بازدید سایت : ۳۱۴۹۴
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور؛

ضرورت استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای پیش‌بینی‌های محلی هواشناسی

سازمان بازار بسیار خوبی برای این حوزه محسوب شده و ما آماده تأمین تمامی تجهیزات مورد نیاز حتی تأمین هزینه آن در مرحله اول تولید در داخل کشور هستیم.

ضرورت استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای پیش‌بینی‌های محلی هواشناسی
تین نیوز

سورنا ستاری با تأکید براین که معاونت علمی و فناوری آماده فراهم کردن هرگونه تجهیزات و داخلی سازی آن ها خصوصا در حوزه هواشناسی است گفت: سازمان بازار بسیار خوبی برای این حوزه محسوب شده و ما آماده تأمین تمامی تجهیزات مورد نیاز حتی تأمین هزینه آن در مرحله اول تولید در داخل کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با حضور در سازمان هواشناسی کشور و بازدید از بخش های مختلف فنی و عملیاتی آن در جلسه ای به همراهی سحر تاجبخش مسلمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی به بررسی مسکلات و مسائل این حوزه پرداخت.

ستاری در این نشست با تأکید براینکه معاونت علمی و فناوری آماده فراهم کردن هرگونه تجهیزات و داخلی سازی آن ها خصوصا در حوزه هواشناسی است گفت: سازمان بازار بسیار خوبی برای این حوزه محسوب شده و ما آماده تأمین تمامی تجهیزات مورد نیاز حتی تأمین هزینه آن در مرحله اول تولید در داخل کشور هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه نرم افزاری، گروه های خوبی در استارت آپ ها شکل گرفته و حتی در خارج از کشور نیز افرادی هستند که روی مدل های هواشناسی کار کرده و آن ها را در قالب شرکت های دانش بنیان ارائه خواهند کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر باید بیشتر بر بخش پیش بینی سازمان هواشناسی تمرکز کرده و آن را تقویت کنیم، گفت: در این مسیر باید از تجارب سایر کشورها نیز بهره برده و در این خصوص به بحث و بررسی راهکارها بپردازیم.

ستاری ضمن اعلام آمادگی همکاری در کمک به حوزه پیش بینی در پژوهشکده ها و استارت آپ ها اعلام کرد: ما می توانیم برای پیش بینی های محلی از شرکت های دانش بنیان استفاده کرده و از نرم افزارهای محلی بهره ببریم.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: قطعا معاونت علمی و فناوری هرگونه حمایتی از پیشنهادها و  برطرف کردن مشکلات سازمان هواشناسی در تأمین ساختارهای سخت افزاری را داشته و در این زمینه کمک خواهد کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.