حمل ۴۴ هزار تی ای یو بار از بندر چابهار در ۱۰ ماهه گذشته
سخنگوی شرکت کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای سال جاری، حجم باری بالغ بر ۴۴ هزار تی ای یو کانتینر از سوی کشتیرانی از طریق بندر چابهار صادرات و واردات انجام شده است.
![حمل ۴۴ هزار تی ای یو بار از بندر چابهار در ۱۰ ماهه گذشته](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/GIs1ATi8UNRn/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLH-4cn0YqhqX/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B2%DB%8C%D8%AA+%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C+-+%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C+%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C%D9%86%D8%B1%D8%A8%D8%B1.jpg)
سخنگوی شرکت کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای سال جاری، حجم باری بالغ بر ۴۴ هزار تی ای یو کانتینر از سوی کشتیرانی از طریق بندر چابهار صادرات و واردات انجام شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عباس کابوسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با ابلاغ سیاست های توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تنظیم سند راهبردی و تمرکز فعالیت های خود بر اجرای بندهای این سیاست ها، نسبت به تجهیز بندر چابهار به منظور افزایش حجم حمل و نقل دریایی و ارتقای ظرفیت ناوگان اقدام کرده و گام های عملیاتی جدیدی را برای تجهیز بندر اقیانوسی چابهار و فراهم آوردن امکانات لجستیکی به روز را برداشته است.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت راهبردی بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، نزدیک ترین راه دسترسی کشورهای محصور در آسیای میانه شامل افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان به آب های آزاد بوده و مهم ترین عامل در شکل گیری عملیاتی کریدور شمال-جنوب کشور محسوب می شود.
سخنگوی شرکت کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بر این اساس این شرکت با سرمایه گذاری در حوزه تجهیزات لجستیکی، گام های جدی در جهت گسترش خدمات بندری، خدمات ترانزیتی، امکانات تخلیه و بارگیری و همچنین آموزش و بهره گیری از نیروهای متخصص بومی برداشته است.
کابوسی خاطرنشان کرد: در عین حال، با توجه به سیاست های ابلاغی توسعه دریامحور، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این فرصت ارزشمند را مغتنم شمرده و تلاش دارد سهمی ارزشمند در حوزه اجرای این سیاست ها ایفا کند؛ به نحوی که برای تبدیل شدن بندر چابهار به هاب منطقه ای در دریای عمان و خلیج فارس، برنامه ریزی گسترده ای انجام داده و در صدد است تا با انتقال بخش قابل توجهی از کانتینرهای قابل انتقال به کشورهای منطقه و همچنین دیگر بنادر خلیج فارس، نسبت به رشد فعالیت های کانتینری این بندر اقدام شایسته ای به عمل آورد.
وی ادامه داد: در این راستا از ابتدای سال جاری، حجم باری بالغ بر ۴۴ هزار تی ای یو کانتینر از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از طریق بندر چابهار صادرات و واردات انجام شده است.
سخنگوی شرکت کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار، حمل ونقل دریایی محمولات سردخانه ای با بهره گیری از کانتینرهای یخچالی به بنادر هند و بالعکس است؛ به طوری که از ابتدای سال تاکنون، ۳۹۴ تی ای یو کانتینر یخچالی در حوزه حمل بار صادراتی و ۱۲۱ تی ای یو کانتینر یخچالی در حوزه حمل بار وارداتی، از این بندر حمل شده است.