بازدید سایت : ۳۳۴۶۵

بهره برداری از ضلع شمالی بزرگراه آیت الله حائری شیراز در ۱۰ آبان ماه/ تونل ملل فعلا متوقف است

معاون فنی وعمرانی شهرداری شیراز گفت: لایه نهایی آسفالت در پروژه آیت الله حائری انجام شده است و با تکمیل فضای سبز و روشنایی کامل در کل معبر، ۷ کیلومتر این پروژه آماده بهره برداری است.

بهره برداری از ضلع شمالی بزرگراه آیت الله حائری شیراز در ۱۰ آبان ماه/ تونل ملل فعلا متوقف است
تین نیوز |

معاون فنی وعمرانی شهرداری شیراز گفت: لایه نهایی آسفالت در پروژه آیت الله حائری انجام شده است و با تکمیل فضای سبز و روشنایی کامل در کل معبر، ۷ کیلومتر این پروژه آماده بهره برداری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محمد امین امروز ۲۸ مهرماه در نشست خبری که در محل پروژه آیت آلله حائری برگزار شد با اشاره به اینکه بیش از یک دهه از عملیات اجرایی این پروژه می گذرد، ابراز کرد: رانش زمین در این محدوده یکی از مشکلات عمده بود که با دانش فنی مدیریت و با اجرای دیوار بتنی و گالری ها این مسیر آماده بهره برداری است  و ۱۰ آبان ماه با حضور مقامات کشوری به بهره برداری خواهد رسید .

وی افزود: با افتتاح این مسیر فاصله بین پل شهدای جهاد و میدان جام جم به ۱۰ دقیقه رسیده است و در تخلیه ترافیک از مرکز شهر بسیار حائز اهمیت است، همچنین ۵ تونل گالری، ۵ پل خاص، ۱۲ آبراهه بزرگ در ضلع شمالی بزرگراه آیت الله حائری توسط شهرداری شیراز اجرا شده است.

امین تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده، در سال اول میزان صرفه جویی سوخت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان است که عملا ۲۰۰ میلیارد کاهش مصرف سوخت و هوای پاک را خواهیم داشت.

معاون شهردار شیراز با اشاره به اینکه شهرداری شیراز ۲هزار و ۴۰۰ پروژه ردیف بودجه دارد که اعتبار آن ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، یادآور شد: از این تعداد ۳۰۰ پروژه شاخص و ۴۴ پروژه راهبردی است.

امین افزود: بهره برداری از دورگرد شماره دو بولوار چمران با نام مدافع امنیت نیز در مرحله نهایی و آماده بهره برداری است و با معضلاتی که بولوار چمران با آن روبرو بود دو دورگرد غیر هم سطح ایجاد و دورگردهای هم سطح حذف شدند.

معاون شهردار شیراز گفت: دور گرد دوم  که در مدت زمان کمتر از 6 ماه از شروع عملیات عمرانی آن گذشته تکمیل شده است،ظرف چند روز آینده افتتاح می شود .

امین خاطرنشان کرد: دسترسی راحت و ایمن به بزرگراه آیت الله حائری، ارتقا سطح و جایگاه بولوار چمران از نظر شریانی و افزایش ایمنی و حذف ترافیک در محل های دورگرد از مزایای این دورگرد غیر همسطح است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت پروژه ها با این سرعت با مدیریت خوب شهرداری و همراهی شورای شهر است ، یادآور شد: امروز راه اندازی شیفت دوم و بازدیدهای شبانه عامل مهمی است که پروژه ها زودتر از موعد به بهره برداری می رسد.

به گفته معاون شهردار شیراز پروژه های کلانشهر شیراز نسبت به دیگر شهرها با سرعت خوبی به بهره برداری می رسد .

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ادامه داد: مهرماه امسال مرکز همایش های شهرداری با فضای بیش از ۷هزار متر مربع، ۴ فضای آمفی تئاتر ۹۰نفره، سالن کنفرانس با ظرفیت ۳۰۰نفر، سالن جلسات وی ای پی و سالن غذاخوری بع بهره برداری رسید که می توان همایش ها و اجلاسیه ها را در آن برگزار کرد.

امین افزود: طراحی و اجرای کار در شهرداری شیراز رقم خورد و آخرین تجهیزات در زمینه صوت و تصویر در این پروژه به کار رفته است.

وی با اشاره به اینکه مباحث مالی در پیشرفت پروژه ها بسیار مهم است، تصریح کرد: نسبت به دوره های طلایی مالی در شهرداری شرایط سخت تر شده است اما پروژه ها به خوبی پیشرفت داشته است.

امین با اشاره به اصلاح هندسی تقاطع قصردشت گفت: با برخی تملک ها شبکه جریانی ایجاد خواهیم کرد و زیرگذری که قسمتی از آن ساخته شده است تکمیل شود.

معاون شهردار شیراز در خصوص تونل ملل نیز گفت: این تونل جز پروژه هایی است که در مرحله مطالعات است و سعی می شود با همفکری در استانداری کار پیش رود؛ درحال حاضر این پروژه متوقف شده است و با مطالعات بیشتر و پاسخ به سوالات کار پیش گرفته شود.

امین افزود: با دیدی که استاندار و مسئولین دارند این اتفاق در شیراز رقم می خورد و تلاش می شود به سوالات پاسخ فنی داد ودر شورای ترافیک استان به تصویب برسانیم. 

به گفته وی در اجرای پروژه ها تقاطع رینگی مدنظر است و براین اساس ساماندهی ترافیک مدنظر است.

پروژه دوربرگردان اردیبهشت آماده افتتاح است

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز گفت:پروژه دوربرگردان اردیبهشت با طول ۴۵۰ متر در مقایسه با دیگر پروژه ها از نظر عرض و طول پل کمتر اما یکی از سخت ترین پروژه ها بوده است. 

علی حسین عباسی خاطرنشان کرد: این پروژه با توجه به حجم ترافیک بالا انجام شد و ۹ شفت دارد که طراحی آن توسط سازمان عمران است و سخت ترین ستون به ارتفاع ۱۷ متر در رودخانه قرار گرفته است. 

وی با اشاره به دیگر پروژه های این سازمان نیز گفت: پروژه رحمت- قائم نیز در بولوار احمدی رمپ ها احداث و در هفته آینده ۱۲ تیرهای پیش ساخته به طول ۳۵ متر نصب می شود و امید است امسال افتتاح شود.

عباسی افزود: دو پروژه سیل بند سعدی است که در مرحله تکمیل و آبگیری قرار دارد و  نیز دیگر پروژه پل مهدی آباد است که آخر امسال آماده افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه تقاطع خلیج فارس- استوار نیز آغاز شده است، ابراز کرد:  تلاش می شود تا آخر امسال این پروژه به بهره برداری برسد و در ادامه زیرگذر مولوی که خاکبرداری آن انجام شده است از جمله پروژه هایی است که امسال آماده افتتاح می شود.

عباسی در خصوص رمپ پل پیرنیا گفت: دیوار این پل در چند روز آینده تکمیل است و تا نیمه آبان ماه زیربار ترافیک می رود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.