بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

حضور پاکستان در نشست ریاض علیه ایران نیست

حضور پاکستان در نشست ریاض علیه ایران نیست
تین نیوز

یک مقام ارشد کابینه دولت پاکستان درخصوص اظهارات تند مطرح‌شده از سوی سران برخی کشورهای غیرمسلمان و مسلمان در اجلاس ریاض گفت: حضور پاکستان در این اجلاس، لزوما به معنای موافقت و همراهی آن با اظهارات و مواضع مطرح شده در این اجلاس نیست.

 

به گزارش «ایرنا»، اظهارات ضدایرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و ملک سلمان پادشاه عربستان در اجلاس عربی-آمریکایی که روز گذشته در ریاض برگزار شد، بازتاب زیادی در رسانه‌های خارجی داشت و با واکنش مقامات جمهوری اسلامی ایران مواجه شد.

 

رانا ثناء الله وزیر دادگستری پاکستان و سخنگوی دولت ایالت پنجاب، مرکز قدرت حزب حاکم پاکستان، عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در واکنش به تبعات اجلاس عربی- آمریکایی در ریاض و مواضع آمریکا در قبال کشورهای اسلامی و همچنین عدم اشاره ترامپ به تلاش‌های پاکستان در مبارزه با تروریسم گفت: این گونه نیست که پاکستان یا هر کشور دیگر ضرورتا با اظهارات مطرح‌شده و بیانیه‌ای که در این اجلاس صادر شد، موافقت و همراهی داشته باشند.

 

او با تاکید بر اینکه روابط پاکستان با ایران، همواره خوب و مثبت بوده است، گفت: وظیفه پاکستان در این میان، کمک به حل اختلافات میان ایران و عربستان است. این وزیر کابینه پاکستان گفت: ایران و پاکستان همواره در شرایط سخت در کنار هم قرار داشته و دارند. ما حاضر به پیوستن به هیچ ائتلافی که علیه یک کشور خاص باشد، نیستیم. او گفت: برگزاری کنفرانس عربی- آمریکایی موضوعی مربوط به سیاست خارجه عربستان است و ما کاری به سیاست خارجی آمریکایی‌ها و سعودی‌ها نداریم. در همین حال، عمران خان شناخته شده‌ترین چهره مخالف دولت پاکستان، با انتقاد از عملکرد نواز شریف نخست‌وزیر این کشور در اجلاس ریاض گفت: زمانی که رئیس‌جمهوری آمریکا در اجلاس ریاض سخن از انزوای ایران گفت، نواز شریف باید واکنش نشان می‌داد و می‌گفت که پاکستان با انزوای کشورهای مسلمان و ایجاد فاصله میان جهان اسلام مخالف است.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.