بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ حل مشکل لغو پروازهای فرودگاه ساری با سامانه ILS

با نصب سامانه فرود دقیق هواپیما (ILS) در فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری مشکل لغو پروازها در شرایط نامساعد آب و هوائی رفع می‌شود. سعدالله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اعلام این خبر افزود: خرید زمین موردنیاز نصب دستگاه، ایجاد زیرساخت‌های لازم و نیز خرید دستگاه 240 میلیارد ریال هزینه شده است.

حل مشکل لغو پروازهای فرودگاه ساری با سامانه ILS
تین نیوز

با نصب سامانه فرود دقیق هواپیما (ILS) در فرودگاه بین‌المللی دشت‌ناز ساری مشکل لغو پروازها در شرایط نامساعد آب و هوائی رفع می‌شود.

سعدالله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اعلام این خبر افزود: برای خرید زمین موردنیاز نصب دستگاه، ایجاد زیرساخت‌های لازم و نیز خرید دستگاه 24 میلیارد تومان هزینه شده است.

وطن‌خواه افزود: نصب این دستگاه با توجه به افزایش پروازهای فرودگاه ساری ضروری بود و زمینه خرید آن‌ هم با رفع تحریم‌ها میسر شد.

او افزود: شرکت فرودگاه‌های کشور تنها برای خرید زمین 10 هکتاری خارج از فرودگاه که زیرساخت‌های موردنیاز این سامانه کمک ناوبری باید در آن ساخته و دستگاه نصب شود، یک‌صد میلیارد ریال هزینه کرده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: با انجام اقدامات بعدی و لازم برای ایجاد زیرساخت‌های نصب این دستگاه، سایت سامانه در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: وجود سامانه فرود دقیق هواپیما که از تجهیزات کمک ناوبری موردنیاز فرودگاه‌ها برای هدایت هواپیماهاست، باعث می‌شود تا فرود امن در شرایط بد آب و هوایی و کاهش دید خلبانان فراهم شود.

فرودگاه دشت‌ناز ساری یکی از سه فرودگاه مازندران و تنها فرودگاه بین‌المللی این استان است که از سال 1372 فعالیت خود را آغاز کرد.

شرایط آب و هوائی ویژه مازندران ازجمله مه‌گرفتگی تاکنون مهم‌ترین دلیل لغو پروازهای خروجی این فرودگاه و یا برگشت خوردن پروازهای ورودی به آن بوده است که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.