◄ منافع مالکان کامیون فرسوده را فدای منافع دلالان و وارد کنندگان نکنید+ فیلم
به نظر می رسد این نماینده احتمالا با عدم آگاهی و درک صحیح شرایط حمل و نقل کشور و تحت تاثیر اظهارات دلالان و وارد کنندگان کامیون های اروپایی، خواهان حذف بند فوق شده است.
یک راننده کامیون فرسوده در واکنش به اظهارات روز گذشته معصومه پاشایی نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی گفت: این نماینده در جلسه علنی روز سه شنبه 30 فرودین ماه سال جاری با تذکری شفاهی درخواست اصلاح آیین نامه اجرایی بند ۳ ماده ۳۰ احکام دائمی مبنی بر لزوم اسقاط یک دستگاه کامیون فرسوده جهت واردات کشنده دست دوم اروپایی را مطرح کرد تا افراد بتوانند با اسقاط کامیونت، وانت و سواری، کامیون های وارداتی را پلاک نموده و به خیل عظیم ناوگان حمل و نقل کشور اضافه نمایند.
به گزارش تین نیوز، مهدی رشادی افزود: با توجه به اظهارات ایشان، کامیون های فرسوده با مصرف سوخت بالا و آلایندگی فراوان محیط زیستی باری اضافی بر دوش دولت می گذارند و دولت با اقدامی هوشمندانه هر چند کوچک جهت کاهش هزینه های کامیون های فرسوده، اسقاط یک کامیون فرسوده را جهت پلاک گذاری خودروهای وارداتی، اجباری نموده است.
وی به تین نیوز گفت: به نظر می رسد این نماینده احتمالا با عدم آگاهی و درک صحیح شرایط حمل و نقل کشور و تحت تاثیر اظهارات دلالان و وارد کنندگان کامیون های اروپایی، خواهان حذف بند فوق شده است.
بیشتر بخوانید:
حذف اسقاط و تبدیل آن به وجه خلاف قانون و غیر قابل اجراست
تخفیف گمرکی واردات کامیون در قبال اسقاط، حذف می شود؟
دلیل حمایت برخی نمایندگان مجلس از حذف اسقاط کامیون فرسوده چیست؟
تجمع واردکنندگان کامیون؛ برهم زدن نظم جامعه برای رسیدن به اهداف غیر قانونی
ابهام در ارایه برگه اسقاط دولتی/ مگر دولت گواهی اسقاط ذخیره دارد؟
رشادی تاکید کرد: دلالان و واردکنندگان کامیون های اروپایی با داشتن منابع عظیم مالی و تریبون های مختلف، اقدام به مظلوم نمایی و سیاه نمایی شرایط حاضر می کنند و حاضر نیستند سود هنگفت فروش کامیون های وارداتی به چندین برابر قیمت خرید و روز اروپا را با کسی تقسیم نمایند و به همین دلیل خواهان حذف بند ۳ ماده ۳۰ احکام دائمی هستند.
این راننده فرسوده سوار تاکید کرد: این در حالی است که با این کار نه تنها کامیونی اسقاط نمی شود بلکه کامیون دیگری به کامیون های کشور اضافه شده و چرخه معیوب حمل و نقل با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد.
او افزود: ولی اگر اظهارات این نماینده برای جلوگیری از احتکار و سود جویی عده ای غیر از رانندگان و مالکان واقعی ناوگان فرسوده است جا دارد از تذکرشان استقبال نموده و یادآور شد مالکان کامیون فرسوده نه جهت احتکار یا افزایش قیمت، بلکه به جهت عدم توانایی خرید کامیونی دیگر از فروش کامیون فرسوده خود که تنها دارایی و وسیله ارتزاق خود و خانواده شان است، امتناع می کنند.
به گزارش تین نیوز، وی گفت: برای حل این مشکل لازم است راهکار دیگری نظیر طرح کلید به کلید یا عدم امکان انتقال گواهی اسقاط به غیر انجام گیرد تا رانندگان و مالکان حقیقی از واردات کشنده های اروپایی استفاده نموده و حمل و نقل را به جریان اندازند.
رشادی عنوان کرد: در غیر این صورت با اسقاط وانت و سواری نه تنها کامیون فرسوده ای از جاده حذف نخواهد شد بلکه اشتیاق فرسوده سواران جهت بهسازی نیز از بین خواهد رفت.
این راننده کامیون فرسوده اظهار کرد: از مسئولان و نمایندگان دلسوز انتظار داریم با دیدکلی و بررسی تمامی جوانب اقدام به تذکر و تصویب و اجرای قوانین نمایند تا منافع 40 هزار نفر مالک کامیون فرسوده فدای منافع عدهای قلیل دلال و وارد کننده نشود.
فیلم اظهارات نماینده را ببینید:
باسلام
متاسفانه این نماینده محترم عریضه ای که دلا لان واسطه ها به ایشان داده بودند ،قرائت کرد،ایشان هنوز معنی نوسازی را نمی داند ،نوسازی یعنی خروج یکدستگاه فرسوده ،آقایانی که ناوگان نداشتند چرا رفتند کامیونی خریدند که باید به فرسوده سوار تعلق می گرفت ،کدام راننده کارت بازرگانی داشت که خودرو وارد کند ،فقط دلالان واسطه ها بودند حاضر هم نیستند به آن فرسوده سوار بفروشند ،متاسف هستم برای چنین نماینده ای
بیایند ماشین که وارد می کنندباهوشمندراننده باشه مالک راپنچ سال حق خرید و فروش را نداشته باشه
سلام یکی نیست به این نماینده بگه قیمت ماشین های وارداتی چندبرابر شده اونایی که ماشینهای وارداتی خریدن اکثراً ماشینهای مدل بالا داشتن اول بسنج بعدحرف بزن بروتحقیق کن
با عرض سلام و ادب خدمت تمامی زحمتکشان شبکه تحلیلی تین نیوز:با عرض پوزش ،متاسفانه این خانم هم به شعور خود و هم به شعور دیگر نمایندگان توهین کرد،متاسفانه در کشور ما از جنس این خانم ،آدمهای خود فروخته و دست بوس سرمایه دار، خیلی هستن که در تمام ارکانها نفوذ کرده و صاحب نظرند وصاحب پست و مقام.متاسفانه منافع شخصی خود را به سرنوشت ۶۵ هزار راننده فرسوده سوار ترجیح داده و گره زدن.آیا قیمت ناچیز این کامیونهای فرسوده در مقابل سود چند میلیاردی وارد کنندگان اون قدر کمر شکن بوده که این خانم به خود این اجازه را داده که با سرنوشت و سرمایه رانندگان فرسوده سوار و خانوارهای ایشان بازی کند و به تمسخر بگیرد.متاسفم برای اینجور مسئولین که چرا در میدان حقیقی و رو در روی صاحب نظران واقعی حرف نمیزنند و جواب دریافت نمیکنند.اگر دولت و وارد کنندگان کامیون درست میفرمایند که ماشینها را برای نوسازی و جایگزین وارد کردن پس چرا کسی نمیپرسد که چرا به جای راننده ،وارد کننده سر قیمت فرسوده دعوا دارد؟جایی سرمایه دار و وارد کننده به چند برابر قیمت واقعی کامیون وارداتی خود را میفروشه پس چرا شبیه این خانم پیدا نمیشه که از حق و حقوق خریدار دفاع کند؟ پس اینها نماینده ملت نیستن نماینده پول و سرمایه دار هستند.حیف از اون شهیدان و برادران ما که برای این جور بیشعورها رفتن جان نثار کردند و جد برای اینها باز کردن.
مالکان خودروهای فرسوده قربانی دلالان شده اند
انشالله که اظهارات این نماینده از سر ناآگاهی بوده و منظور دیگری نداشته است چرا که اصلا کل این برنامه واردات به خاطر خروج و اسقاط ناوگان فرسوده تصویب و اجرا شده است وگرنه بخش حمل و نقل با مازاد کامیون هم دست به گریبان است و اگر قرار بر حذف شرط اسقاط باشد کلا نیازی هم به واردات کامیون نیست !!!!!!
بنظر بنده ایشون خودشون ازواردکنندگان کامیون هستن
سلام ایاراننده ای که عمری زحمت کشیده وبه جامعه خدمت کرده وتمام توانش راگذشته که یک کامیون داشته باشدحقش است که دلال این وسیله امرارمعاش خوانواده اش رابگیردوتوان خریدکامیون مدل بالا رانداردبایدخوانواده اش گدایی کندچرادولت ازفرسوده سواران حمایت نمیکندومیدان رابه دلالان وسودجوهاداده است
حتما این نماینده توسط حمایت دلالان به جایی رسیده و افراد نا اگاه مثل نماینده محترمه هستند که پدر این کشور را دراوردند وبه نظر بنده این نماینده محترمه باید استعفا بکنه
سلام
متاسفم برای این نمایید که مجلس را اشغال کرد و نماینده تجار شده در صورتی که نماینده باید منافع ملی کشور را در نظر بگیرد واقعا جای تاسف دارد
با سلام
با اجرای طرح ناقص واردات کامیونهای اروپایی هم رانندگان این کامیون ها و هم فرسوده سواران گرفتار بدبختی شدن و این بین فقط شرکتها و دلال ها سود بردن وقتی اسقاط برای وارداتی اجباری ولی اجباری برای اسقاط کامیونهای ۲۵ سال به بالا وجود ندارد یعنی عرضه و تقاضا به هم میخورد و بازار سیاه برای دلال ها به وجود میآورد که نه به نفع راننده فرسوده سوار هست نه به نفع مالک اروپایی جا دارد وزارت راه هر چه سریع تر در این مورد اقدام نماید و لیکن متاسفانه با نامیدن خریداران کامیون های اروپایی به عنوان دلال جفا و ظلم به این قشر از رانندگان هست رانندگانی که با هزینه شخصی اقدام به نو سازی حمل و نقل کرده هست همه رانندگان حرفه ای کشور کارت هوشمند دادن و نیز سابقه آنها در سیستم راهداری و تامین اجتماعی موجود و تایید کننده راننده بودن هست و اینکه ما رانندگان کامیون های اروپایی خواهان اسقاط هستیم که اکر چنین نشود حتی بازار کار هم بهم میخورد و سوخت کشور بیهوده هدر میرود فقط خواهان نظارت دولت بر امر واردات و اسقاط و بریده شدن دست دلال از این صنعت هست و ایجاد عرضه و تقاضا بین واردات و اسقاط هستیم .
خانم نماینده فرمایشات غیر کارشناسی مطرح کردن که به ضرر اقتصاد و قشر زحمتکش رانندگان کامیون میباشد
سلام خانم نماینده به جای حمایت از قشر زحمتکش راننده متاسفانه از دلان و سودجویان حمایت کردند
فعلا که در تلویزیون شاهد طرح تعویض قابلمه کهنه با نو هستیم نهایت کاری که مدیران این کشور توانایی انجامش را دارند همینه.
چندین بار شاهد این طرحهای بظاهر خوب بودیم مثل تعویض تاکسی اتوبوس و سایر خودروهای فرسوده ولی هیچکدام درست انجام نشد حتی همون تاکسی هم که کلید با کلید بود بازهم به بیراهه رفت.باند رانتخوار و مفسد ریشههاش اونقدر عمیق و قوی هست که کوچکترین فرصت را از دست نمیده. در مورد کامیونهای وارداتی هم دیگه واقعا کاری نمیشه کرد دست دلالی که ماشین یکی دو میلیاردی را هفت هشت میلیارد میخواد بفروشه از آستین رسانه و نماینده و وزیر و وکیل میزنه بیرون. در نقطه مقابل، فرسوده سواران هم هوشیار باشند تا سرمایشون براحتی بدست شیادان نیوفته
ای کاش دولت خودش مستقیم و بدون واسطه این برنامه رو پیاده میکرد دراونصورت هر ننهقمری پا نمیشد بره کامیون بیاره و این آشفته بازار بوجود نمیومد.در بدترین حالت همین اوضاع پیش میومد
جالبه که این خانوم نماینده شهری هست که اکثرا کامیوندارن انتظار میره بیشتر در جریان جزئیات و مشکلات این صنف باشه
سلام عرض میکنم خدمت تمامی قشر زحمت کش راننده نماینده محترم آیا شما میدانید رانندگان خودروهای فرسوده چه زجری در عرصه حمل و نقل بااین خودروهای فرسوده متحمل هستند من به صراحت میگویم نه چون شما تا به حال نه گرمای تابستان را دیدهاید نه سرمای زمستان را منه راننده باتمامی این مشقتها دست به گریبانم از مسعولین خواهشمندم نمایندهای را بیاورند که بتواند درد راننده را منعکس بکند ایشان راننده نیستند که بتواند درد منه راننده را منعکس بکند
ماشین بنده فرسوده است ومن سالهاست که با ماشین فرسوده کار میکنم و روزی خانواده ام را درمیآورم و بعد خدا تنها تکیه گاه من و فرزندانم همین ماشین است. من نمیتوانم این ماشینم را به همین راحتی از دست بدهم. لطفا به این درخواستهای رانندگان رسیدگی نمایید.
نبود ارتباط فی مابین نمایندگان خانه ملت با نهادهای مردمی مستقر در صنف رانندگان خودمالک و کامیونداران راه را برای دلالهای سودجو هموار نموده شایان ذکر است عمده دلیل شکل گیری معضلات معضلات موجود در حمل و نقل، نبود اطلاعات کافی مسوولین و بی مسوولیتی آنان در قبال تعهد کاری آنهاست و حال پس از بررسی آسیب ها و شناخت معضلات نوبت به راهکار که میرسد بنظرم میشود گفت بهترین روش برای خروج از معضلات ورود کمسیون تخصصی عمران مجلس در موضوع اساسی تبدیل به احسن و نظارت جدی مجلس به این مهم میباشد
امید است با همت و تلاش همکاران اینگونه موارد با پیگیری جدی و در نهایت با اعتراض و تحسن مسوولین ذیربط را وادار به تسلیم در برابر حقانیت قشر مظلوم تک واحدی خودمالکی شود
مهدی نظامی
۸ / ۲ / ۱۴۰۱
حق ماشین فرسوده دار وبه دلال ندین حق ماست که بعداز ۳۰سال زحمت در سرما و گرما که رسالت شونو به نحوه احسنت انجام دادن حالا سودشو کسانی ببرن که هیچ تعهدی نسبت به این شغل ندارن
با سلام خدمت همه بزرگواران بنده خدا خانم خبر ندارن چه خبره یه نوشته از قبل بهشون دادن فقط میخونن آدم از خودش بدش میادکه امسال ایشون رو بعنوان نماینده میفرستیم برن مجلس که هیچی از فرسوده ونوسازی نمیدونن اظهار ونظرهم میکنن .............واقعامتاسفم واسه همه رانندهای عزیز زحمتکش که زحمت همه سختیها ودشواری باهمه ماست ولی سودهای کلان وچرب وچیلی واسه بعضی افراد بیخاصیت که هیچی از رانندگان حالیش نیست
با سلام. یکی.پیدانشد.در مورد.آخرین.قیمتی .که.گواهی.اسقاط.پیدا کرد گه.۱۳۰۰حالا.بماند.چقدر شو.دلال.و دولت.و مرکز.اسفاط.گرفتن.تا این.کامیون.دار که.ّیک.عمری.بار.این.مملکت.رو.جابجا.کرده.به.این.مبلغ .رسیده.. خوب.حالا.با این.چی.بخره .چکار کنه.این.پس.نوسازی.ناوگان نیست .
حالا هر چی میخواهید بگذارید