بازدید سایت : ۲۹۸۸۱

آیا المپیک ۲۰۲۴ پاریس تاکسی های پرنده دارد؟

استفاده از تاکسی های پرنده که یکی از تبلیغات پرزرق و برق پاریس برای المپیک ۲۰۲۴ محسوب می شد، اکنون در سردرگمی قرار دارد.

آیا المپیک ۲۰۲۴ پاریس تاکسی های پرنده دارد؟
تین نیوز

استفاده از تاکسی های پرنده که یکی از تبلیغات پرزرق و برق پاریس برای المپیک ۲۰۲۴ محسوب می شد، اکنون در سردرگمی قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، در نمایشگاه هوایی پاریس در سال گذشته، گروه فرودگاه های Groupe ADP اعلام کرد که مشارکت آن با شرکت آلمانی Volocopter (ولوکوپتر) برای ارائه خدمات فرود و برخاست عمودی هواپیما برای بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ در راه است.

آنها گفتند که پاریس احتمالاً اولین شهر در جهان خواهد بود که این پیشنهاد را ارائه می دهد و حمایت مقامات هواپیمایی کشوری فرانسه را نیز اعلام کردند.

از آن زمان، وُلوکوپتر انتظارات برای پروازهای تجاری را کمرنگ کرده است، اما امید خود را برای پروازهای نمایشی برای برخی افراد مشهور، ورزشکاران و روزنامه نگاران حفظ کرده است.

در حالی که دو هفته مانده به پایان آماده سازی ها، این پروژه هنوز مجوز اداره هوانوردی فرانسه را حتی برای پرواز در مسیرهای نمایشی دریافت نکرده است و این در حالی است که حتی شهرداری پاریس برای جلوگیری از ایجاد سکوی فرود روی یک شناور در رودخانه سن شکایت کرده است.

شناور قبلاً ساخته شده است و قرار بود یکی از پنج منطقه برخاست و فرود باشد و چهار منطقه دیگر در ورسای، ایسی له مولینو و دو فرودگاه در شمال پاریس قرار داشته باشند.

اگر شهرداری موفق به جلوگیری از عملکرد این شناور شود، یک شکست بزرگ برای این پروژه در راه خواهد بود که امید آن می رفت اولین پروازهای تاکسی هوایی به و از یک مرکز بزرگ شهری را به سرانجام برساند.

دن لرت، مسئول امور محیط زیست پاریس، این اقدام را یک «انحراف زیست محیطی به نفع ثروتمندان» و یک «رسوایی دموکراتیک» خواند که یک دولت در حال خروج تلاش می کند به زور آن را انجام دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.