برجام هواپیمایی تکمیل میشود
برجام فرصت تازه ای در اختیار ایران قرار داد تا بتواند نوسازی و تجهیز ناوگان هوایی خود را در دستور کار قرار دهد.
برجام فرصت تازه ای در اختیار ایران قرار داد تا بتواند نوسازی و تجهیز ناوگان هوایی خود را در دستور کار قرار دهد.
به گزارش آرمان، بلافاصله بعد از اینکه توافق برجام حاصل شد رایزنی هایی در رابطه با خرید هواپیما های نو انجام شد و ایرلاین های ایرانی قرارداد هایی با غول های هواپیماسازی از جمله ایرباس و بوئینگ امضا کردند. سه فروند ایرباس نو و چهار فروند ای. تی.آر تا کنون به ایران تحویل داده شده و پیش بینی می شود تعداد هواپیما های نویی که به ایران می آیند تا پایان امسال به بیش از ۱۰ فروند هواپیما برسد. در این میان آنچه اهمیت دارد این است که در کنار خرید هواپیما باید به فکر بهبود وضعیت فرودگاه و خدمات پرواز بود.
این در حالی است که به تازگی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرده است دانش اداره فرودگاه از ۳۰ سال پیش تاکنون کاملا فرق کرده است. این مساله لزوم تطبیق ایران با دانش روز اداره فرودگاه ها را ضروری می سازد.
با توجه به تحریم های غرب که از 38 سال پیش آغاز شد، صنعت هوانوردی ایران در منطقه بسیار عقب ماند، طوری که اکنون متوسط سن نزدیک به 170 فروند هواپیماهای ایران در 14 شرکت هوایی به 23 سال رسیده است. متوسط عمر 23 ساله ناوگان هوایی ایران در حالی است که این عدد در مورد بسیاری از کشورهای منطقه و همسایه پنج تا شش سال است و از این رو، بسیاری از ایرانیان شرکت های هوایی خارجی را برای سفرهای خود انتخاب کنند. ایرانیان برای سفرهای خارجی خود سالیانه چهار میلیارد تا پنج میلیارد دلار بلیت از شرکت های خارجی می خرند که نوسازی ناوگان هوایی سبب می شود سود این بلیت ها نصیب شرکت های وطنی شود.