بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

فرودگاه سقز به زودی افتتاح می‌شود/ هواپیمای طرح فرودگاه ATR است

مدیر فرودگاه سنندج از افتتاح دومین فرودگاه استان کردستان خبر داد.

فرودگاه سقز به زودی افتتاح می‌شود/ هواپیمای طرح فرودگاه ATR است
تین نیوز

مدیر فرودگاه سنندج از افتتاح دومین فرودگاه استان کردستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر عباس نظری‌زاده، مدیر فرودگاه سنندج از آمادگی برای افتتاح فرودگاه سقز که به زودی انجام خواهد گرفت خبر داد و گفت: ترمینال این فرودگاه اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  بعید میدانم مشکلی برای افتتاح وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی سطوح پروازی اکنون حدود ۵۲ درصد است و با پیشرفتی که اکنون کار به خود گرفته، پیشرفت آن در خرداد تا ۸۰ درصد خواهد بود. با این سطح از پیشرفت امکان بهره‌برداری از فرودگاه وجود دارد و باقی کار، ریزه‌کاری‌هایی است که می‌توان هنگام بهره‌برداری انجام داد.

نظری‌زاده درباره تامین تجهیزات فرودگاهی فرودگاه سقز گفت: تامین این تجهیزات، مانند تجهیزات داخل ترمینال و خودروهای آتش نشانی جزو تعهدات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است. نامه‌نگاری‌ها برای این اتفاق انجام شده و معاونت عملیات هوانوردی در حال برنامه‌ریزی برای تامین این تجهیزات است. البته امکاناتی در فرودگاه سنندج وجود دارد که بتوان به صورت موقت به فرودگاه سقز منتقل کرد و در این باره نیز رایزنی‌ها انجام شده، اما امیدواریم که نیازی به این کار نباشد.

مدیر فرودگاه سنندج درباره مشخصات فرودگاه سقز گفت: ترمینال این فرودگاه ۲۳۰۰ متر مربع زیربنا دارد. مساحت اپرون فرودگاه نیز ۲۵۰۰ متر است. این فرودگاه یک تاکسی‌وی دارد و طول و عرض باند آن نیز به ترتیب ۲۸۰۰ و ۳۰ متر است.

وی ادامه داد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه، هواپیمای طرح فرودگاه سقز ATR در نظر گرفته شده است.

گفتنی است با توجه به فاصله اندک فرودگاه سقز با منطقه آزاد بانه و مریوان، احداث این فرودگاه می‌تواند زیر ساخت مناسبی برای توسعه اقتصادی پایدار در منطقه شمال غرب کشور فراهم آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.