بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

◄ کشمکش ایرلاین‌ها و آژانس‌ها؛ پول استرداد بلیت مسافران کجاست؟

داستان استرداد بدون جریمه وجوه دریافتی از مسافران بابت بلیت پروازهای کنسل‌شده همچنان بین شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی ادامه دارد.

کشمکش ایرلاین‌ها و آژانس‌ها؛ پول استرداد بلیت مسافران کجاست؟
تین نیوز

داستان استرداد بدون جریمه وجوه دریافتی از مسافران بابت بلیت پروازهای کنسل‌شده همچنان بین شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آخرین آماری که از سوی محمد اسلامی، وزیر راه ‌و شهرسازی تا روز ۲۶ اسفندماه ۹۸ اعلام شد، در پی شیوع کرونا در کشور بیش از ۲۰۰ هزار بلیت هواپیما کنسل شده است.

اما با گذشت حدود دو ماه، همچنان بسیاری از مردم به دنبال اخذ وجوه بلیت خود بابت کنسلی پروازها هستند و تاکنون موفق به دریافت آن نشده‌اند و بین کشمکش آژانس هواپیمایی و ایرلاینی گیر افتاده‌اند. آژانس‌های مسافرتی تأکید دارند که وجوه بلیت‌ها نزد ایرلاین‌ها مانده و به آن‌ها عودت داده نشده است تا آن‌ها بتوانند وجوه بلیت کنسل‌شده را به مسافران بپردازند و از سوی دیگر دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفته است، اغلب شرکت‌های هواپیمایی داخلی بدهی به آژانس‌های هواپیمایی بابت ابطال بلیت ندارند و از 17 شرکت 15 شرکت تسویه کرده‌اند و دو شرکت هم در حال پرداخت و تسویه هستند.

در این بین، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اعلام کرده است  ۴۰۰ میلیارد تومان از پول مردم در حساب‌های شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی است؛ مردم سرگردان مانده‌اند و نمی‌توانند پولشان را پس بگیرند و افزوده است؛ «در صورت عدم پرداخت این وجوه دفاتر ناچار به طرح شکایت از ایرلاین ها خواهند شد. اما اسعدی سامانی این میزان بدهی را تائید نمی‌کند و می‌گوید این بدهی‌ها متعلق به ایرلاین های خارجی است.»

روز گذشته نیز سازمان هواپیمایی کشوری در حمایت از ایرلاین ها اعلام کرد: تاکنون بیش از 8 هزار میلیارد ریال توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی بدون کسر هزینه لغو سفر به مسافران بازگردانده‌ شد. سازمان هواپیمایی در این خبر به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است که 95 درصد مسافرانی که سفرشان کنسل شده پول بلیت خود را دریافت کرده‌اند اما این آمار با توجه به اینکه حدود دو ماه است که تعداد زیادی از مردم به دنبال اخذ وجوه بلیت خود در پی کنسلی پروازها هستند و تاکنون موفق به دریافت آن نشده‌اند، منطقی به نظر نمی‌رسد.

در این میان تنها شرکت هواپیمایی کاسپین بود که امروز در اطلاعیه‌ای به مسافران خود اعلام کرد؛ «آن دسته از مسافرانی که تاکنون به دلایل مختلف موفق به دریافت وجه بلیت خود از آژانس‌های طرف قرارداد نشده‌اند درخواست می‌شود در اسرع وقت با واحد شکایات این شرکت جهت رسیدگی تماس حاصل کنند.»

به گزارش تین نیوز، در اواخر اسفندماه سال گذشته علی عابدزاده، معاون وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی نسبت به موضوع عدم پرداخت وجوه کنسلی پروازها به مسافران واکنش نشان داد و در بخشنامه‌ای به مدیران شرکت‌های هواپیمایی این‌گونه عنوان کرد: «بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و گزارش‌های دریافتی، برخی از شرکت‌ها مبالغ استرداد‌شده توسط دفاتر به مسافران را به دفاتر خدمات مسافرت هوایی پرداخت کرده‌اند مبالغ به‌عنوان اعتبار شما برای خرید بلیت در آینده است، این در حالی است که دفاتر موظف به پرداخت وجه بلیت به مسافران است و این موضوع مشکلاتی را با برای دفاتر خدمات مسافرت هوایی و مسافران ایجاد کرده است.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.