان و نهادهای بیرون از سازمان می شود. بنابراین ارتباطات و مدیریت آن یکی از مهمترین وظایف مدیران است.

وی افزود: از آنجایی که روابط عمومی به عنوان حرفه ای متخصص در حوزه ارتباطاتِ سازمان ها به فعالیت می پردازد مدیران هوشمند و آگاه می کوشند که یک مجموعه روابط عمومی توانمند و دانش محور را در سازمان خود ایجاد و زمینه را برای توسعه و پیشرفت آن فراهم کنند. آنها به این ترتیب خواهند توانست که بخش زیادی از امور ارتباطی خود؛ چه در درون سازمان و چه در برون سازمان را به آن تفویض کنند.

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: امروزه در کشورهای پیشرفته با تلاش و فعالیت حرفه ای و اثرگذار کارگزاران روابط عمومی، شناخت خوبی از این حرفه و دستاوردهای آن در میان مدیران به وجود آمده است. به این ترتیب و با افزایش توقع آنها از روابط عمومی این فرصت فراهم شده است که این واحد نیز همپای دیگر اجزای سازمانی به شیوه ای مدرن و نوین اداره شود.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی مدرن، دیگر محدود به اطلاع رسانی صرف نیست، گفت: این روابط عمومی پا را از آن فراتر گذاشته است و به دنبال ساختن هویت سازمانی بر اساس واقعیت و اصلاح کجروی های احتمالی در سازمان، از طریق برقراری ارتباطی نزدیک با مخاطبان و جامعه است و با به موقع هشدار دادن و ارائه راهکارهای آن، سازمان را از افتادن به بحران و ورطه های پُرخطر حفظ می کند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، ادامه داد: چنین روابط عمومی ای دارای فرهنگی عمیق و اخلاقی است که با تلفیق آن با فرهنگ سازمانی و نشو آن در میان کارکنان، در میان اجزای سازمان جریان می یابد و همچون سیمان با محکم کردن پیوندها، از گسستگی و انشقاق جلوگیری می کند و در عین حال، تلاش دارد تا امکان تکثر عقاید و بیان نظرات بدون هزینه و ترس برای کارکنان را نیز فراهم کند.

آقائی توضیح داد: بدیهی است که برای تعالی جایگاه روابط عمومی و رسیدن به یک روابط عمومی مدرن، ما فعالان این حرفه، ابتدا باید خودمان به خوبی بیاموزیم و سپس با انجام درست و اثرگذار کارها و ورود عقلانی به حوزه های دیگر، زمینه را برای معرفی درست و کاربردی روابط عمومی به مدیران و همکاران بشناسانیم و نگاه های تک بعدی در مورد این حرفه گسترده را از بین ببریم.

وی آموزش و تربیت، را یکی از مهمترین راه های رشد و پرورش در مجموعه های روابط عمومی دانست و گفت: آموزش ها باید نوین و مبتنی بر دانش و شیوه های اساسی پیشبرد این حرفه باشند. به همین منظور روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همواره کوشیده است تا در ارائه آموزش، به مسئولان روابط عمومی جنبه های علمی و کاربردی آن را در نظر بگیرد و نیروهایی توانمند را پرورش دهد.

آقائی ادامه داد: امروز در دهمین دوره از همایش های آموزشی روابط عمومی در خدمت شما همکاران بزرگوار هستیم، دوره ای که در آن به توانمندسازی شما در حوزه گزارش نویسی می پردازیم و در کنار آن سعی خواهیم کرد تا در این فرصت به وجود آمده، به آسیب شناسی یک ساله نحوه تولید و ارسال اخبار توسط مسئولان روابط عمومی و راهکارهای رفع عیوب موجود بپردازیم. امیدوارم این دوره بتواند برای شما مفید باشد و با تلاش و پشتکار شما، به آموزشی ماندگار و قابل استفاده تبدیل شود و بر کیفیت تولید محتواهای خبری در فرودگاه ها بیفزاید.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در پایان ضمن قدردانی از قاسم زاده، مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی به دلیل میزبانی از این همایش و تمامی همراهی ها و همدلی های وی با مجموعه روابط عمومی و همچنین تقدیر از جعفری، مسئول روابط عمومی فرودگاه مشهد که برای برپایی این همایش تلاش های فراوانی کرده است، گفت: از تمامی شما همکاران محترم ستادی و فرودگاهی به پاس کوشش خالصانه و مدبرانه برای انجام برنامه های یک سال اخیر تشکر می کنم و از خداوند متعال برای همگی شما موفقیت در کار و عافیت در زندگانی را مسئلت دارم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.