بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

آخرین وضعیت احداث متروهای پرند، پردیس و اسلامشهر

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه آخرین وضعیت احداث متروهای اقماری پرند، پردیس و اسلامشهر را اعلام کرد.

آخرین وضعیت احداث متروهای پرند، پردیس و اسلامشهر
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه آخرین وضعیت احداث متروهای اقماری پرند، پردیس و اسلامشهر را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، علی امام در برنامه ای رادیویی در تشریح خطوط مترو اقماری در استان تهران گفت: برای متروی پرند پیشرفت فیزیکی داشته است اما متاسفانه مشکل منابع نقدینگی داریم چون کل بودجه اش مانند داخل شهر تهران از شهرداری نیست و بودجه اش فقط دولتی است و دولت هم به خاطر محدودیت ها عددهای کوچکی را در بودجه سنواتی کشور تخصیص می دهد. آنجا حداقل 400 میلیارد تومان نیاز دارد و اگر فشرده کار شود یکساله به اتمام می رسد و مردم بهره مند شوند.

وی درباره مترو پردیس گفت: متولی متروی پردیس شرکت عمرانی شهر جدید پردیس است و قرار بود تا پایان سال 98 کلنگ زنی اش زده شود که این کار انجام نشده و زمان خواهد برد.

وی ادامه داد: اجرای متروی اسلامشهر در سال 98 آغاز شد و در حال حفاری است و نهایتا به انتهای خط 3 مترو تهران در ایستگاه آزادگان وصل خواهد شد. مجری آن شهرداری اسلامشهر است و حداکثر ظرف چهار سال آینده اگر مشکلی پیدا نکنند بتوانند متروی اسلامشهر را بهره برداری برسانند.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه خط 6 و 7 متروی تهران را در دست تکمیل داریم، در خصوص این دو خط گفت: خط 6 و 7 هردو از جنوب شرق تهران شروع می شوند. خط 6 از دولت آباد در منطقه 22 شروع می شود و با طی 32 کیلومتر مسیر و نهایتا 27 ایستگاه به حدود منطقه سولقان در شمال منطقه 5 می رسد. خط 7 نیز 27 کیلومتر با 22 ایستگاه است و از ورزشگاه تختی در بزرگراه بسیج شروع می شود و نهایتا تا میدان کتاب در سعادت آباد گسترش خواهد یافت.

وی افزود: در دوسال گذشته بخش هایی از این دو تا خط افتتاح شده است. 22 کیلومتر از خط 7 با یازده ایستگاه افتتاح شده از ایستگاه بسیج تا میدان صنعت در دست بهره برداری است ولی همه ایستگاه هایش بهره برداری نشده و دارد راه اندازی می شود. حداقل چهار ایستگاه دیگر را در سال 99 وارد مدار بهره برداری خواهیم کرد. ایستگاه های شهید محلاتی و قیام و بوستان گفتگو و برج میلاد هستند.

وی ادامه داد: در خط 6، ده کیلومتر جنوبیاش در سال 98 افتتاح شد حدفاصل میدان امام حسین تا دولت آباد با پنج ایستگاه تا به حال بهره برداری شده است و این قسمت جنوبی این خط به سمت شمال توسعه پیدا خواهد کرد و محدوده بین ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس تا ایستگاه شهید ستاری با شش ایستگاه وارد مدار بهره برداری می شود. ایستگاه تربیت مدرس، شهرک آزمایش، مرزداران، یادگار امام، شهید اشرفی اصفهانی و شهید ستاری که در منطقه 2 و 5 است. همچنین در خط 3 مترو ایستگاه میدان اقدسیه افتتاح نشده و در برنامه شش ماه اول امسال است تا راه اندازی شود.

امام با اشار به اقدامات شرکت مترو بعد از شیوع کرونا گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا با توجه به توصیه هایی که از طرف مراج عرسمی به مردم شد تا در محل هایی که احتمال آسیب دیدگی هست کمتر حضور داشته باشند از جمله حمل و نقل عمومی، استفاده کنندگان از مترو هم بیش از 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: ما پیش از شیوع کرونا قریب به یک میلیون و 900 هزار مسافر در روز داشتیم ولی الان خیلی کمترشده است. در حقیقت همکاران ما از همان زمان که در شرکت بهره برداری مترو بحث کرونا مطرح بود چند بار در روز به طور کامل واگنهای مترو را ضدعفونی می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید پاسخ

    سلام.خیلی جالبه تامین اعتبار یه پروژه رو میدن به دولت .یکی دیگه رو میدن به شرکت عمران و دیگری رو میدن به شهرداری. در حالیکه یک کیسه بیشتر وجود نداره و این تقسیم بندی ها صوری هست.
    این تقسیم کردن پول ها فقط به این درد می خوره که اگه از یکی شون بپرسی که چرا کارت زمین مونده بگن بودجه این پروژه باید از فلان جا تامین بشه و دست من نیست.

  • خدیجه تاجرباشی پاسخ

    لطفا مترو تهران به اسلامشهر رو راه اندازی کنید ممنون