◄ انتشارمنشور اخلاقی روابط عمومی شرکت فرودگاهها
منشور اخلاقی روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران منتشر شد.
مدیر روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از انتشار منشور اخلاقی روابطعمومی این شرکت بهمنظور تبیین الگو و شاخصهای اخلاقی در اجرای برنامههای روابطعمومی خبر داد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوای ایران، یداله آقائی دراینباره گفت: این منشور اخلاقی در شش بند تدوین و در آن سعی شده است به زوایای مختلف مدیریت ارتباطات و روابط عمومی در بُعد داخلی و خارجی شرکت توجه شود.
وی با اشاره به اینکه به دلیل هماهنگی با منشور اخلاقی شرکت از همان ادبیات و شیوه بیان استفادهشده است، شش بند این منشور را چنین عنوان کرد:
1- به راستگویی و صداقت در انتشار اخبار و اطلاعات متعهدیم.
2- به برقراری جریان آزاد اطلاعات در عین رعایت رازداری حرفهای متعهدیم.
3- به تکریم اصحاب رسانه و افکار عمومی متعهدیم.
4- به تکریم همکاران در طول مسیر شغلی آنها (از آغاز استخدام تا دوران بازنشستگی) متعهدیم.
5- به حضور مؤثر در ارتباطات سازمانی و اعتلای فرهنگ و افزایش انسجام، تفاهم و مشارکت عمومی در شرکت متعهدیم.
6- به تلاش برای ایجاد فرصتهای اجتماعی و اقتصادی برای شرکت متعهدیم.
وی در مورد بند اول این منشور توضیح داد: از مهمترین نکات در انتشار اخبار و اطلاعرسانیها وفاداری به راستگویی و بیان صادقانه و شفاف اطلاعات است.
آقائی در مورد بند دوم افزود: جریان آزاد اطلاعات بهمنظور بهرهمندی همگان از اطلاعات موردنیاز اصل بسیار مهمی است که افراد با آگاهی بیشتر را در تصمیمگیری و تعیین سرنوشت خودیاری میکند اما در کنار این موضوع، برخی مسائل و اطلاعات حرفهای و محرمانه در سازمانها وجود دارد که اعضای آن ملزم به رازداری در مورد آنها هستند و روابط عمومی باید با رعایت هر دو اصل بتواند اطلاعات موردنیاز مخاطبان تخصصی و عمومی و ذینفعان را در اختیار آنها بگذارد.
آقائی با اشاره به بند سوم این منشور توضیح داد: روابط عمومی در ارتباط با رسانهها و افکار عمومی جامعه خود را موظف به احترام و تکریم میداند و این شامل نوع نگرش مجموعه روابط عمومی به جایگاه مهم و بیبدیل رسانهها و مهمتر از آن افکار عمومی مردم است.
مشاور مدیرعامل با اشاره به بند چهارم منشور در مورد اهمیت توجه به کارکنان گفت: افراد از زمان استخدام تا بازنشستگی و پسازآن نیازهای مختلف و متعددی درزمینهٔ روابط انسانی و سازمانی دارند و روابط عمومی بهعنوان بخشی از سازمان که وظیفه مدیریت ارتباطات را بر عهده دارد، باید در این زمینه با جدیت وارد شود و فعالیت کند.
وی افزود: بند پنجم نیز به موضوع ارتباطات درونسازمانی و نقش کلیدی روابط عمومی در آن شامل فرهنگسازی و پیشگیری از تعارض یا کمک به رفع آنها، ایجاد انسجام، افزایش مشارکت عمومی کارکنان در تصمیمگیریها و اداره شرکت و غیره اشاره دارد.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوای ایران در مورد بند ششم نیز چنین توضیح داد: روابط عمومی وظیفه دارد با رصد مناسب شرایط داخلی و خارجی سازمان، برای ایجاد فرصتهای اجتماعی و اقتصادی برنامهریزی و تلاش کند و برای مجموعه خود ارزشآفرینی کند.