بازدید سایت : ۴۷۹۰۱

◄ روند مناسب اجرای پروژه‌های فرودگاه کرمان

پروژه احداث باند دوم فرودگاه کرمان با پیشرفت 50 درصدی درحال انجام است. علی قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اعلام این خبر گفت: دو پروژه توسعه ترمینال داخلی فرودگاه و احداث باند دوم در این فرودگاه در دست اجرا هستند.

روند مناسب اجرای پروژه‌های فرودگاه کرمان
تین نیوز |

پروژه احداث باند دوم فرودگاه کرمان با پیشرفت 50 درصدی درحال انجام است. علی قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اعلام این خبر گفت: دو پروژه توسعه ترمینال داخلی فرودگاه و احداث باند دوم در این فرودگاه در دست اجرا هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، قاسم‌زاده بابیان اینکه، هیچ‌گونه توقفی در مسیر احداث باند دوم این فرودگاه به وجود نیامده است ادامه داد: تنها اشکالی که وجود دارد و باعث کاهش سرعت اتمام پروژه شده، کمبود قیر است. عدم امکان تأمین قیر باعث شده که تأخیراتی در اتمام پروژه به وجود بیایید، اما درهرصورت درحال‌حاضر ۱۶۰۰ متر از لایه اول آسفالت باند دوم فرودگاه کرمان اجراشده است.

او به طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه هاشمی رفسنجانی کرمان نیز اشاره کرد و گفت: بنا بر نیازها توسعه ترمینال این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت و مطالعات و طراحی آن انجام شد. عملیات اجرایی این ترمینال نیز حدود دو ماه است که آغازشده است.

او ادامه داد: فونداسیون طرح اجراشده و  بخشی از سازه از کارخانه منتقل و نصب‌شده است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال نیمی از سازه تکمیل شود. هم‌زمان سقف این ترمینال نیز در کارخانه مربوطه درحال ساخت است و بخشی از آن نیز قبل از اتمام سال به محل پروژه منتقل می‌شود.  به‌طور کل می‌توان گفت درحال‌حاضر در پروژه ترمینال از برنامه کاری اولیه جلو هستیم.

۱۲۵ میلیارد تومان پروژه در فرودگاه‌های کرمان

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به هزینه‌ پروژه احداث باند دوم فرودگاه کرمان گفت: اعتبار پروژه باند دوم با تعمیر و بهسازی که بر روی ۷۰۰ متر ابتدای باند ۳۴ صورت گرفت، حدود ۳۸ میلیارد تومان است.

او ادامه داد: اگر هزینه خرید سیستم کمک ناوبری VOR، سیستم روشنایی عوامل پروازی و دستگاه ILS که برای باند جدید نیاز است، را به هزینه‌ احداث باند اضافه کنیم، این پروژه مجموعاً بالغ‌بر ۷۵ میلیارد تومان ارزش دارد.

قاسم‌زاده درباره هزینه توسعه ترمینال داخلی این فرودگاه نیز گفت: رقم فعلی قرارداد این پروژه ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است و سقف این قرارداد نیز ۲۵ میلیارد تومان درنظر گرفته‌شده است.

او به سایر پروژه‌های اجرایی در فرودگاه کرمان اشاره کرد و افزود: برای تکمیل دیوارهای حفاظتی فرودگاه‌های کرمان، جیرفت و بم بالغ‌بر ۱۲ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا است. همچنین  پروژه بازسازی وضعیت موجود فرودگاه کرمان نیز ۱۳ میلیارد تومان ارزش دارد.

افزایش ضریب ایمنی

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به اقداماتی که در دو سال گذشته برای بهبود وضعیت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی این استان انجام‌شده است، گفت: مطالعه بهسازی عوامل پروازی فرودگاه‌های بم و سیرجان، بهسازی ترمینال فرودگاه‌های سیرجان، جیرفت و رفسنجان، نوسازی سیستم تهویه مطبوع فرودگاه‌های سیرجان، جیرفت و بم، انجام مطالعات طرح جامع فرودگاه‌های سیرجان، رفسنجان و بم، تعویض و ارتقای ظرفیت دیزل ژنراتورهای فرودگاه کرمان از ۶۵۰ کیلووات به ۱ مگاوات، تعویض دیزل ژنراتورهای فرودگاه رفسنجان و ارتقای ظرفیت به ۶۵۰ کیلووات، نوسازی دیزل ژنراتورهای فرودگاه جیرفت و ارتقای ظرفیت به ۴۵۰ کیلووات ازجمله پروژه‌هایی است که انجام‌شده و یا در دست انجام است.

به گفته او، نوسازی روشنایی عوامل پروازی فرودگاه رفسنجان اعم از کابل‌ها و چراغ‌ها و ترانس‌ها، نصب چراغ‌های اپروچ و پاپی، نصب سیستم روشنایی عوامل پروازی فرودگاه جیرفت، نوسازی سیستم‌های ارتباطی برج مراقبت پرواز فرودگاه کرمان، نوسازی سیستم‌های ارتباطی RCAG منصوب در سایت راور و فرودگاه سیرجان و خرید چهار دستگاه Gateway برای فرودگاه‌های استان ازجمله اقداماتی است که در دو سال گذشته برای بهبود عملکرد فرودگاه‌های استان کرمان در دستور کار قرارگرفته است.

قاسم‌زاده افزایش ضریب ایمنی را از اهداف پروژه‌های در دست اجرا در فرودگاه‌های استان کرمان برشمرد و گفت: ایمن‌سازی عوامل پروازی فرودگاه‌های کرمان شامل استریپ سازی دو سر باند پروازی فرودگاه بم و انتقال مسیر رودخانه در ابتدای باند ۱۳ فرودگاه سیرجان براساس استانداردهای جدید ایکائو ازجمله شاخص‌ترین اقدامات در فرودگاه‌های کشور برای افزایش ایمنی بوده است.

او ادامه داد: نصب دوربین مداربسته در فرودگاه‌های اقماری و افزایش تعداد دوربین‌های مداربسته فرودگاه کرمان برای افزایش ضریب امنیت، اتصال فرودگاه‌های سیرجان، جیرفت، بم و رفسنجان با فیبر نوری و بازسازی سایت کمک ناوبری دربند و همچنین سایت رادار جبال بارز جیرفت که بخش مهمی از ترافیک جنوب شرق کشور و خلیج‌فارس مورد پوشش راداری قرار می‌دهد، ازجمله اقداماتی است که افزایش ایمنی پروازهای کشور و پروازهای عبوری را موجب می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.