◄ کاهش تعداد شکایت مسافران مهرآباد
بااینکه هنوز به شرایط مطلوب نرسیدهایم؛ اما با توجه به کاهش زمان که مسافران در فرودگاه حضور دارند، تعداد شکایات کاهش چشمگیری داشته است.
در ایام نوروز امسال وضعیت تأخیر پروازها در فرودگاه مهرآباد بهتر از سال گذشته است.
میرسعید صفینیا مدیرکل فرودگاه بینالمللی مهرآباد با اعلام این خبر افزود: بااینکه هنوز به شرایط مطلوب نرسیدهایم؛ اما با توجه به کاهش زمان که مسافران در فرودگاه حضور دارند، تعداد شکایات کاهش چشمگیری داشته است.
صفینیا در تشریح آخرین وضعیت فرودگاه در خدماترسانی به مسافران نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفندماه تاکنون بیان کرد: از زمان آغاز به کار خود در فرودگاه مهرآباد در این دوره (دیماه سال ۹۶) به همراه همکاران خود همواره سعی داشتیم تا ضمن بررسی دقیق وضعیت، شرایط را به نحوی تغییر دهیم تا علاوه بر ارائه خدمات بیشتر، توجه و تلاش خود را برای ایجاد هرچه بهتر فضای فرودگاه به مسافران نشان دهیم.
صفینیا در ادامه با اشاره به آسیبشناسی انجامشده در بین مسافران اعلام کرد: در این آسیبشناسی به بررسی مسائل و مشکلاتی که بیشتر مردم را آزرده کرده و موجب بروز نارضایتی آنها میشود پرداختیم که متوجه شدیم عدم پاسخگویی مناسب ایرلاینها در مقابل تأخیرهای پروازی به دلایل مختلف فنی، شرایط جوی و ... نخستین مسئلهای است که مسافران در طول سنوات گذشته از آن ناراضی بودهاند.
او ادامه داد: در این راستا چندین جلسه فوقالعاده با هر ۱۶ ایرلاین سرویسدهنده در فرودگاه مهرآباد برگزار و حدوداً ۱۵ الی ۱۶ مورد اصلی را با آنها در میان گذاشتیم که الزام وجود هواپیمای بکآپ برای شرکتهای دارای بیش از ۱۰ فروند هواپیما، وجود میز پاسخگو برای ارائه دلایل تأخیرهای پروازی به مسافران از سوی شرکتهای هواپیمایی، ارائه لیست کشیکهای حاضر ایرلاینها در فرودگاه به اداره کل فرودگاه و ... از مهمترین آنها به شمار میرود.
صفینیا همچنین از نشستوبرخاست ۴ هزار و ۴۱۲ پرواز از ۲۴ اسفند تا ۶ فروردینماه سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه این پروازها بدون کوچکترین اختلال پروازی بهجز در چندین پرواز ۲ شرکتهای هواپیمایی انجامگرفته است.
کاهش تأخیرهای پروازی در نوروز امسال نسبت به سنوات گذشته
او در این خصوص خاطرنشان کرد: طبق برنامه سازمان هواپیمایی کشوری موظف شدیم تا اطلاعات شرکتهای هواپیمایی با بیش از ۲ ساعت تأخیر را طی یک نامه کتبی به سازمان هواپیمایی و دادستانی کل کشور اعلام کنیم که خوشبختانه این امر نیز تاکنون بسیار مؤثر بوده و باعث کاهش تأخیرها در سال جاری نسبت به مدتزمان مشابه در سنوات اخیر شده است.
به گزارش پلیگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این مقام مسئول بابیان اینکه در این مدت ۵۳۲ هزار و ۶۰۰ مسافر از فرودگاه مهرآباد جابهجاشدهاند گفت: طبق آسیبشناسی انجامگرفته اقدامات دیگری در رفع مشکلات فرودگاه و آسایش هرچه بیشتر مسافران بهویژه در ایام نوروز انجام دادیم که بهسازی و نوسازی سرویسهای بهداشتی، سهلاینه شدن مسیر و رفع گره ترافیکی اطراف ترمینالهای ۴ و ۶، افزودن ۷۰۰ چرخدستی به مجموع چرخدستیهای فرودگاه، ایجاد پایگاه پزشکی سیار نوروزی در محوطه فرودگاه در ایام تعطیل، ساماندهی نسبی به وضعیت تاکسیهای غیرمجاز در محیط فرودگاه، استقرار محلی تحت عنوان خانه کودک در فضای ترمنیالها و همچنین پایگاه هلال و احمر و گردشگری (از سوی سازمان میراث فرهنگی) ازجمله این موارد به شمار میرود.