بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

سقف هواپیما چکه کرد

تین نیوز | در یکی از پروازهای بامداد پنجشنبه شرکت هواپیمایی هما سقف هواپیما علیرغم صاف بودن هوا چکه کرد که البته با پاسخ جالب مسئولان پرواز مبنی بر " ایزوگام نبودن سقف" مواجه شد.
 
پرواز شماره 325 متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) که قرار بود ساعت 23:30 چهارشنبه - دهم اردیبهشت - شیراز را به مقصد تهران ترک کند با 45 دقیقه تاخیر ساعت 00:15 بامداد پنجشنبه انجام شد البته با چکه‌های آب بر سر مسافران!

 
چراکه با وجود صاف بودن آسمان، از سقف هواپیمای فوکر 100 هما آب چکه می‌کرد که البته این امر در زمان اوج‌گیری و فرود رخ داد و پس از صاف شدن هواپیما در آسمان، ریزش قطرات آب بند آمد.
 
مسافران پرواز نسبت به این موضوع معترض شدند اما پاسخ مناسبی از سوی مهمانداران دریافت نکردند و تنها توضیحی که شنیدند این بود که " مشکلی وجود ندارد". البته چند مسافر آلمانی هم که مهمان این پرواز بودند با دیدن شرایط متعجب شده بودند.
 
خبرنگار که خود یکی از مسافران این پرواز بود علت تاخیر پرواز و چکه کردن آب از سقف هواپیما را از خلبان پرواز جویا شد که کاپیتان با مزاح پاسخ داد: " تاخیر 45 دقیقه در پروازهای داخلی تاخیر محسوب نمی‌شود و چکه کردن سقف هم به علت ایزوگام نبودن سقف هواپیما رخ داده است".

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آسمانی

    به راستی چرا باید سقف یک هواپیما چکه کند؟ این مسئله ایست است که کارشناسان صلاحیت پروازی هواپیمایی کشوری باید مجدانه آن را پیگیری کنند و به جواب قانع کننده ای برسند. این شرایط اصلا عادی نیست و میتواند منبع خطرات بسیاری برای پرواز باشد.

  • کیکاووس

    سالها پیش وقتی در برابر دزدان و غارتگران بیت المال در هما مقاومت میکردم. روزی مدیر اداره مرا به کناری کشید و زیر لب گفت: ته کیسه سوراخ است، سر آن را سفت گر فته ای اون روزها خامی جوانی نگذاشت که به عمق حرف او بر سم اما امروز با چند سال کار و فعالیت به این نتیجه رسید ه ام که او راست می گفت متاسفانه صحه صدر بالای مدیر عامل کنونی هما باعثشده که غول مافیای بزرگ این شرکت طی این سالها صاحب زن و چند تا بچه قد و نیم قد هم بشود امروز صدای خرد شدن پایه ها و ستونهای اصلی ناوگان ملی کشور و ورشکستگی قریب الوقوع ان را همه می شنوند جز او که باید بشنود آقای دکتر آخوندی پیشنهاد میکنم اگر وقت کردی یک سری هم به این شرکت درمانده بزن مشکل هما تحریم نیست مشکل اصلی سو مدیریت و فساد گسترده در این شرکت است. اگر باور نداری بگو آقایان تنها مصوبات این چند سال اخیر هئیت مدیره هما را برایت بیاورند

  • مازیار

    علت چکه کردن سقف هواپیما، سوراخ بودن سقف هواپیما نیست، چون اگر کوکترین روزنه ای در سقف باشه به علت اختلاف فشار هواپیما در آسمان متلاشی میشه، ولی در هر صورت باید هواپیما را زمینگیر کرد تا مشکل آن برطرف بشه