بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

◄ روابط‎عمومی ضامن حل و فصل مسائل و مشکلات سازمان

روابط‎عمومی ضامن حل و فصل مسائل و مشکلات سازمان است.

روابط‎عمومی ضامن حل و فصل مسائل و مشکلات سازمان
تین نیوز |

مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در دوازدهمین دوره آموزشی مسئولان روابط‎عمومی فرودگاه‌های کشور در مشهد، عملکرد فعال و مؤثر روابط‎عمومی در زمینه‎های مختلف را ضامن حل‌وفصل مسائل و مشکلات سازمان و کمک به مدیران عنوان کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه‎های خراسان رضوی، یداله آقائی‌صائم در آغاز دوره آموزشی «اقناع و تبلیغ در روابط‎عمومی» که صبح امروز، سه‎شنبه ششم آذر در مشهد آغاز به کارکرد، گفت: این دوره آموزشی به دنبال ایجاد بستر علمی برای بهره‌گیری از روش‌ها و متدهای روز در عرصه روابط‎عمومی‎‌ها است تا از این طریق بتوان شرکت فرودگاه‎‌ها و ناوبری هوایی ایران را در رسیدن به برنامه‌ها و اهداف کلانش یاری کرد.

وی با تاکید بر این‌که روابط‎عمومی باید بتواند جایگاه خود را در چارچوب دستورالعمل‎های اداری پیدا کند، گفت: اگر بتوانیم در قالب دستورالعمل‎ها کار و نقش‎آفرینی کنیم خواهیم توانست در کنار عالی‌ترین مقامات شرکت، در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مشارکت کند.

آقائی‎صائم با تاکید بر اینکه روابط‎عمومی‎ از ظرفیت بالای برخوردار است، گفت: روابط‎عمومی در دنیای امروز می‎تواند به‌عنوان یک مرجع قابل‌اعتماد و شفاف ساز به‌خوبی خطرات، تهدیدات و فرصت‌ها را پیش‌بینی و گوشزد کند و با عملکرد مؤثر ارتقا دهنده جایگاه سازمان متبوع خود در سطوح داخلی و بین‎المللی باشد.

مدیر روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به نقش روابط‎عمومی‎ها در حوزه‎های مختلف سیاست‎گذاری، فرهنگ‎سازی و درآمدزایی سازمانی، بیان کرد: عملکرد بجا و فعال روابط‎عمومی ضامن حل‌وفصل مسائل و مشکلاتی است که در عرصه‎های مختلف به وجود می‎آیند و درواقع به مدیران کمک می‎کند تا از افکار عمومی و نیازهای جامعه هدف آگاه شوند و نسبت به آنان حساس و پاسخگو باشند.

روابطعمومی میتواند با تحلیل و تفسیر موشکافانه مسائل از بروز بحرانها جلوگیری کند

مدیرکل فرودگاه‎های خراسان رضوی، در مقام میزبان برگزاری این دوره، ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: در جهان امروز که بسیاری از امور متاثر از رسانه‎ها و فضای مجازی است، روابط‎عمومی‎ها به‌عنوان زبان گویای هر مجموعه، می‎تواند با بهره‎گیری از هوش و ذکاوت و تخصص خود به تحلیل و تفسیر موشکافانه مسائل بپردازند و با اطلاع‎رسانی و شفاف‎سازی به‌موقع امور جاری سازمان خود به مخاطبان و پاسخگویی به آن‌ها از بروز مشکلات و بحران‎ها جلوگیری کنند و به افراد و رسانه‎هایی که مغرضانه به دنبال سیاه نمایی هستند مجال خودنمایی و اخلال ندهند.

محمدباقر قاسم‎زاده با تاکید بر این‌که عملکرد خوب روابط‎عمومی می‎تواند فشار را از روی مدیران بردارد، گفت: روابط‎عمومی‎ها می‎توانند با برقراری ارتباطات قویِ درون و برون‌سازمانی و تعامل موثر و هدفمند با سایر ارگان‎ها و دستگاه‎های اجرایی و اطلاع‎رسانی و صدور هوشمندانه اصلاحیه‎ها، جوابیه‎ها و تکذیبیه‎ها نقش‎آفرینی کنند و خبرهای مسموم را بی‎اثر سازند تا فشار از روی مدیران برداشته شود و آنان بتوانند بر روی کار و خدمت‎رسانی تمرکز کنند.

روابط‎عمومی نقش انکارناپذیری در توسعه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران فرودگاه‎ها دارد

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به‌عنوان مهمان ویژه این مراسم به‌منظور تبیین جایگاه پدافند غیرعامل در شرکت و راه‎های نهادینه کردن این مسئله توسط روابط‎عمومی‎ها گفت: دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی با تشکیل کارگروه‎هایی با عضویت متخصصان بخش‎های مختلف شرکت فرودگاه‎ها و با استناد به مقررات، آیین‎نامه‎ها و مستندات در پی فرهنگ‎سازی برای درک عمیق و کاربردی مباحث پدافند غیرعامل در بدنه شرکت است که در این مسیر روابط‎عمومی‎ها نقش انکارناپذیری دارند و می‎توانند به پیشبرد اهداف کمک کنند.

فرشید گلیج با بیان این‌که پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اهمیت زیادی برای مدیران شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران دارد، گفت: کارشناسان و مسئولان روابط‎عمومی‎های فرودگاه‎ها با استفاده از هنر خود می‎توانند در کنار ما به شناسایی و معرفی کاستی‎ها و نقایص و کنترل موانع و رفع آن‌ها بپردازند و در نیل به اهداف استانداردسازی در فرودگاه‎ها کمک زیادی کنند.

وی بابیان اینکه بخش زیادی از سیاست‎گذاری و تصمیم‎گیری‎های مدیران شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به‌منظور ایمن‎سازی پروازها در حوزه‎های هوانوردی و فرودگاهی و فراهم کردن تسهیلات برای ارائه خدمت به مسافران در حیطه الزامات پدافند غیرعامل قرار دارد، گفت: روابط‎عمومی‎ها می‎توانند با اطلاع‎رسانی و تبلیغ در این حوزه انعکاس‎دهنده این فعالیت‎ها باشند.

هم‌چنین در بخش دیگری از این دوره علی رحمانی‎نیا، معاون اطلاعات و توسعه سیستم‎های جامع فرودگاهی، به‌عنوان مهمان ویژه دیگر این دوره، در نشست مشترک با مسئولان روابط‎عمومی فرودگاه‎ها با موضوع بررسی مشکلات دسترسی به اینترنت و محدودیت‎های موجود، برای تامین نیازهای روابط‎عمومی فرودگاه‎ها در مورد دسترسی به فضای مجازی و شبکه اینترنت امن و ایجاد سهولت در پیشبرد امور و تسریع در اطلاع‎رسانی و پوشش اخبار در آینده‎ای نزدیک قول مساعد داد.

دوازدهمین کارگاه آموزشی مسئولان روابط‎عمومی فرودگاه‎های کشور فردا، چهارشنبه هفتم آذر به کار خود پایان خواهد داد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.