برخی اسناد منتشر شده از فرودگاه یاسوج سراسر کذب است
رحمتالله مهآبادی در نشستی که به همراه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص سقوط هواپیمای آسمان برگزار شد عنوان کرد: مدیران فرودگاه یاسوج بلافاصله پس از قطع ارتباط رادیویی با هواپیما موضوع را به برج مراقبت پرواز مطابق دستورالعمل اعلام میکنند و دو واحد تجسس فردی فعال میشوند.
رحمتالله مهآبادی در نشستی که به همراه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص سقوط هواپیمای آسمان برگزار شد عنوان کرد: مدیران فرودگاه یاسوج بلافاصله پس از قطع ارتباط رادیویی با هواپیما موضوع را به برج مراقبت پرواز مطابق دستورالعمل اعلام میکنند و دو واحد تجسس فردی فعال میشوند.
مدیر عامل شرکت فرودگاهها ادامه داد: نیروها با استفاده از شنیدن مکالمات برج و خلبان شروع به نقطهیابی میکنند و در قالب دستورالعمل، اطلاعرسانی به شرکت آسمان انجام می شود.
وی درباره وضعیت فرودگاه یاسوج اظهار داشت: در سه سال گذشته کیفیت و ایمنی خدمات افزایش یافته است. فرودگاه یاسوج به واسطه موقعیت جغرافیایی که در آن قرار دارد، یکی از فرودگاههای خاص است. هم در حوزه آسمان و هم ناوبری اعتبارات سنگینی در دو سال گذشته درنظر گرفته شده و حدود ٣٠میلیارد تومان نیز برای توسعه این فروگاه انجام شده است.
مهآبادی ادامه داد: حدود ۶٠٠متر باند فرودگاه افزایش دادیم و ١١مانع پروازی را رفع کردیم. حدود ١٠٠٨متر باند را آزاد کردیم و طول باند را از ٢۶٠٠متر به ٣٢٠٠متر افزایش دادیم. این فرودگاه فلایت چک شده است. سیستم لایتینگ را در این فرودگاه نصب کردیم و فرودگاه شب پرواز شده است و حداکثر کار را برای ارتقای ایمنی این فرودگاه انجام دادهایم.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور با بیان اینکه توسعه فرودگاه یاسوج خواسته وزیر راه در سه سال گذشته بود، اظهار کرد: توسعه این فرودگاه بسیار سخت بود و متاسف هستیم که در این شرایط اقدامات توسعهای را اعلام میکنیم. برخی از اسناد منتشر شده از فرودگاه یاسوج سراسر کذب است و تاسف میخوریم که رسانه ملی تنها منعکس کننده یاس و ناامیدی شده است.