بازدید سایت : ۲۷۸۲۱

اعزام ۱۶ هزار و ۷۵۰ زائر اربعینی از ۱۸ فرودگاه تا ۳۰ مردادماه

مسوول عملیات اربعین شرکت فرودگاه ها گفت: ۱۶ هزار و ۷۵۲ زائر از ۱۸ فرودگاه حد فاصل ۲۴ تا ۳۰ مرداد به عراق اعزام شدند و بیش از ۱۰ هزار زائر نیز به کشور بازگشتند.

اعزام ۱۶ هزار و ۷۵۰ زائر اربعینی از ۱۸ فرودگاه تا ۳۰ مردادماه
تین نیوز

مسوول عملیات اربعین شرکت فرودگاه ها گفت: ۱۶ هزار و ۷۵۲ زائر از ۱۸ فرودگاه حد فاصل ۲۴ تا ۳۰ مرداد به عراق اعزام شدند و بیش از ۱۰ هزار زائر نیز به کشور بازگشتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد حسین آجیلیان مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و مسئول عملیات اربعین این شرکت امروز (سه شنبه، ۳۰ مردادماه) در نشست خبری با اشاره به گزارش عملکرد شرکت فرودگاه های کشور در خصوص سفرهای اربعین، گفت: ستاد حمل و نقل و سوخت اربعین از دو ماه قبل در وزارت راه و شهرسازی به ریاست معاون حمل و نقل وزیر تشکیل شد و کاپیتان نخجوانی به عنوان رئیس کمیته فرودگاه ها تعیین و ۱۳ مأموریت ابلاغ شده است.

وی افزود: ۳۳ فرودگاه های بین المللی و مرز هوایی به سازمان هواپیمایی برای عملیات اربعین معرفی شد که ۲۷ فرودگاه مجوز گرفتند و در جریان برگزاری عملیات اربعین بخش های هندلینگ و خدمات فرودگاهی مورد بازدید قرار گرفتند و نواقص برطرف شد تا کمترین ایستایی در فرودگاه ها را شاهد باشیم.

آجیلیان تصریح کرد: از فرودگاه های اردبیل، اصفهان، بندر عباس، رامسر، رشت، ساری، شاهرود، کرمان، کرمانشاه، لامرد، مشهد، همدان یزد، لارستان و مهرآباد پرواز برای پروازهای اربعین انجام شده است.

مسؤول ستاد اربعین شرکت فرودگاه ها افزود: ۱۷ شرکت شامل ایران ایر، آتا، آسا جت، آسمان، ایرتور، پارس ایر، پویا ایر، تابان، زاگرس، قشم، کیش، کاسپین، ماهان، معراج، وارش به همراه دو شرکت العراقیه و فلای بغداد در حال جابجایی زائران اربعین حسینی هستند.

آجیلیان گفت: از ۲۴ مرداد تا روز گذشته ۷۱ پرواز به فرودگاه نجف و ۲۷ پرواز به بغداد و ۲ پرواز به بصره انجام شده و مذاکراتی با فرودگاه های کرمانشاه، اهواز، آبادان و ایلام انجام گرفت، تا زائران پس از رسیدن به فرودگاه ها با حمل زمینی به عراق منتقل شوند.

مسؤول ستاد اربعین شرکت فرودگاه ها بیان کرد: از ۲۴ مرداد تا روز گذشته ۱۶ هزار و ۷۵۲ زائر از ۱۸ فرودگاه اعزام شدند و بیش از ۱۰ هزار زائر به کشور بازگشتند.

آجلیان به زائران و مسافران هوایی توصیه کرد: فرودگاه محل تهیه بلیت نیست و زائران بلیت خود را از سایت های معتبر تهیه کنند. همچنین با توجه به پیک پروازی، زائران زودتر از موعد در فرودگاه ها حاضر شوند و به توصیه های وزارت بهداشت و پلیس توجه داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.