کدام یک از بنادر شمالی ایران به کانون حمل و نقل کانتینری دریای خزر تبدیل می شود؟
بنادر شمالی ایران که در سالهای گذشته مرکزی برای واردات آهن آلات به ایران بوده اند، پس از مواجهه با آثار تحریم ها با بهره گیری از مزایای توسعه دیپلماسی اقتصادی و گسترش پیوندهای ایران با کشورهای حوزه اوراسیا به کانونی برای تخلیه غلات و روغن خام تبدیل گردیدند.
در سالهای اخیر شاهد توسعه زیرساختها و روساخت های بنادر شمالی کشورمان بوده ایم.
به عنوان نمونه، توسعه مخازن فله مایع و سیلوهای غلات به علت تغییر در انواع کالاهای عبوری از طریق این بنادر بوده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش، بنادر شمالی ایران که در سالهای گذشته مرکزی برای واردات آهن الات به ایران بوده اند، پس از مواجهه با آثار تحریم ها با بهره گیری از مزایای توسعه دیپلماسی اقتصادی و گسترش پیوندهای ایران با کشورهای حوزه اوراسیا به کانونی برای تخلیه غلات و روغن خام تبدیل گردیدند که قبلا از طریق بنادر جنوبی وارد کشورمان می شدند، اما اکنون از مبدا قزاقستان و روسیه و از طریق دریای خزر واردات آنها صورت می گیرد.
گزارش پربازدید روز را بخوانید؛
◄ هیس! لکوموتیوران ها بی صدا می میرند!
◄ فیلم| تصادف و پرتاب شدن موتور سوار مثل یک عروسک پارچه ای به آسمان
رشد تقاضا برای استفاده از ظرفیت کریدورهای ترانزیتی عبوری از ایران، رونق صادرات و بروز تنش بین روسیه و اوکراین در سالهای اخیر نیز باعث گردیده تا حمل و نقل کانتینری در بنادر شمال کشور رونق یابد.
حمل کالاهای ترانزیتی با کانتینر از طریق بنادر شمالی ایران با استفاده از ظرفیت های کریدور شمال - جنوب و همچنین فعالسازی کریدور چین - قزاقستان - ایران باعث گردیده تا حمل و نقل کانتینری نیز در بنادر شمالی ایران از طریق دریای خزرافزایش پیدا کند.
حالا با توجه به مزیتهای رقابتی موجود در بنادر انزلی ، کاسپین ، امیرآباد ، آستارا ، فریدونکنار و نوشهر و الحاق ایران به عنوان یک عضو کامل به سازمان همکاری شانگهای باید دید کدام یک از این بنادر شمالی ایران می توانند به کانون مبادلات کالاهای کانتینری از طریق دریای خزر تبدیل شوند؟
بندر ترکمن پس چی؟
قطعا گیلان پتانسیلش را دارد
بندرفریدونکنار به علت نزدیکی باتهران وزیرساخت های مناسب می تواند جزبرترین ها درامر ترانزیت درامرکانتین ها باشد والان واقعا بی کاراست وکل بندر کاری انجام نمی دهند
امیرآباد با توجه به مقدار تخلیه و بارگیری کالاها ، پس از بنادر شهید رجایی، امام خمینی و قشم چهارمین بندر بزرگ ایران و بزرگترین بندر ایران در کرانه دریای مازندران میباشد
بندر فریدون کنار و نوشهر باهم 10 درصد از بندر امیرآباد آباد نمی شوند،لطفا تحقیق کنید،بی شک ترانزیت کالاها از دریا از این بندر صورت میگیره،نمیدونم هدف از این مقایسه چه بود که نویسنده بدون آمار و ارقام ارائه کرده
بنظر مناسب ترین بندر برای کانتینری کردن ان بندر امیرآباد است که اتصال ان به بندر چابهار از مزیت های بندری آن خواهد بود .
بندر امیرآباد
ما در کیلان.و مازندارن و گلستان و استان های آذربایجان و کردستان وجاهای دیگر بهترین آب و هوا و دریا و ساحل و جنگل رو داریم ولی مسئولین ما خوابند و جوان بیکار و در فکر رفتن به خارج ۴۰ سال ما خواب بودیم ولی کشورهای عربی و ترکیه از این خواب ما صد در صد استفاده کردند بهترین درامد در صنعت در گردشگری بوده که آنها بردند در صورتی که آنها یک درخت هم در کشور های خود ندارند ما با سرمایه گذاری میتوانیم بهترین درآمد رو از گردشگری داشته باشیم .و جوانان این آب و خاک اسیر رفتن به خارج نشوند و کشور آباد بشه و درآمد هم دولت کسب بکنه ولی با تعامل با دنیا وقتی توریست بیاد با خودش درآمد جوانان و مردم منطقه هم خوب میشه واز فقر نجات پیدا میکنن کشور های عربی با ساختن هتل و شهرک مصنوعی و جنگل مصنوعی همه توریست منطقه رو جمع کردن ما اینجا همه جیز طبیعی رو داریم ولی مردم باید برند خارج کار کنند از بی لیاقتی و کم سوادی مسئولین. جوان مملکت ما برند خارج هزار نوع توهین بهشون میشه
گیلان .بخاطر اینکه زمین کافی برای مانور دادن داره و این نوع بنادر نیاز به زمین همواره و عمره رو داره