بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ افتتاح اتوبان اصفهان شیراز تابستان 1402 رکورد شکنی می کند

تلاش ها برای افتتاح اتوبان اصفهان شیراز تا پایان تابستان 1402 به اوج رسیده و بر اساس اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی بهره برداری از این اتوبان موجب ثبت یک رکورد جدید در حوزه اتوبان سازی کشور می شود.

افتتاح اتوبان اصفهان شیراز تابستان 1402 رکورد شکنی می کند
تین نیوز |

بهره بردای از اتوبان اصفهان شیراز زمان سفر بین این دو شهر گردشگر پذیر کشور را 2 ساعت کمتر می کند. به همین دلیل بسیاری از اهالی سفر و گردشگری بی صبرانه در انتظار افتتاح این آزادراه هستند.

همچنین کاهش ۱۳۵ کیلومتری مسیر جاده ای اصفهان شیراز صرفه جویی بالایی در مصرف سوخت ایجاد می کند که میزان آن در طولی یک سال ۱۳۵ میلیون لیتر برآورده می شود.

نکته جالب توجه این که اگر افتتاح این اتوبان طبق وعده مسئولان وزارت راه و شهرسازی تا پایان تابستان امسال انجام شود یک رکورد جدید در تاریخ اتوبان سازی کشور نیز به ثبت خواهد رسید.

این سخن را خیر الله خادمی مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرده و افزوده است که  میانگین اتوبان سازی در ایران تا سالجاری هر سال ۸۳ کیلومتر بوده است و اگر امسال موفق به بهره برداری و افتتاح ۲۹۳ کیلومتر آزاد راه شویم رکورد جدیدی در این حوزه به دست آمده است.

شایان ذکر است که با توجه به طول ۲۱۲ کیلومتری اتوبان اصفهان شیراز با افتتاح این اتوبان در واقع رکوردشکنی در سالجاری حتی اگر سایر اتوبان ها نیز به بهره برداری نرسد، اتفاق افتاده است.

بیشتر ببینیم؛

◄ سارقان 300 میلیون بار کامیون را سرقت کردند+ فیلم

گفتنی است مانع اصلی برای افتتاح این اتوبان نیاز به منابع مالی برای تکمیل مراحل پایانی فازهای مختلف است که از 60 تا 96 درصد تکمیل شده اند. ضمنا بر اساس اعلام تامین کنندگان تاکنون حدود 5 هزار میلیارد تومان در احداث این اتوبان هزینه شده و هنوز ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن مورد نیاز است.

اخیرا یکی از مسئولان وزارت دفاع که از سرمایه گذاران اصلی این پروژه به شمار می رود اعلام کرد این وزارتخانه سهم خود را در احداث اتوبان مذکور پرداخت کرده و دیگر تامین کنندگان شامل وزارت راه و شهرسازی و شرکت توسعه عمران باید ۸۰۰ میلیارد باقی مانده را پرداخت کنند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایران نیمه جان پاسخ

    من چند روز پیش تنگ خیاره بودم قطعه هفت و پل زیرگذر گویم حداقل یک سال و البته با سابقه درخشان قرارگاه خاتم الانبیا سه سال کار داره تا اتمام پروژه شاید هم مثل اتوبان سردار سلیمانی که از صدرا به باجگاه وصل میشه ولی ورودی اتوبان بعد از چهار سال هنوز درست نشده

  • ناشناس پاسخ

    چطور است که از ایران اخباری نمیگویید واینبیشتر از همه شبیه به توهیناست به ایرانیان

  • انوش پاسخ

    اگرطول آزاد راه 212کیلومتر باشدمسافت شیراز تا اصفهان از نصف هم کمتر می شودچرا بیان شده 135 کیلوتر نزدیکتر شده چون مسافت شیراز تا اصفهان تقریبا 470 کیلومتر است.

    • محمدرضا

      چون آزاد راه از شهرضا شروع میشه نه خود اصفهان
      برا همین ۲۱۲ درسته

  • ناشناس پاسخ

    سلام خداقوت میگم به تمام راننده های ماشین های راه سازی خداخیرشون بده واقعا دارن دراین اتوبان زحمت میکشن
    من هرروز دارم ازاون راه میرم شیرازومیام واقعا دارن زحمت میکشن مخصوصا گردنه تنگ خیاره که همه مردم بیضادارن میبینن که شبانه روزی دارن کارمیکنن
    واقعا تمام رانندگان دست مریزاد داره دستتون دردنکنه

  • مهدی پاسخ

    از سال 84 این پروژه شروع شد حالا بزنید به نام رئیسی که ایشان این پروژه را در مدت یک سال انجام داده

    • ناشناس

      پروژه از سال ۱۳۹۲ رسما شروع به کار شد نه ۸۴

  • جعفر پاسخ

    امیدورام آسفالتش مثل بقیه اتوبان ها بعد از دو سال استفاده نابود و پر از چاله نشه

  • شهروند پاسخ

    کلا ما همش داریم رکورد شکنی میکنیم

  • علی پاسخ


    حداقل یکسال است
    اخبارهمان اخبارقبلی است

  • ناشناس پاسخ

    اولا مسیر اصفهان شیراز دو ساعت کوتاه نمیشه و حدودیک ساعت و ربع کوتاه میشه،ثانیا هنوز گاردگذاری و حاشیه و علائم وتابلو و خط کشی انجام نشده، ثانیا کیفیت مهم هست ،قطعه یک نزدیک ایزدخواست هنوز افتتااح نشده پایه های یکی از پل هاش نشست کرده بود، امیدوارم با پیمانکار و ناظرش برخورد شده باشد.

    • محسن

      آزاد راه از ایزدخواست به بعد شروع میشه، نه از شهر اصفهان

  • ناشناس پاسخ

    اصلا تمام پروازها از ۳۰۰۰ سال پیش بزنید باسم رییس

    • ناشناس

      چرا اون موقع تاحالا کسی کارش رو نکرده هی این دولت دادش به بعدی هیچ کاری هم پیش نرفت تا الان

  • ناشناس پاسخ

    اصلاپایه گذارایران وساخت ایران بدست رییسی شده بیاییدوسندایران رابنامش کنیدامامردم که جزوخانواده ایران هستندراگشنه نگذاریددمتون گرم.اصلاچهل وچهارسال تاحالادولتهای قبلی خواب بودندوفقط وفقط دولت رییسی بیداره وکارمیکنه

  • سینا مهدوی پاسخ

    دلیل اینکه در ایران پروژه بیشتر از حد استاندارد طول میکشه اینه هر کسی نماینده میشه استاندار یا فرماندار میشه بدون توجه به امکانات مالی فقط کلنگ زنی انجام میده همین حالا اگه دولت بخاد همه ی پروژه های نیمه تمام کشور رو تمام کنه به سه برابر بودجه یک سال کشور نیاز داره به نظرم باید الویت بندی بشه و ابتدا پروژه هایی که درآمد زا هستند رو به بهره برداری برسونن و بعد برن سراغ پروژه هایی که از اهمیت کمتری برخورداره مثلا بهره برداری از راه آهن و جاده میتونه هم درآمد زا باشه و هم باعث کاهش مصرف سوخت و تلفات انسانی بشه حتی میشه از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده کرد من خودم خوشحال میشم پولم رو به جای ارز و سکه ببرم در پروژه هایی مثل راه آهن و آزاد راه سرمایه گذاری کنم

  • صفرعلی پاسخ

    اگر خدا درنظر بگیریم و حرف بزنیم هرکسی خدمت کند از او تعریف وتمجیدتشکر کنیم، و هرکس کم کاری یا خیانت او را سوال کنیم، مملکت خوب می‌شود

  • رضا پاسخ

    خخخخخ یه اتوبان دارن برا مردم میسازن این افتخار کردن داره حالا یه سفینه میفرستادین فضا دوتا ایرانی میرفتن تو مریخ اون شاید افتخار بود ولی اتوبان سازی که یه وظیفست خوبه ولی افتخار محسوب نمیشه یه سر برین دبی اینقدر اتوبان ۷ باند و ۸ باند میبینین که ساختن خیلیم زیبا و منتیم هیچکسی سره مردم نداره

  • سیدمحمدعلی پاسخ

    تا حالا عوارض نمی‌گرفتند اسم اتوبان که بیاد عوارض می گیرند .

  • محسن پاسخ

    یه رکورد جهانی هم دولت رئیسی داره که حتما بایداعلام بشه تامردم ازش تشکرکنند اونم تعمیراسفالت مسیرشهربهارستان به سپاهانشهر دراصفهان هستش که حدودچهل روزه تردد مردم را مختل کرده برای یک مسیر حدودا ۵کیلومتری وجالبتر اینکه قبل ازتعمیر چاله چوله ها ودست اندازهاش کمتربود ولی الان بخاطر وصله پینه های متعدد وکیفیت بسیارپائین اسفالت استفاده شده انگار توی جاده خاکی دارید رانندگی میکنید انگار یک ادم باوجدان دربین مسئولین راه سازی نبوده که بگه اقا این مسیرو یه اسفالت کامل روکش کنید نه اینکه صفحه شطرج درست کنید

  • احسان پاسخ

    این آزاد راه شیراز به ایزد خواست هست یکی از شهرستانهای استان فارس هست ن شیراز به اصفهان.چرایک پروژه رو کامل انجام نمی‌دین بعد افتتاح کنند

  • f پاسخ

    اولا حدود چهارده سال هست که شروع کردن و سه سال دیگه هم افتتاح نمیشه ‌‌‌‌و خیلی ایراد داره هر طرف دو باند دیگه باید اضافه میکردن که نکردن چون با افتتاح ازادراه حجم ینگین ترافیک باعث تصادف و تلفات سنگین جانی و مالی خواهد داشت پل ها باریکتر از جاده ساخته شده و مسیر این ازادراه فقط در استان فارس هست از شیراز تا چهل کیلومتر قبل از شهرضا ایزدخواست

  • شمس پاسخ

    این آزاد راه که هیچ تمام پروژه ها رو هم انجام بدین وقتی دلار ۵۰ تومنه و سفره مردم داره هر روز کوچکتر میشه پشیزی ارزش نداره