◄ مرگ در جاده ترانزیتی پل فیلهان ممسنی پل رستم جولان می دهد
جاده پل فهلیان ممسنی تا پل بریم رستم مسیر تردد شوتی هایی است که این محور را خطرناک و حادثه خیز کرده؛ چرا که این جاده یک بانده است و کم عرض!
استان فارس با قرار گرفتن در کریدور ارتباطی جنوب با مرکز و شمال کشور یکی از پرترددترین جاده های کشور به شمار می آید؛ یکی از محورهای پرتردد این استان جاده پل فهلیان ممسنی تا پل بریم رستم است که به جاده مرگ لقب گرفته است.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، در محور پل فهلیان ممسنی تا پل بریم رستم میزان تصادفات بسیار بالاست و گفته می شود در این مسیر شوتی ها تردد بسیاری دارند. تمام این عوامل، این محور را تبدیل به یکی از محورهای خطرناک و حادثه خیز کرده است.
درخواست مردم شهرستان های ممسنی و رستم برای دو بانده کردن جاده پل فهلیان تا پل بریم (جاده مرگ) در حالی مطرح است که عملیات تعریض این محور از اردیبهشت ماه سال 96 کلنگ زنی شده و علیرغم گذشت زمان عملیات اجرایی آن به کندی پیش می رود و همچنان بلاتکلیف است.
مردم این منطقه بر این باورند که سهم آنها از این جاده ارتباطی فقط مرگ عزیزان است، در صورتی که جاده یکی از شاخصه های مهم توسعه است و منتظر اقدام عملی جدی فارغ از شعارهای فرسایشی و سیاسی هستند.
در مطالبه مردم شهرستان ممسنی و رستم خطاب به مسئولان استانی و کشوری از جمله وزیر راه و شهرسازی و مدیر کل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس آمده است: محور ترانزیتی شرق-غرب شهرستان رستم که از پل فهلیان شروع و تا پل بریم امتداد دارد، به جاده مرگ شهرت یافته است. علی رغم پیگیری های فراوان رسانه صدای ایل، همچنان بسیاری از مردم شهرستان رستم و شهرستان های همجوار قربانی وضعیت نامساعد این محور ترانزیتی شده اند. این در حالی است که محور مذکور پیوند دهنده چهار استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان در جنوب کشور است و قریب به اتفاق کالاهای تجاری نیز ناگزیر از عبور از این محور هستند.
با توجه به اهمیت راهبردی این جاده از منظر اقتصادی و عبور و مرور تعداد عظیمی از خودروها که عمدتاً به دلیل شرایط نامطلوب که منجر به تصادف و فوت شهروندان از جمله هنرمندان این دیار شده است، خواستار تعریض و دو بانده شدن این مسیر برای جلوگیری از به خطر افتادن جان شهروندان هستیم. امید است با رایزنی و تعامل با نهادهای خدمت رسان در کشور زنجیره مرگ سریالی در به پل بریم را پایان یابد.
گفتنی است بیش از ۳۳ دستگاه در کشور وجود دارد که در حوزه ایمنی و حمل ونقل نقش و سهم بالایی را به خود اختصاص داده اند؛ اما از میان این ۳۳ دستگاه وزارت راه، شهرداری ها، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، صداوسیما و مراکز درمانی راهداری از مهم ترین دستگاه های ناظر بر ایمنی حمل ونقل بوده که باید برای اجرائی شدن همه موارد ایمنی حمل ونقل، همه دستگاه های مسئول به بهترین شکل ممکن به وظایف خود عمل کنند.