بازدید سایت : ۸۱۲۹۸

◄ رانندگان کامیون: نرخ حق توقف مانع توقف طولانی مدت ها ناوگان باری نشد

دستورالعمل جدید حق توقف نتوانسته است مانعی برای توقف های طولانی ناوگان بار در مبادی مرزها باشد.

رانندگان کامیون: نرخ حق توقف مانع توقف طولانی مدت ها ناوگان باری نشد
تین نیوز |

رانندگان و کامیونداران معتقدند نرخ حق توقف تعیین شده برای انواع کامیون، تریلر، از بازدارندگی کامل برای جلوگیری از توقف طولانی مدت ها ناوگان باری برخوردار نیست.

به گزارش تین نیوز، آنچنان که رانندگان کامیون می گویند دستورالعمل جدید حق توقف نتوانسته است مانعی برای توقف های طولانی ناوگان بار در مبادی مرزها باشد.

یکی از رانندگان کامیون در این زمینه گفت: بیشترین میزان توقف ناوگان حمل بار در مبادی مرزها اتفاق می افتد که متاسفانه در مصوبه جدید ملاک محاسبه حق توقف کالاهای صادراتی اولین توقف گاه یا پارکینگ مرزی می باشد.

سید فخرالدیدن شریعتی افزود: این درحالی است که در بسیاری موارد رانندگان کامیون و دیگر ناوگان باری روز ها و گاهی هفته ها در جاده های منتهی به مرز در صف، منتظر ورود به توقفگاه یا پارکینگ ها مرزی هستند.

وی در شبکه های اجتماعی تاکید کرد: متاسفانه نمایندگان صنف رانندگان و کامیونداران این مورد مهم را مد نظر نگرفته اند و در پیشنهادهای خود مطرح نکرده اند.

وی با بیان این که شنیده ها حاکی از آن است تنها یک تشکل در کل ایران دنبال پیگیری این مشکل اساسی رانندگان است و بر خود  واجب می دانیم از هیئت مدیره این تشکل تقدیر وتشکر کنیم، گفت:  پیشنهاد می شود از ۱۰- ۲۰ کیلومتری شهرها یا روستا های منتهی به مرز از طرف راهداری، شهرداری یا دهداری کانکس هایی مستقر شوند و با یک مبلغ معقول، یک قبض به عنوان قبض ورود به منطقه مرزی صادر گردد و ملاک شروع زمان مجاز تخلیه و شروع حق توقف این قبض باشد.

شریعتی اظهار کرد: مبالغ هر چند اندک دریافت شده هم می تواند صرف آبادی و خدمات به خود رانندگان در  آن منطقه گردد چرا که اغلب مناطق مرزی کشور مناطق محروم و کم برخودار هستند.

وی افزود: از طرف دیگر نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم می تواند در تمام مرز ها و بازارچه های مرزی مستقر باشد که حق توقف طبق قانون مصوب در همان مرز تعیین تکلیف شود و به سرانجام برسد.

قابل ذکر است اواسط آذر ماه امسال مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تعیین و ابلاغ نرخ حق توقف ناوگان حمل و نقل داخلی بار با همکاری کانون ها و تشکل های صنفی و بر اساس نوع ناوگان و متناسب با نوع و فعالیت تخصصی آن ها خبر داده بود.

بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تعیین و ابلاغ این نرخ در نشست ۲۲۹ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور و با توجه به شرایط عمومی حمل و نقل داخلیصورت گرفت.
مهرداد حمداللهی مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این مورد گفته بود: صاحبان کالا قبل از انجام سفارش حمل باید از آمادگی شرایط تخلیه و بارگیری اطمینان حاصل کنند.
حمداللهی با اشاره به طرح نظرات نمایندگان صنوف و بررسی و جمع بندی نقطه نظرات در این باره عنوان کرده بود: با تدوین جدول نهایی و شرایط محاسبه حق توقف و دیرکرد ناوگان باری، موضوع به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های کشور و همچنین تشکل های صنفی مرتبط ابلاغ شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    سلام این مبلغی که میگین در ورودی نرسیده به مرزها گرفته شود، خیلی وقتها ست که با شکلهای مختلف از رانندگان گرفته میشه،

  • ظفرعظیمی مهر. پاسخ

    سلام .بنده چندین ساله عرض کردم انجمن صنفی ها وکانون رانندگان از ابتدای دهه هفتاد شروع شدند و یکی دوسال بفکرمشکلات رانندگان بودند وپس از آن از سالهای هفتاد و پنج به بعد هرکس رییس انجمن صنفی رانندگان هرشهری شد به گونه ای خود را برتر و جدای از رانندگان دید و یه جورایی خود را راننده نمیدانند و خودرو را درحد مدیران کل عالیرتبه میپندارند به هرحال تفکر آقایان که خود را برتر از رانندگان بدانند به ما رانندگان ربطی ندارد ما اجازه نمی‌دهیم هرکس به عنوان رییس انجمن صنفی شود از رانندگان به عنوان نردبان و پله ترقی خود برای دسترسی به پست و مقام استفاده کندو کانون رانندگان را منحل اعلام میکنیم