◄ وزارت راه و شهرسازی ، مدیریت اجرایی میخواهد
معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: تفاوت وزیر جدید با وزیر گذشته این است که آقای اسلامی فردی اجرایی و عملیاتی است که این موضوع بسیار میتواند در عملکرد ایشان تأثیر مثبت داشته باشد.
معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: تفاوت وزیر جدید با وزیر گذشته این است که آقای اسلامی فردی عملیاتی است که این موضوع بسیار میتواند در عملکرد ایشان تاثیر مثبت داشته باشد.
علیرضا منظری در گفتوگو با خبرنگار تیننیوز در خصوص اینکه مطالبات صنعت هوایی از وزیر جدید راه و شهرسازی چه خواهد بود، توضیح داد: بحث ساختار مهمترین موضوع در صنعت هوایی است از همینرو لازم است ایشان به بحث ساختاری صنعت هوایی ورود پیدا کنند.
معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری بررسی نیروهای انسانی در صنعت هواپیمایی را یکی دیگر از نکات مهم قابلتوجه دانست و گفت: وزیر جدید لازم است، بخشهای مدیریتی که در راستای سیاستها حرکت نمیکنند و در جهتگیرهایی که متفاوت عمل میکنند تصمیمگیری کند.
منظری بابیان اینکه صنعت هوایی نیازمند تغییر در نگاه حاکمیتی است، اظهار داشت: باید سیاستهایی اعمال شود تا بخشهای حاکمیتی در آن بتوانند تقویت شوند.
وی با بیان اینکه در بخش فرودگاهی باید وزیر جدید بتواند مدیریت فرودگاهی را از تمرکز خارج کند، تاکید کرد: فرودگاهها باید به استانها واگذار و یا منطقهبندی شوند و مدیریتهای فرودگاهی به بخش خصوصی واگذار شود.
این نماینده اسبق ایران در ایکائو، ابراز داشت: به دلیل مدرک و تجربه کاری مرتبط آقای اسلامی بیشتر میتوان نسبت به عملکرد ایشان در وزارت راه و شهرسازی امیدوار بود.
منظری یکی از مطالبات صنعت هوایی را بحث تفکیک ناوبری هوایی از مدیریت فرودگاهی اعلام کرد و ادامه داد: یکی نکات مهم حمایت از بخش خصوصی بهویژه شرکتهای هواپیمایی خصوصی است.
او افزود: متاسفانه دولت حمایتی در جهت توسعه شرکتهای هواپیمایی انجام نداد که یکی از کارهای مهم ایشان میتواند توجه به این موضوع باشد.
این کارشناس صنعت هوایی با بیان اینکه اصلاح رویهها و مقررات برای تاسیس شرکتهای هواپیمایی یکی از نکات بسیار مهم در صنعت است، تصریح کرد: در این بخش دولت باید تسهیلاتی را برای بخش خصوصی در راستای افزایش رغبت و انگیزه برای ورود به صنعت هوایی ایجاد و اتخاذ کند.