بازدید سایت : ۶۴۱۰۰
مدیرکل دفتر علایم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد؛

ضرورت همکاری پلیس راهور و سازمان برنامه و بودجه برای اصلاح نقاط حادثه خیز

مدیرکل دفتر علایم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون تعداد ۱۱۵ نقطه پرتصادف با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال رفع و اصلاح شده است.

ضرورت همکاری پلیس راهور و سازمان برنامه و بودجه برای اصلاح نقاط حادثه خیز
تین نیوز |

مدیرکل دفتر علایم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون تعداد ۱۱۵ نقطه پرتصادف با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال رفع و اصلاح شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید صباغ زاده مدیرکل دفتر علایم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، با تشریح روند اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده ها اظهار کرد: پس از ابلاغ ریاست جمهوری مبنی بر اصلاح نقاط حادثه خیز، ۱۵۸۵ نقطه شناسایی و مطابق با دستورالعمل های مصوب و ابلاغی کمیسیون ایمنی راه های کشور در سال ۱۳۹۵ سازمان راهداری برابر مفاد دستورالعمل اقدامات لازم به منظور آشکارسازی نقاط مذکور را انجام و تاکنون توانسته ۶۰۸ نقطه را رفع و اصلاح کند.

وی ادامه داد: در همین راستا دستورالعمل قبلی بازنگری و نسخه جدیدی تهیه و در نشست کمیسیون راه های کشور که در بهمن ماه سال گذشته برگزار و تصویب و در نامه وزیر راه و شهرسازی وقت به اعضای کمیسیون و استانداران ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر علایم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: بر همین اساس انجام فرایند شناسایی و جمع آوری اطلاعات مربوط به تصادفات فوتی و جرحی مربوط به سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ آغاز شد.

صباغ زاده با بیان اینکه کارگروهی متشکل از نمایندگان ادارات کل راهداری و پلیس راه استان ها تشکیل و اقدامات لازم در راستای تهیه مستندات کامل تصادفات فوتی و جرحی جمع آوری و در سامانه جامع راهداری بارگذاری شد، تصریح کرد: در سه جلسه کارگروه ایمنی راه اقدامات لازم جهت بررسی و کنترل داده های ثبتی توسط استان ها انجام شد ولی با عنایت به عدم اعلام نظر نهایی توسط پلیس راهور تاکنون منتج به نتیجه نشده است.

وی با اشاره به اعتبار مورد نیاز جهت رفع و اصلاح نقاط پرتصادف، گفت: بر این اساس به طور متوسط بالغ بر ۱۰۰۰۰۰ هزار میلیون ریال اعتبار نیاز است که در همین راستا مکاتبات لازم با سازمان برنامه و بودجه انجام شده ولی تاکنون منتج به نتیجه قطعی نشده است.

صباغ زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر معیار اولویت بندی نقاط حادثه خیز به چه صورت است، تصریح کرد: این معیار در دستورالعمل جدید با اولویت نقاطی است که دارای ایرادات زیرساختی و مهندسی بوده و اولویت اصلاح بر مبنای روش منفعت- هزینه است.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون تعداد ۱۱۵ نقطه پرتصادف با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال رفع و اصلاح شده است.

به گفته مدیرکل دفتر علایم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رفع یک نقطه پرتصادف زمانی در آمارهای این سازمان قرار می گیرد که به امضای مشترک مدیرکل راهداری و فرمانده پلیس راه استان برسد.

صباغ زاده در پایان گریزی به استان ها و محورهایی که بیشترین اصلاح در آنها انجام شده زد و خاطر نشان کرد: بیشترین تعداد مربوط به استان های قم، البرز، خراسان جنوبی و همدان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.