چالش های دریای سرخ همچنان ادامه دارد
مدیرعامل شرکت حمل و نقل مرسک اعلام کرده است که اختلالات در حمل و نقل کانتینری از طریق دریای سرخ که به دلیل حملات نظامیان حوثی رخ داده، تا سه ماهه سوم سال۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل مرسک اعلام کرده است که اختلالات در حمل و نقل کانتینری از طریق دریای سرخ که به دلیل حملات نظامیان حوثی رخ داده، تا سه ماهه سوم سال۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.
به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، به دنبال حملات حوثی ها به کشتی های تجاری در دریای سرخ، مرسک و دیگر شرکت های حمل و نقل، برای جلوگیری از این حملات، مسیر کشتی های خود را به دور دماغه امید نیک در آفریقا تغییر داده اند. این تغییر مسیر منجر به افزایش زمان سفر و در نتیجه افزایش نرخ حمل و نقل برای آنان شده است.
در همین زمینه، ونسان کلرک، مدیرعامل شرکت حمل و نقل مرسک اعلام کرده است که ماه های آینده برای شرکت های حمل و نقل و کسب وکارها چالش برانگیز خواهد بود.
مدیرعامل مرسک در یک رویداد آنلاین با مشتریان، گفته است: «هرچه این وضعیت طولانی تر شود، هزینه های ما بیشتر در ساختار حمل و نقل نهادینه خواهد شد.»
کلرک افزود: «هنوز مشخص نیست چه مقدار از این هزینه ها قابل بازیابی است و برای چه مدت این وضعیت ادامه خواهد داشت. نرخ های بالاتری که اکنون مشاهده می شود، موقتی هستند.»
مرسک همچنین پیش بینی می کند که این تغییرات باعث شود که برخی از کشتی ها از نظر اندازه و تعداد متفاوت از آنچه معمولاً در یک خط حمل و نقلی استفاده می شود، باشند. این موضوع توانایی پاسخگویی به تقاضای موجود را کاهش خواهد داد.