بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

۲ فروند شناور به ناوگان خدمات دریایی هرمزگان اضافه شد

۲ فروند شناور راهنمابر هدایت کشتی ۲۰۲ و جستجو و نجات ناجی۵۰( RIB)، به یاد شهدای خدمت و با طراحی کاملا بومی به ظرفیت ناوگان خدمات دریایی این استان اضافه شد.

۲ فروند شناور به ناوگان خدمات دریایی هرمزگان اضافه شد
تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲ فروند شناور «راهنمابر هدایت کشتی ۲۰۲ و جستجو و نجات ناجی۵۰( RIB) »، به یاد شهدای خدمت و با طراحی کاملا بومی به ظرفیت ناوگان خدمات دریایی این استان اضافه شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی، حسین عباس نژاد روز شنبه در آیین پیوستن این شناورها به ناوگان دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان و تشریح جزئیات شناور راهنمابر هدایت ۲۰۲، افزود: این شناور دارای ۱۷ متر طول و حدود ۴.۶۰ متر عرض، با ۱.۲۵ سانتی متر آبخور از نوع شناور راهنمابر بوده که حدود ۲۵ گره دریایی سرعت دارد و تمامی مراحل طراحی و ساخت این شناور راهنمابر، در داخل کشور انجام شده است.

عباس نژاد بیان کرد: جنس بدنه شناور یاد شده آلومینیوم دریایی بوده که به دست متخصصان داخل کشور ساخته شده و مراحل آزمایش دریانوردی را با موفقیت طی کرده است.

وی اظهار کرد: با الحاق این شناور، نوسازی ناوگان خدماتی بنادر کشور آغاز و به سهم خود توان عملیاتی بنادر را بهبود می بخشد.

عباس نژاد در خصوص الحاق شناور جستجو و نجات دریایی ناجی ۵۰ نیز گفت: این شناور تازه ساخت با ویژگی های خاص از جمله سرعت بالا در حدود ۳۷ گره تعادل پایدار غیرقابل غرق شدن بوده که به ناوگان خدماتی جستجو و نجات بنادر اضافه شد.

وی طول این شناور را نیز حدود ۱۳ متر و عرض حدود ۴.۶ دهم متر ذکر کرد که با پیوستن این شناور، گستره ارائه خدمات جستجو و نجات در سطح استان هرمزگان گسترش پیدا می کند.

سفارش نوسازی ۳۵ فروند شناور به ناوگان خدماتی بندر شهید رجایی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های مهم سازمان بنادر و دریانوردی جدای از این که باید ایمنی، امنیت و حفظ محیط زیست دریایی و فراهم سازی ایمن سازی صنعت حمل و نقل دریایی باشد، در کنار آن توسعه توان داخلی و استفاده حداکثری از تامین تجهیزات دریایی و بندری است؛ گفت در همین راستا در مجموع تاکنون ۳۵ فروند شناور با مشارکت بخش خصوصی در راستای نوسازی ناوگان خدماتی در بندر شهید رجایی سفارش داده شده که ۲ فروند از این شناورها به حوزه خدمات ایمنی اضافه شد.

وی با بیان اینکه یکی از این شناورها توسط سازمان صنایع دفاع و دیگری توسط بخش خصوصی با طراحی کاملا بومی ساخته شده است، عنوان کرد: همچنین هشت فروند دیگر از شناورهای یدک کش امسال به این ظرفیت افزوده خواهد شد.

عباس نژاد خاطرنشان کرد: افزوده شدن این شناورهای ساخت داخل، تاثیر مستقیمی علاوه بر تامین نیاز تجهیزات دریایی در بنادر استان هرمزگان با بالاترین ایمنی، تاثیر مستقیمی نیز بر افزایش سرعت عملیات و کاهش تاخیر شناورها خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.