نظام تعرفه گذاری خدمات دریایی و بندری بازطراحی می شود
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بازنگری دقیق و موشکافانه قراردادهای اپراتوری، لجستیکی و بندری از سوی این سازمان، گفت: ۸۰ قرارداد سرمایه گذاری در این زمینه به صورت کامل مورد بازنگری قرار گرفته است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بازنگری دقیق و موشکافانه قراردادهای اپراتوری، لجستیکی و بندری از سوی این سازمان، گفت: ۸۰ قرارداد سرمایه گذاری در این زمینه به صورت کامل مورد بازنگری قرار گرفته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در همایش تخصصی ارتقاء ایمنی و استانداردسازی عملیات بندری که با حضور شرکت های دریایی و بندری داخلی و بین المللی برگزار شد، اظهار داشت: فرصتی برای طرح موضوعات تخصصی در حوزه بندری فراهم شده و این فرصت بسیار ارزشمند است چرا که تمامی مسئولان بخش مدیریت کالا، خدمات وابسته و بخش دریایی و بندری که در کشور فعال هستند کنار یکدیگر جمع شده اند و این اتفاق برای سازمان بنادر بسیار مهم است.
حرکت در مسیر فهم مشترک بین سازمان بنادر و بخش خصوصی
وی ادامه داد: هدف سازمان بنادر و دریانوردی، طرح مسائل تخصصی است و باید فهم و نقطه مشترک بین سازمان بنادر و بخش خصوصی ایجاد شود تا در راهبردهای کلان حمل ونقل دریایی از سوی این سازمان مورد استفاده قرار گیرد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه شرایط تحریم فضای متفاوتی را در حوزه حمل ونقل دریایی ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به صورت دقیق و موشکافانه، قراردادهای بندری و دریایی را بازنگری کرده یا مورد توجه قرار داده است تا امکان فعالیت مستمر شرکت های خدمات دریایی و بندری وجود داشت باشد.
بازنگری ۸۰ قرارداد سرمایه گذاری از سوی سازمان بنادر
اسلامی با بیان اینکه قراردادهای اپراتوری، لجستیکی و بندری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مورد بازنگری قرار گرفته است، اظهار داشت: در حوزه سرمایه گذاری ۸۰ قرارداد به صورت کامل مورد بازنگری قرار گرفته و در برخی موارد با اصلاح قراردادها، امکان ادامه فعالیت برای شرکت های مربوطه فراهم شده است و در بخش اپراتوری و خدمات بندری نیز همین روند ادامه خواهد یافت تا امکان فعالیت در حوزه اپراتوری و بندری میسر شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه نظام تعرفه گذاری سالیان متمادی است در حوزه دریایی و بندری جاری است، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی طی سالیان گذشته به ویژه سال ۱۴۰۱ تلاش کرده است تا بخشی از عقب ماندگی ها جبران شود اما ظرفیت ها در این بخش محدود است.
عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با بیان اینکه پروژه بازطراحی نظام تعرفه خدمات دریایی و بندری مدنظر قرار گرفته است، گفت: پروژه های دارای کارکرد موثر در حوزه حمل ونقل دریایی باید مدنظر قرار گیرد و در راستای تحقق آن گام برداریم.
ضرورت توجه ویژه به مقوله دیپلماسی اقتصادی در حوزه دریایی و بندری
اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به مقوله دیپلماسی اقتصادی در حوزه دریایی و بندری، اظهار داشت: این مقوله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به صورت ویژه توسط سازمان بنادر و دریانوردی در بخش های مختلف مورد توجه قرار گرفته است؛ از کشورهای حوزه CIS گرفته تا کشورهای همسایه ایران، هدفگذاری لازم صورت گرفته است و شاهد افزایش همکاری های مشترک در حوزه حمل ونقل دریایی خواهیم بود.
ایمنی و استانداردسازی بنادر نباید تحت تاثیر مسائل مختلف باشد
وی همچنین با تاکید بر اهمیت ارتقاء ایمنی و استاندارسازی عملیات بندری، بیان کرد: موضوعات مربوط به ایمنی و فعالیت های استانداردسازی در بنادر نباید تحت تاثیر مسائل مختلف قرار گیرد و باید بدانیم که وضعیت بنادر کشور در این حوزه سطح مطلوبی دارد اما در عین حال با چالش های جدی در بخش نیروی انسانی، آموزش، رعایت مقررات و هزینه نهایی مواجه هستیم که نباید از آن غافل بمانیم.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مقوله کالاهای خطرناک در حمل ونقل دریایی و بندری، گفت: الزامات و آموزش ها در حوزه کالاهای خطرناک برای سازمان بنادر و دریانوردی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.