بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ سلبریتی‌ها پول زلزله‌زده‌ها را تحویل ندادند!

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست خبری که پیش ظهر امروز در وزارت کشور برگزارشده اظهار کرد: اشکالاتی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی وجود داشت.

سلبریتی‌ها پول زلزله‌زده‌ها را تحویل ندادند!
تین نیوز

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست خبری که پیش ظهر امروز در وزارت کشور برگزارشده اظهار کرد: اشکالاتی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی وجود داشت.

 اسماعیل نجار در پاسخ به سؤال یکی از حضار در نشست خبری که درباره عملکرد صادق زیباکلام در جمع‌آوری کمک مردم و عدم هزینه کرد این کمک‌ها پرسید گفت:‌ نوع‌دوستی هم‌وطنانمان و جمع‌آوری کمک از سوی چهره‌های سیاسی و ... قابل‌ستایش است و حقیقتاً مردم ایران در کمک کردن سنگ تمام گذاشتند البته اشکالاتی هم وجود داشت که با کمک رسانه‌ها و انجام فرهنگ‌سازی حل خواهد شد مثلاً آیا نیاز است همه مردم به این مناطق مراجعه کنند؟.

او افزود: اتفاقاً چند روز پیش در این زمینه با آقای منتظری دادستان کشور صحبت کردیم و او نیز معتقد بود این کمک‌ها در مسیر خودش قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به گستردگی زلزله کرمانشاه افزود:‌ این حادثه در ۱۹۳۰ روستا و ۷ شهرستان رخ داد و در حال حاضر اقدامات خوبی در این منطقه انجام‌گرفته البته ما نیز موارد و نقاط ضعف را بررسی می‌کنیم.

وی بابیان اینکه برای بازسازی مناطق زلزله‌زده منازل به دودسته تقسیم می‌شد گفت:‌ دسته اول منازلی بود که صددرصدی تخریب‌شده بود که ۲۱ هزار و ۳۰۹ واحد شامل ۷۴۷۸ واحد شهری و ۱۳ هزار و ۸۳۱ واحد روستایی می‌شود و در نوع دوم منازلی بود که نیاز به تخریب و بازسازی دارد که شامل ۳۷۲۶ واحد روستایی و ۱۵ هزار و ۹۸۸ واحد شهری بود.

نجار بابیان اینکه واحدهای تعمیری به سه دسته تقسیم‌شده به ترتیب ۱۲،۸ و ۶ میلیون تومان تسهیلات و ۱.۵ و ۱ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند گفت: خانه‌های روستایی و شهری آواربرداری شده‌اند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.