بازدید سایت : ۸۸۲۸۵

◄ روز ملی حمل و نقل و دغدغه ها و مشکلات رانندگان که برطرف نمی شود

رانندگان همواره و در همه زمان ها و مکان ها کنار مردم و مسئولان بوده اند و در همه جا با تلاش ها و جانفشانی هایی که انجام داده اند هم در زمان جنگ تحمیلی و هم در مواقع اضطراری، مشکلات طبیعی مانند ( سیل و زلزله یا در مناسبت های مذهبی اربعین حسینی) نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

روز ملی حمل و نقل و دغدغه ها و مشکلات رانندگان که برطرف نمی شود
تین نیوز |

محمد اتحادی: 26 اذر ماه روز ملی حمل و نقل  را گرامی می داریم.

در دوران جنگ تحمیلی  و  به تبع ان ،توقف حدود 100 کشتی باری در بنادر جنوبی کشور، بحران و مشکلات به وجود امده برای کشور و مخارج سنگین دموراژ کشتی ها، رهبر فقید انقلاب در روز 26 آذر ماه سال 1362  فرمان جهاد تخلیه بنادر را صادر فرمودند.

با توجه به این که حمل و نقل رکن اصلی تولید و توسعه کشور و خدمات قشر زحمتکش راننده  عامل حرکت چرخ توسعه است، رانندگان ناوگان سنگین کشور به فرمان  رهبر خود لبیک گفته به سوی بنادر حرکت کرده و جهاد تخلیه بنادر را در کارنامه زرین خود به ثبت رساندند.

رانندگان همواره و در همه زمان ها و مکان ها کنار مردم و مسئولان بوده اند و در همه جا با تلاش ها و جانفشانی هایی که  انجام داده اند هم در زمان جنگ تحمیلی و هم در مواقع اضطراری، مشکلات طبیعی مانند ( سیل و زلزله یا در مناسبت های مذهبی اربعین حسینی) نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

جامعه هفتصد هزار نفری رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای کشور افرادی هستند که جان و سرمایه خود را برای جابه جایی سالانه میلیون ها تن کالا و میلیون ها نفر مسافر در سخت ترین شرایط جوی در فصول مختلف به کار می گیرند.

این خادمان صنعت حمل و نقل کشور از یک طرف در معرض انواع تهدیدها و مخاطرات جانی از قبیل تصادفات و تهدید ناشی از کار و سوی دیگر به علت ماهیت شغلی و ضرورت نشستن طولانی در پشت فرمان که منجر به (چاقی، بیماری های قلبی، دیسک کمر، آرتروز ناشی از رانندگی طولانی مدت و استرس های رانندگی و خطرات و دوری از خانواده و شرایط سخت و زیان بار شغلی آن ها) هستند.

رانندگی امر پیچیده ای است که  به طور همزمان مهارت ها و خصوصیات شخصی راننده توانایی در مواجهه‌ با وسائل نقلیه و عکس العمل به محیط خارجی را در بر می گیرد.

رانندگی شغل عجیبی است تقریبا همه از دشواری های آن آگاه اند اما همواره علاقه مندان و طرفداران خاص خود را دارد.

افرادی به رانندگی با کامیون و اتوبوس عشق می ورزند که طاقت رانندگی در هر شرایطی را ودر شب و روز و در هر جاده ایی را داشته باشند.

رانندگان انسان هایی امانت دار، شریف و زحمت کشی هستند که در تمام شرایط با قبول زحمت و مشقت  فراوان با تمام کاستی های موجود در حمل و نقل کشور خدمت می کنند.

700 هزار راننده حرفه‌ ای و آموزش دیده از سرمایه‌های بخش حمل و نقل هستند این تلاشگران، جابجایی 570 میلیون تن کالا در طول یک سال  را به عهده داشته اند.

رانندگان امانت دار کالای مردم هستند، میلیارد ها تومان بار مردم را تحویل می‌گیرند و بیش از 1000 کیلومتر آن طرف کشور تحویل می دهند.

 رانندگان  به خاطر نان حلالی که به دست می آورند،  اغلب فرزندانشان یا پزشک هستند و یا دانشجوی پزشکی و یا تحصیلات عالیه دارند و در حال خدمت به مردم مانند پدرانشان هستند.

رانندگان عمومی هنگامی که در جاده ها تصادف می‌شود و یا سواری هموطنی خراب می شود ، اولین کسانی هستند که برای کمک توقف  می‌کنند.

با توجه به مطلب فوق الذکر که تنها بخشی از خدمات رانندگان به کشور است آیا مسئولان  این بخش به دغدغه ها و مشکلات رانندگان عمومی رسیدگی می کنند؟؟

* محمد اتحادی راننده بخش جاده ای

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عباس پاسخ

    سلام و عرض ادب والله خدا رحمت کنه شیری که خوردی شاید شما یادی کنید از راننده حیف که مسوالان تازه به میز رسیده این قشر زحمت کشیده نمی بینن و ارزشی برای راننده قاعل نیستن و تمام رانندگان قاچاقچی نام می برن خودشون از وسط آسمون هفتم آفتادن

  • جاوید پاسخ

    سلام. درحرف زدن خیلی قشنگ از راننده‌ حمایت میکنید مشکلاتشون رو میدونید. اما درعمل صفر. اصل این چنین نیست. تنها برداشتی که ازین رفتارمسولین بی لیاقت داریم ما رانندها اینکه که همه رو با یه مشت حرف مفت و تجلیل الکی سرکار کزاشتید. انگار دارید بچه کلاس اولی رو با دادن یه شکلات گول می‌زنید. .واقعا خدا ازتون نگذره

  • ناشناس پاسخ

    باسلام و سلامتی همه جان برکفان اایکاش انجمن کامیونداران به آن معلومات می‌رسید که از اعضای تصادف کرده روی تخت افتاده یک عیادتی ساده آنجام می دادند

  • ناشناس پاسخ

    سلام واقعا به شغل ما سختی کار تعلق نمی‌گیرد تو سرما گرما دور از خانواده

  • سعیدمحمدی پاسخ

    ممنون از قدردانی شما فقط میدونم که این حقوقی که میدن زندگی لنگ شده برای ما درماه ۷سرویس بری سومار یاچزابه یاخسروی با۱۷ملیون حقوق باخرجکرد توراه ۱۷ت اونن ازگنبد مافلج شدیم ویکی هم تومرزها اثلا سرویس بهداشتی ونمازخونه نداریم ما چرا اخه وبعضی نقاط کشورهم نیست ممنون ازمسولین دلسوزی که کاری بکنن گره ای بازشه

  • راننده پاسخ

    کاملا درست اماکم.گفتید.امامتاسفانه مسئولان اونم اکثریت جوری بارانندگان وشرایط شان برخوردمیکنن که ازکارگران ساده زحمت کش کمترخدمات وامکانات میگیرند.باحق بیمه های گران وخدمات کم.وشغل رانندگان که واقعاسخت بوده وهست وبیشترم شده جزوشغل های تفریحی بحساب اوردن.وهیچ شرایطی برای راحتترکردن کاروززندگی شان وتسهیل اموراداری وشرایط کاری نکردن وبنظرقرارنیس برنامه ای داشته باشن.این مسئولان میدونن اگه رانندگان جمعا یک روز کارنکنن چراوضعی برای حمل مسافروبارپیش میاد.کشورمدیون رانندگان زحمت کش وسخت کوشه.امادریغ ازحمایت لازم

  • امیدی پاسخ

    خوشگل حرف میزنین پس مشکلات چرا بر طرف نمیشه سختی کار کجا رفته گازوییل رو کی خورده لاستیک نیست تو بازار ماشینا چینی بدردبخور بازار رو قبضه کردن و و و وهزار مشکل دیگه مسولین ما خیانتکارن درقبال ملت

  • مهدی پاسخ

    سلام و عرض ادب بنده ۵ سال راننده نمونه بودم در روز حمل و نقل هندونه زیر بغلمون گذاشتن که لوح میدیم با سکه قدر دانی میکنیم ولی بد دیدیم تندیس و سکه ما رو دادن به مسئولین تقدیر و تشکر از اونا شده ولی مشکل بزرگ اینه که راننده که نقش اصلی رو داره هیچگونه حمایتی که نشده نه امکاناتی نه احترامی مثل وام اربعین که دروغی بیش نبود و اینکه شغل رانندگی مخصوصا در زمینه اتوبوس شده شغل دوم کارمندای دولت از ارتش و سپاه و اموزش و پرورش بازنشستها هرکی از هرجا میخواد راحت میاد مدارک میدن و جایکسایی که شغل اصلیشونه و دارن خرج خانواده میدن قرار میگیرن با حقوقی پایین تر ارزشو احترام شغل رانندگی رو به لجن کشیدن

  • راننده پاسخ

    سلام اینا همش لب و دهنو حرفه چون کسی دلسوز واقعی نیست رانندها بی ارزش شغل بی اهمیت حقوق پایین مسئولیت زیاد ورود افراد که این شغل براشون حکم شغل دوم داره بازنشستها باید اینا درست بشه باید حقوق قانونی مشخص بشه با مشکلات روز جامعه باید امنیت شغلی درست بشه باید برای حمل و نقل عمومی قرار داد تعیین بشه سلیقه ای نباشه امروز بگن بیا فردا نیا سنوات و عیدی سختی کار حق بیمه درست بشه تا این مشکلات هست همین اش و همین کاسه باید رانندها همه پشت هم و کنار هم باشن تا بتونن افراد کار بلدو راس کار قرار بدن تا شرایط درست بشه

  • علی پاسخ

    الان مشکل سوخت بزرگترین معضل برای رانندگان شده لطفا پیگیری بفرمایید کارت سوخت ها شارژ نمیشود

  • ه پاسخ

    سلام زمانی که راننده ای از کار می افتند یا مریض میشود قانونی وجود ندارد که کمکش کند به راننده به چشم آدم بیسواد معتاد قاچاقچی ، هیز دیده میشود درصورتیکه مسئولانی وجود دارند که همه این برچسب ها را دارند بجای حل مشکلات رانندگان فقط واردات بی رویه وبی حرمت کردن این شغل هستید بالاخره نوبت ماهم میشه

  • ناشناس پاسخ

    سلام بزرگترین مشکل راننده بدبخت کازایل کارت سوخت ماشین ش شارژ نمیشه همیشه با کمبود سوخت؟مواجح