بازدید سایت : ۴۴۵۱۴

◄ دلالان طماع و خریداران ناآگاه کامیون های وارداتی تیشه به ریشه حمل و نقل جاده ای زدند/ فاجعه در پیش است

واردکنندگان طماع و خریداران ناآگاه کامیون های وارداتی، تیشه به ریشه حمل و نقل جاده ای کالا زدند

 دلالان طماع و خریداران ناآگاه کامیون های وارداتی تیشه به ریشه حمل و نقل جاده ای زدند/ فاجعه در پیش است
تین نیوز |

واردکنندگان طماع و خریداران ناآگاه کامیون های وارداتی، تیشه به ریشه حمل و نقل جاده ای کالا زدند.

به گزارش تین نیوز، در حالی که روز گذشته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت که در بخش کامیون ناترازی داریم و میزان واردات و اسقاط برابر نیست، یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا دلیل این مشکل را وارد کنندگان طماع و خریداران ناآگاه کامیون های وارداتی دانست.

داود کریمی در گفت و‌ گو با خبرنگار تین نیوز، تاکید کرد: فعالان این صنف از سال ۱۴۰۰ گوشزد کرده بودند که اگر حرف از اسقاط پولی کامیون های فرسوده به میان بیاید،   فاتحه ناوگان جاده‌ ای حمل کالا خوانده است.

وی افزود: رای خجالت آور نهم آذر ماه سال ۱۴۰۱ نمایندگان که توسط بی‌ تخصصان برای کسب چند رای در مجلس داده شد نیز تیر خلاص را زد.

کریمی با بیان این که موازنه تعداد ناوگان یک بحث است و موازنه پیمایش بحث مهمتر و اصل کاری، گفت: زمان سفر یک کامیون وارداتی یا کامیون مونتاژی جدید، یک سوم یک کامیون فرسوده است یعنی این کامیون ها فورا به مبدا برمی گردند و دوباره نوبت می زنند و این کاهش مدت سفر است که تعداد آمار کامیون پشت بار را بالا برده است.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا افزود: صد بار گفتیم باز هم می گوییم برگه اسقاط سواری و وانت برای ورود کشنده به ناوگان جاده‌ای خیانتی بزرگ‌ تر از اسقاط پولی است.

کریمی گفت: این ناوگان در طول ۶ دهه بر اساس ظرفیت های تولیدی در صنعت و کشاورزی و واردات از تانکر و کمپرسی و یخچال گرفته تا تک باری و کامیونت.گ شکل گرفته است اما دلالان وارد‌ کننده‌ نما در فکر به جیب زدن سود و منافع شخصی بودند و به رانندگان آدرس غلط دادند و تحریک به تجمع جلوی ستاد سوخت و مجلس کردند و این شد حاصل آن تفکرات.

وی تاکید کرد: آن نماینده وقت مجلس که پشت تریبون از صرفه‌ جویی ۳۰ درصدی مصرف سوخت با واردات کامیون های خارجی صحبت کرد، حالا آمار مصرف را اعلام کند.

کریمی اظهار کرد: ۴۰ هزار کشنده ای که وارد ناوگان شده توان حمل بار ۱۵۰ هزار فرسوده‌ قبلی را با توجه به سرعت پیمایش خود، دارد.

وی افزود: تا قبل از واردات کامیون های خارجی، تعداد ناوگان موجود در سیستم حمل و نقل جاده ای کالا حدود ۳۵۰ هزار دستگاه بوده که با توجه به میزان واردات کامیون در چند سال اخیر, متوجه می شویم چه فاجعه‌ ای در صورت ادامه‌ این روند در انتظار ناوگان جاده‌ ای حمل کالا است.

او خاطرنشان کرد: آمار تعداد کارت هوشمند کشنده‌ در پایان سال ۹۹  را با آمار تعداد کارت هوشمند کشنده فعلی مقایسه کنید تا متوجه شوید در برابر این حجم از ورودی جدید به ناوگان (وارداتی و مونتاژی داخل) حتی ۵ هزار کشنده فرسوده هم اسقاط نشده است.

کریمی با تاکید بر این که ارائه برگه اسقاط سواری و مینی‌بوس در برابر ورود کشنده، به معنی بر سر شاخ نشستن و بن بریدن و توجیه اشتباه است، خاطرنشان کرد:  اگر در این حین ناوگان ریلی هم فقط اندکی توسعه یابد کار ناوگان جاده‌ ای و سفره راننده و به خصوص آنها که قسط سنگین دارند تمام است،  خواه این واقعیت پذیرفته شود خواه انکار شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.