بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

◄ رانندگان کامیون؛ سرمایه گذارانی که نادیده گرفته می شوند

رانندگان و کامیونداران می گویند رانندگان کامیون خود مالک سرمایه گذارانی هستند که از سوی مسئولان دولتی نادیده گرفته می شوند و شرایط سختی را می گذرانند.

رانندگان کامیون؛ سرمایه گذارانی که نادیده گرفته می شوند
تین نیوز

رانندگان و کامیونداران می گویند رانندگان کامیون خود مالک سرمایه گذارانی هستند که از سوی مسئولان دولتی نادیده گرفته می شوند و شرایط سختی را می گذرانند.

به گزارش تین نیوز، باور اغلب رانندگان کامیون خود مالک، این است که با وجود آنکه بخش زیادی از سیستم حمل و نقل جاده ای کالا با سرمایه آنها می چرخد و آنان سرمایه گذاری هنگفتی در این بخش کرده اند اما از مزایا و توجه دولتی برخوردار نیستند.

به گفته آنان،  شغل رانندگی کامیون اکنون در شرایطی قرار دارد که رانندگان و کامیونداران مجبورند  با وجود سرمایه گذاری هنگفت، در هر زمینه ای برای دیگران سرخم کنند.

آنان تاکید کردند که برای مثال رانندگان برای بارگیری نیاز به پذیرفتن شرایط ناعادلانه دلالان بار، باربری ها و شرکت های حمل و نقل و کارکنان محل تخلیه و بارگیری کالاها هستند.

در بخش سوخت گیری نیز مشابه این مشکلات وجود دارد و کارکنان جایگاه های سوخت هر طوری دلشان بخواهد با رانندگان کامیون برخورد می کنند و در صورت هر گونه اعتراض، با بهانه های مختلف از جمله کمبود گازوئیل، نداشتن سوخت، عدم توجه به نوبت و ... در کار آنان خلل ایجاد می کنند.

در این بین، فروشندگان لوازم یدکی و قطعات ناوگان و همچنین تعمیرکاران و مکانیکی ها نیز دست کمی از دییگران ندارند و با اخذ مبالغ هنگفت از رانندگان کامیون شرایط کار و فعالیت آنان را سخت تر می کنند. فروش قطعات بی کیفیت، لاستیک مانده و احتکار شده آن هم با قیمت های گزاف نیز بخشی از مشکلات دایمی فعالان بخش حمل و نقل جاده ای است.

سخت گیرهای نیروهای نظارتی نیز مزیت بر علت شده به طوری که بارهای ترانزیتی که یک مرتبه در مبدا اسکن شده اند، دوباره در گمرکات خروجی با مبلغ هنگفت از جیب رانندگان، اسکن می شوند و در مرزهای خروجی نیز دریافت انعام از رانندگان کامیون به امری عادی تبدیل شده است.

به گفته رانندگان کامیون، سازمان تامین اجتماعی با حذف یارانه بیمه رانندگان جدید مبالغ هنگفتی از آنان دریافت می کند و بیمه درمان تکمیلی آن نیز کارایی مناسبی ندارد و مبالغ ناچیز حقوق بازنشستگی نیز آنقدر اندک است که اگر رانندگان هزینه بیمه پرداختی را طلا و ارز می خریدند در دوران بازنشستگی سرمایه بیشتری از حقوق  خود برای خانواده اندوخته کرده بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.