بازدید سایت : ۲۴۵۴۶

◄ تبریک جامعه متخصصین مخابرات هواپیمایی کشوری به فرزانه صادق مالواجرد

جامعه متخصصین مخابرات هواپیمایی کشوری با انتشار پیامی انتصاب فرزانه صادق مالواجرد به سمت وزیر راه و شهرسازی را تبریک گفت و برای هرگونه همکاری با وزیر جدید راه و شهرسازی اعلام آمادگی کرد.

تبریک جامعه متخصصین مخابرات هواپیمایی کشوری به فرزانه صادق مالواجرد
تین نیوز

جامعه متخصصین مخابرات هواپیمایی کشوری با انتشار پیامی انتصاب فرزانه صادق مالواجرد به سمت وزیر راه و شهرسازی را تبریک گفت و برای هرگونه همکاری با وزیر جدید راه و شهرسازی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش تین نیوز در بخشی از پیام تبریک جامعه متخصصین مخاربرات هواپیمایی کشور به فرزانه صادق مالواجرد آمده است: لذا این جامعه با علم به شجاعت و پشتوانه علمی و اجرایی قوی سرکار عالی و به ویژه "تخصص شما در برنامه ریزی های کلان"، امید واثق دارد که بتوانید با ایجاد پیوندهای موثر بین بخشی و با بهره مندی از دانش و تجربه کارشناسان متخصص در هر حوزه و به خدمت گماردن مدیرانی از بدنه صنعت که باورمند به توسعه و توانمندی داخلی باشند، علاوه بر رفع مشکلات عدیده صنعت هوانوردی، با نگاهی توسعه گرا، بهروز و آینده نگر، به تقویت زیرساخت ها و ایجاد تحول در حمل و نقل کشور از جمله در صنعت هوانوردی بپردازید. در این مسیر خطیر، جامعه متخصصین مخابرات هواپیمایی کشوری ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری، توفیق روزافزون سرکار علای را از خداوند منان خواستار است.

متن این پیام در ادامه آمده است: 

سرکار خانم دکتر صادق مالواجرد وزیر محترم راه و شهرسازی با سلام و تحیات، جامعه متخصصین مخابرات هواپیمایی کشوری انتصاب شایسته حضرتعالی را به عنوان وزیر راه و شهرسازی در دولت محترم چهاردهم تبریک عرض نموده و سربلندی و توفیق سرکار عالی را در این مسئولیت خطیر از خداوند منان مسئلت دارد. سرکار خانم دکتر صادق ملاواجرد، همانگونه که مستحضرید صنعت هوانوردی به عنوان یکی از حساسترین و استراتژیک ترین حوزه های حمل و نقل، نقشی بی بدیل در توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی جوامع در دنیای امروز ایفا می کند؛ به طوری که علاوه بر ایجاد میلیون ها شغل و جابجایی سالانه میلیاردها مسافر، حدود یک سوم صادرات در جهان (از نظر ارزش) توسط حمل و نقل هوایی انجام می پذیرد. در این میان فضای هوایی کشور ما به دلیل جایگاه جغرافیایی ویژه، مطابق اسناد دفتر منطقه ای سازمان ایکائو در خاورمیانه مسیر اصلی جریان ترافیک هوایی بین آسیا - اروپا، آسیا - خاورمیانه و اروپا - خاورمیانه است.

از این منظر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در سلا گذشته به طور میانگین حدودا به 900 پرواز عبوری از فضای هوایی کشور سرویس ترافیک هوایی ارائه کرده است و مطابق مطلاعات انجام شده و پیش بینی رشد ترافیک هوایی بین المللی در سال های آتی، ظرفیت پذیرش و ارائه سرویس ترافیک هوایی تا حدود 3000 پرواز در روز را دارد. اما برای رسیدن به چنین جایگاهی برآوردن نیازمندی های متنوع در حوزه های زیرساختی، نرم افزاری و سرمایه انسانی، ضروری است.

بنابراین نوسازی ناوگان هواپیمایی فرسوده کشور، نوسازی سامانه های اتوماسیون کنترل ترافیک هوایی، بهره مندی از تکنولوژی های نوین تجهیزات کمک ناوبری و نظارتی، بهینه سازی مدیریت ترافیک هوایی از طریق توسعه زیرساخت های هوشمند سخت افزاری و نرم افزاری، بخشی از الزاماتی است که با توجه به پیچیدگی های روزافزون صنعت هوانوردی، می بایست مورد توجه قرار گیرد.

علاوه بر این الزامات، جامعه متخصصین مخابرات هواپیمایی کشوری بر اساس ماهیت شغلی خود مایل است تا با توجه به اسناد بالادستی سازمان هوانوردی بین المللی، ایکائو، از جمله سند استراتژیک 9750 ،که به صورت الزام آور توسط دفاتر منطقه ای این سازمان به کشورها ابلاغ می شود، مواردی را نیز در رابطه با رویکرد نوین صنعت هوانوردی در اهمیت حوزه دیتا و اطلاعات هوانوردی به سمع و نظر سرکار عالی برساند:

- لزوم توجه به توسعه سرویس های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و به ویژه حوزه دیتا و اطلاعات هوانوردی به عنوان جریان اصلی شتاب دهنده رشد و توسعه صنعت هوانوردی در دنیا به قدری است که هرگونه سهل انگاری و اهمال در توسعه این بخش در صنعت، در آینده نزدیک موجب محدود شدن ظرفیت ارائه سرویس ترافیک هوایی شده و امکان پاسخگویی به نیازمندی های متناسب با تقاضای رشد ترافیک را از کشور سلب خواهد کرد. ملموسترین و قابل پیشبینی ترین عارضه این محدودیت، از دست رفتن قدرت رقابتپذیری فضای هوایی کشور در جریانهای اصلی ترافیک هوایی منطقه است.

- متخصصان حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران توانسته اند با توسعه محصولات و سامانه های فناورانه و قابل رقابت و همکاری تنگاتنگ با سایر حوزه های عملیات هوانوردی کشور، نویدبخشِ جبرانِ عقب ماندگی در این حوزه در صنعت هوانوردی کشور باشند. لذا توجه به سرمایه های انسانی در کنار توسعه زیرساخت های هوشمند می تواند تضمین کننده رقابت پذیری فرودگاه ها و فضای هوایی کشور در ارائه سرویس های فرودگاهی و هوانوردی به متقاضیان این خدمات باشد.

- فناوری های مبتنی بر "داده کاوی" و "هوش مصنوعی" در آینده نزدیک بازیگران اصلی رشد و توسعه از جمله در صنعت هوانوردی خواهند بود. لذا توجه به توسعه زیرساخت های هوشمند، توجه به بلوغ هر چه بیشتر در حوزه "امنیت فضای مجازی" در کنار رکن اساسی آموزش و حمایت از سرمایه های انسانی، از ملزومات اساسی وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک وزارتخانه زیربنایی با مسئولیت های بسیار تخصصی است.

لذا این جامعه با علم به شجاعت و پشتوانه علمی و اجرایی قوی سرکار عالی و به ویژه "تخصص شما در برنامه ریزی های کلان"، امید واثق دارد که بتوانید با ایجاد پیوندهای موثر بین بخشی و با بهره مندی از دانش و تجربه کارشناسان متخصص در هر حوزه و به خدمت گماردن مدیرانی از بدنه صنعت که باورمند به توسعه و توانمندی داخلی باشند، علاوه بر رفع مشکلات عدیده صنعت هوانوردی، با نگاهی توسعه گرا، بهروز و آینده نگر، به تقویت زیرساخت ها و ایجاد تحول در حمل و نقل کشور از جمله در صنعت هوانوردی بپردازید. در این مسیر خطیر، جامعه متخصصین مخابرات هواپیمایی کشوری ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری، توفیق روزافزون سرکار علای را از خداوند منان خواستار است.

با تقدیم احترام احسان متقی فر رئیس هیئت مدیره جامعه

تبریک به وزیر راه

تبریک به وزیر راه و شهرسازی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد مهدی افشاری

    پست و مقام ارزش ندارد انسان چیزهایی به زبان و قلم بیاورد که قلبا اعتقادی به آنها ندارد. ما به عنوان نخبگان و پیشروان صنعت هوانوردی در برابر جامعه و نسل های آینده ملزم به پاسخگویی هستیم و نباید از وزیر شدن يک معمار در حوزه حمل و نقل ابراز شعف و شادمانی کنیم.