آغاز بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد از نیمه دوم اردیبهشت
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از آغاز بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد در نیمه دوم اردیبهشت خبر داد.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از آغاز بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد در نیمه دوم اردیبهشت خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری با اشاره به اینکه بهسازی باند ۲۰ چپ فرودگاه بینالمللی مهرآباد تهران مهمترین پروژه پیش روی این شرکت است، گفت: اکنون باند ۲۹ چپ مهرآباد به عنوان باند اصلی فرودگاه مهرآباد استفاده میشود، اما با توجه به قدمت باند، نیاز به بهسازی اساسی دارد.
وی ادامه داد: طی یکسال گذشته با بررسی جامعی که درخصوص روش بهسازی این باند در شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به انجام رسید، در نهایت یک پیمانکار با سابقه برای این پروژه انتخاب شد. این پیمانکار هم در حوزه راهسازی و هم در حوزه فرودگاهی جزو پیمانکاران قوی و صاحب نام است. هدف از این انتخاب آن بود که با یک برنامهریزی دقیق بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن و در یک برنامه ۸ ماهه، باند اصلی فرودگاه مهرآباد را بهسازی اساسی کنیم.
امیرمکری در ارتباط با برآورد هزینه این پروژه گفت: مبلغ برآوردی پروژه حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان است که به صورت مشارکتی با پیمانکار تامین میشود. ۵۰ درصد این مبلغ توسط پیمان و ۵۰ درصد از محل منابع شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تامین خواهد شد.
وی افزود: انشاالله طبق برنامهریزی که داریم نیمه دوم اردیبهشتماه این پروژه آغاز شده و امیدوار هستیم که تا بهمنماه به اتمام برسد.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در ارتباط با محدودیتهای فرودگاه بینالمللی مهرآباد تهران هنگام بهسازی باند ۲۹ چپ گفت: قطعا با شروع این پروژه باند عملیاتی مهرآباد باند ۲۹ راست خواهد شد که در این مورد هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری و شرکتهای هواپیمایی انجام شده است. طبیعتا هنگام استفاده از این باند یک سری از محدودیتها و موانع وجود دارد که البته با برنامهریزی و تعیین و تهیه دستورالعملهای لازم باند ۲۹ راست مورد استفاده قرار خواهد گرفت. قاعدتا استفاده از این باند میتواند برای بعضی از پروازها محدودیتهایی را ایجاد کند. ولی با توجه به زمان اجرای پروژه سعی داریم که کمترین وقفه را در کار شرکتهای هواپیمایی و پروازها در مهرآباد ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: برای شرایط اضطراری یا خاص فرودگاه حضرت امام (ره) را به عنوان فرودگاه آلترنیت (جایگزین) فرودگاه مهرآباد تهران هماهنگ کردهایم که در صورت نیاز و بسته شدن باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد، آن فرودگاه آمادگی پذیرش پروازها خواهد داشت. امیدوار هستیم بتوانیم در اسرع وقت این پروژه را به نتیجه برسانیم.