سامانه حقوق مسافری برای پرواز های نوروزی راه اندازی شد
معاون عملیات نوروزی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور گفت: سامانه حقوق مسافری برای رسیدگی به تاخیرات پرواز های نوروزی راه اندازی شد.
معاون عملیات نوروزی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور گفت: سامانه حقوق مسافری برای رسیدگی به تاخیرات پرواز های نوروزی راه اندازی شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آجیلیان، مدیرکل عملیات نوروزی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور در نشست خبری امروز خود گفت: ۹ فرودگاه بین المللی و ۲۳ فرودگاه مرز هوایی و مابقی فرودگاه محلی هستند و برنامه های پروازهای نوروزی بر اساس درخواست شرکت ها و تقاضای مسافران بوده است.
به گفته وی جلسات پروازهای نوروزی با حوزه میراث فرهنگی و شرکت فرودگاه ها برگزار شد. دستور العمل آن در ستاد نوروزی تدوین شده و ایرادهای سال گذشته برطرف شده است و کمیته تسهیلات در این بخش برگزار شده است.
او بیان کرد: چک لیست های عملیاتی و فرودگاهی تهیه شده است و نقاط ضعف رفع شده و ستاد نوروزی در این بخش از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فرودین فعالیت های خود را ادامه می دهد.
آجیلیان بیان کرد: در ایام سفرهای نوروزی با توجه به رشد ۳تا ۵ درصدی پروازهای نوروزی عملیات غیرمرتبط تعطیل شده است.
وی گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی میزان بارندگی ها در ایام نوروز افزایش می یابد و همین امر باعث تاخیر در پروازها می شود. بنابراین دستور داده شده که نماینده شرکت های هواپیمایی در تمامی فرودگاه ها حضور داشته باشند.
او افزود: سامانه حقوق مسافری راه اندازی شده و در صورتی که پروازی تاخیر داشته باشد افراد مرتبط باید حضور داشته و مسافران را مجاب کنند.