کاهش تعرفه های فرودگاهی در مناطق آزاد
با پیگیری ها و تلاش های زیاد انجمن شرکتهای هواپیمایی ایران و حمایت های وزیر محترم راه و شهرسازی، هیئت محترم وزیران طی مصوبه شماره 12344/ت/11533/هـ مورخ 22/09/1394 عوارض خدمات ناوبری و تعرفه های فرودگاهی را اصلاح و ضریب محاسبه آن از 40% به 26% کاهش داد ولی پس از چند ماه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پیشنهادات اصلاحی برای تعرفه های خدمات در مناطق آزاد تجاری صنعتی، پیشنهاد تغییر عوارض خدمات ناوبری و تعرفه های فرودگاهی را مجددا به هیئت محترم وزیران ارایه داد که طی آن ضریب محاسبه عوارض خدمات ناوبری و تعرفه های فرودگاهی به 40% افزایش یافت.
با پیگیری ها و تلاش های زیاد انجمن شرکتهای هواپیمایی ایران و حمایت های وزیر محترم راه و شهرسازی، هیئت محترم وزیران طی مصوبه شماره 12344/ت/11533/هـ مورخ 22/09/1394 عوارض خدمات ناوبری و تعرفه های فرودگاهی را اصلاح و ضریب محاسبه آن از 40% به 26% کاهش داد ولی پس از چند ماه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پیشنهادات اصلاحی برای تعرفه های خدمات در مناطق آزاد تجاری صنعتی، پیشنهاد تغییر عوارض خدمات ناوبری و تعرفه های فرودگاهی را مجددا به هیئت محترم وزیران ارایه داد که طی آن ضریب محاسبه عوارض خدمات ناوبری و تعرفه های فرودگاهی به 40% افزایش یافت.
به گزارش تیننیوز، به عبارتی به جای کاهش تعرفه های مناطق مذکور جهت ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر برای افزایش پرواز شرکتهای هواپیمایی ، در یک اقدام تعجب برانگیز نرخ تعرفه ها از تعرفه های فرودگاه های سرزمین اصلی بیشتر تعیین گردید.
انجمن شرکتهای هواپیمایی با همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد پیگیری های زیادی را انجام دادند تا بالاخره تعرفه های خدمات ناوبری و فرودگاهی در مناطق آزاد تجاری صنعتی در هیئت محترم وزیران اصلاح و ضریب محاسبه آن به 26% کاهش یافت که طی مصوبه 148031 ت/5498 هـ مورخ 21/11/1396 ابلاغ گردیده است.