◄ 21 سال؛ آغاز سن خطر پذیری راکبان موتورسوار
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران از توزیع هزار عدد کلاه ایمنی رایگان پارسال در استان خبرداد.
نجفی با اشاره به اینکه عمده تلفات راکبان موتورسیکلت متوجه گروه سنی 21 تا 40 سال است، تاکید کرد: اقدامات فرهنگی و آموزشی در جادههای پر حادثه استان از حیث تلفات موتورسوار صورت گرفته که از آن جمله میتوان آموزش به خانوادهها در حوزه خـطرات رانندگی غیر ایمن با موتور سیکلت، نمایش آموزشی، سرگرمی و توزیع ادوات ایمنی موتور نظیر کلاه ایمنی اشاره داشت که جزو آیتمهای مهم در رانندگی با موتورسیکلت است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران بر ضرورت استفاده موتورسیکلت سواران ار کلاه ایمنی خاطرنشان کرد: این سازمان در تلاش است تا با اجرای چنین برنامههای فرهنگی و آموزشی، گامی بلند در جهت ارتقاء ایمنی راکبان موتور سیکلت و عابرین پیاده که بیش از دیگران در معرض خطر تصادف با این وسیله نقلیه هستند در سطح استان بردارد.
به گزارش تین نیوز، آمار مرگ و میر راکبان موتور سیکلت تا سال 95 به حدی رسیده بود که، مدیرعامل ستاد دیه کشور رشد تلفات ناشی از تصادفات یک فاجعه ملی دانسته و گفته بود: وضعیت جولان ارابههای مرگ در سطح جادههای کشور به قدری اسفناک است که شهدای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را به آمار هفده هزار شهید ترور و دیگر شهدای هستهای و مدافع حرم هم اضافه کنیم باز متاسفانه این آمار قابلیت مقایسه با از دست دادگانمان در جنگ و بمبگذاریها و موشکبارانها را ندارد.